Merkonomit, missä olette töissä?
Millaisissa paikoissa palstan merkonomit ovat töissä? Haluisin lukea kaikenlaisia kokemuksia merkonomin työstä :)
Kommentit (27)
Merkonomi on tutkinto/koulutus, ei ammatti.
Olen koulutukseltani merkonomi ja ammatiltani toimistosihteeri.
En ole koskaan ollut työtön, nykyisen työnantajan palveluksessa 39 vuotta, tehtävät vaihtuneet sopivin välein.
Kaupungin palveluksessa olen, yleishallinnon tehtävissä, palkka 2986 €/kk, pitkät lomat, itsenäinen työ, sopiva työtahti. Eläkkeelle vuoden kuluttua.
Olen ollut tyytyväinen valintaani, aikoinaan arkana en uskaltanut lähteä Tampereelle yliopistoon, vaikka pääsinkin sisään. Aloin mieluummin äidiksi, kun onnekseni tulin raskaaksi.
Minä olen siis onnellinen merkonomi!
Isossa kansainvälisessä firmassa johto/kehitystehtävissä. Suoria alaisia ei ole tällä hetkellä yhtään mutta johdan matrisissa yhdessä linja-esimiesten kanssa noin 600 henkilöä.
Osa vastanneista on ilmeisesti entisajan opistomerkonomeja, mikä vertautuu lähinnä nykyiseen tradenomin tutkintoon. Merkonomin vanha verrokki on merkantti.
Vierailija kirjoitti:
Tämä merkonomi on lh-opiskelijana kovaa vauhtia vaihtamassa alalle, jossa mahdollisuus tienata puolet enemmän ja on AINA töitä. Amen.
Tarkoittaako tässä tapauksessa "puolet enemmän" +50% palkkaan vai 2x palkkaa? Eli jos nyt saisit 1000 unittia palkkaa saako uudessa työssä 1500 unittia vai 2000 uniittia? Missä lähihoitaja saa palkkaa esimerkiksi 10 000 tai 14000 euroa kuussa palkkaa? Minun palkkani on noin 84 000 vuodessa kokonaisuudessaan merkonomin tutkinnolla, joista osa tosin tulee muuna kuin rahapalkkana (optioina esim). Eli kyllä merkonomina on mahdollisuus tienata hyvinkin, lähihoitajilla ehkäpä jopa vähemmän mahdollisuuksia.
Erikoissairaanhoito, hallinnon puolella sihteerinä. Palkka on mitä on (koska julkinen puoli) mutta muutaman vuoden päästä tulee täydet lomat eikä täältä kamalan helpolla pois pistetä.
Kaupan alan esimies. Palkkaus ihan kohtuullinen.
Opiskelin päälle pari vuotta atk-juttuja opistossa ja olen järjestelmäasiantuntija. Sitä ennen toimisto- ja varastohommia.