Lue keskustelun säännöt.
Muisti pätkii jo parikymppisenä
21.02.2018 |
Onko kyse ylikuormituksesta vaikka en edes ole töissä? Koko ajan unohtelen ja hukkaan tavaroita, ajatus saattaa yks kaks kadota, tulee katkoksia, sovitut asiat toisinaan unohtuvat ja laskuja jääkin maksamatta tai tuleekin maksettua kahdesti.
Kommentit (2)
Huonomuistisuus voi aivan hyvin johtua stressistä, unen puutteesta ja monesta muusta syystä, ja toiset ovat koko elämänsä "hajamielisiä professoreita", koska keskittyvät muihin asioihin. Muistiliiton sivuilla on testejä ja kyselyitä, joiden avulla voi pohtia, olisiko kyse jostain huolestuttavammasta kuin normaalista hajamielisyydestä.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
No itellä ainakin oli noin, olin hajamielinen unohtelija kun tein töitä koulun ohella. Ja siis kyseessä ei ollu mitää pikkujuttuja, unohin oman sotun loppuosan, en muistanut olinko jo syönyt, löysin jääkaapista vaatteita ja unohin kokonaan tehä ison koulutehtävän, vaikka olin kalenteriin monta kertaa merkannu deadlinen. Ikinä en oo tuollaisia unohtanut, normaalisti olen todella täsmällinen.
Nyt en enää työskentele ja huomaan että stressi on pikkuhiljaa katoamassa, en unohda asioita ainakaan enää. Lenkkeily myös auttaa.