Pitääkö auto pestä ennen katsastusta?
Meneekö helpommin läpi? Sain ajan käsinpesuun vasta myöhemmin, konepesuun ehtisin viedä, mutta kone voi naarmuttaa enkä haluaisi siksi viedä. Auto on likainen, meneekö huonommin läpi katsastuksesta?
Kommentit (15)
En minä ole ikinä sen takia pessyt. Suurin osa vuodesta ainakin etelässä on kurakeliä, eiköhän katsastusmiehet ole tottuneet likaisiin autoihin.
Ajoin kerran juuri ennen katsastukseen menoa pesukadu läpi, pesukatu on katsastuskonttorin naapurissa.
Sitten huomasin tehneeni virheen, kun auto nostettiin ylös, niin siitä tippui koko ajan vettä katsastusmiehen päälle. Pahoittelin ajattelemattomuuttani, mutta mies vain totesi, että kyllä he ovat kaikkeen tottuneet.
Näillä pakkasillakin autoa on hankala pesettää, jollei satu olemaan lämmintä tallia, missä se kuivuisi.
Autosta niin väliä, mutta pimpsa kannattaa ainakin hyvin huuhtoa, menee paremmin läpi.
Vierailija kirjoitti:
Autosta niin väliä, mutta pimpsa kannattaa ainakin hyvin huuhtoa, menee paremmin läpi.
Ainakin ennen gynelle menoa.
Ei auta läpimenoon yhtään, ei katsastushenkilöt häikäisty puhtaasta autosta. Itse en ole pessyt autoani vuosiin, välillä menee läpi ja välillä löytyy jotain korjattavaa. Viimeksi oli jarrulevyt liian ohuet, siihen ei pesu auta. Kojelaudan päällä on paksu pölykerros ihan tarkoituksella, kun kiiltävän puhtaana se heijastuu tuulilasista häiritsevästi.
Joo, piirakka puhtaaksi, ehdottomasti. Otat suihin auton alla. Menee läpi. Nimim. kokemusta on
Vierailija kirjoitti:
Joo, piirakka puhtaaksi, ehdottomasti. Otat suihin auton alla. Menee läpi. Nimim. kokemusta on
Se oma piirakkako pitää suuhun ottaa auton alla, vai miksi sen pitää olla puhdas suihinotossa?
Ei tarvitse valmistautua mitenkään katsastukseen.Sen jälkeen tiedetään tarvitaanko toimenpiteitä.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se kohteliasta.
Juuri näin. Ei se ainakaan paranna asiaa, jos auto on niin rapainen että katsastaja likaa vaatteensa sitä tarkastaessaan.
Sillä ei ole katsastuksen kannalta mitään merkitystä.
Auto kannattaa toki huollattaa ennen katsastusta, jos jotain aikoo tehdä. Ei tule turhia hylkyjä.
Pikemminkin päinvastoin. Se on kokeneiden "tee se itse"- miesten kikka päästä tietyistä asioista läpi kun auto on niin paskainen että kikkakolmoset ja patenttiratkaisut eivät näy/pistä silmään.
joo ja joku oli pesettänyt moottorinkin :D:D