Nanna ja Jere Karalahti perustavat päiväkodin
http://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/201802212200759850_vd.shtml
Onko kummallakaan mitään kasvatusalan koulutusta taustalla?
Liikuntapainotteiset päiväkodit muuten ovat hyviä, mutta pelkkä oma urheilutausta ei taida riittää päiväkodin pyörittämiseen. Pitänee palkata lauma ammattilaisia myös.
Kommentit (210)
Onko jommalla kummalla tai molemmilla liikunnanohjaajan, liikuntaneuvojan tai yliopistotason koulutusta? Mahdollinen erikoistuminen lasten liikuntaan?
Entä lastentarhanopettajan pätevyyttä?
Ketjussa oli juttua siitä, että Nanna piilottelisi raskauttaan.
No, pitäähän sitä nyt piilotellakin kun esim. Kylie Jennerkin piilotteli —> kaikenlaisia hyviä seurauksia kuten esim. tykätyin kuva instassa niin kyllä kelpaa Nannankin piilotella.
Onko täällä oikeasti näin yksinkertaisia ihmisiä, että suuri osa kuvittelee, että yrityksen osakas tekee töitä siinä yrityksessä?!
Samalla logiikalla yökerhoketjun osakas heiluisi lauantaiyönä baaritiskin takana tai rakennusfirmasta yhden viidesosan omistava naputtelisi nauloja raksalla.
Monet ihmiset omistavat erikokoisia osuuksia eri alojen yrityksistä, eikä heillä välttämättä ole sen kummemmin tekemistä ns. käytännön toiminnan kanssa.
Päiväkodissa työskentelevällä on oltava kasvatusalan koulutus, näin sanoo Suomen laki. Entisellä jääkiekkoilijalla ja hänen vaimollaan (mikä Nannan koulutustausta on, en tiedä, mutta ei käsittääkseni ole lastentarhanope tai lapsiin erikoistunut lähihoitaja) ei ole mitään asiaa päiväkotiin töihin. Lisäksi lasten parissa työskenteleviltä tarkastetaan rikosrekisteri. Olen ymmärtänyt, että sekin saattaa aiheuttaa, köh, pieniä ongelmia tässä tapauksessa.
Luulis jo ettei jeren narkki taustoilla ja nannan fitnes taustalla kyllä tuu onnnistuun. En ikinä veis lastani niitten hoiviin tai omistamaan päiväkotiin. Oli siellä ammattitaitoinen henkilökunta tai ei
En osaisi pelätä Jeren huumetaustaa. En usko hetkeäkään, että tulisi päiväkotiin aineissa ja ottaisi lapseni ja tekisi jotain pahaa hänelle, ytai kellellään muullekaan lapselle. Miksi on niin vaikeaa antaa anteeksi ja uskoa uuteen alkuun? Kyllä mä ainakin haluan antaa uuden mahdollisuuden ihan jokaiselle, jopa Jere Karalahdelle.
Lainaus jutusta, ihan sen alusta "Jääkiekkoilija Jere Karalahti ja hyvinvointiyrittäjä ja personal trainer Nanna Karalahti ovat mukana perustamassa uutta päiväkotia Keravalle. Mukana projektissa ovat myös Johannes Laine ja Hanna Liisanantti. Päiväkodin johtajaksi tulee lastentarhanopettaja Johanna Tervo."
Ovat siis mukana, eivät perusta ja pyöritä keskenään. Johtaja ja epäilemättä myös muu henkilökunta on lastenhoidon ammattilaisia. Mikä ihmeen kateus/lukutaidottomuus/ilkeys/negatiivisuus ja muu hillitön nälvimisen tarve tämän palstan ihmisiä vaivaa?
Vierailija kirjoitti:
Saako tosiaan nykypäivänä huumerikollinen työskennellä lasten kanssa, vaikka olisikin yksityinen päiväkoti?
Oletko aivan varma, että Jere siellä hoitaa niitä lapsia tai ylipäätään osallistuu päivittäiseen toimintaan? Minä en kyllä jutusta sellaista kuvaa saanut - hän on siis mukana perustamassa tätä, ja puhuu kieltämättä koko ajan me-muodossa, mutta minä en usko, että hän kovin aktiivisesti päivittäistöihin osallistuu.
Olisin enemmän huolissani tarhan sisäilmasta.
Vierailija kirjoitti:
Kiva vaihtoehto heille, jotka katuvat lasten hankintaa.
Tää oli pitkästä aikaa paras sivallus. Vieläkin naurattaa... :)
Vähän olis hyvä jos Oksana veis Stellan tonne päiväkotiin :D
No eihän tietenkään nämä toopet ole niitä lapsia hoitamassa, ovat ilmeisesti jollain summalla osakkaina tässä yrityksessä, ja nyt kuvittelevat tuovansa jotain lisäarvoa toimintaan, kun naamansa ovat iltapäivälehdestä tuttuja. Houkuttimena oli mm. "että saattavat käydä vanhempien kanssa iltaisin urheilutapahtumissa" :DDD Voi luoja. Itse henkilökohtaisesti en kyllä veisi lastani sellaiseen päiväkotiin, jossa olisi pieninkään mahdollisuus että kyseiset "urheilijat" ryhtyvät valmentamaan taaperostani olympiaurheilijaa. (Kuten tämä miespuolinen oli todennut päiväkodin toiminnan päämääristä.) Noiden aivopierut, jota lehdet innokkaana toistavat, ovat kyllä sitä luokkaa että lukijan myötähäpeän määrällä ei ole mitään rajaa. Mutta hei, jokuhan noidenkin blogeja lukee ja fanittaa, että siitä vaan. Tämä on vapaa maa.
Itsehän ne selittää lehdissä, että aikovat nimenomaan osallistua päivittäiseen toimintaan.
Vierailija kirjoitti:
Lainaus jutusta, ihan sen alusta "Jääkiekkoilija Jere Karalahti ja hyvinvointiyrittäjä ja personal trainer Nanna Karalahti ovat mukana perustamassa uutta päiväkotia Keravalle. Mukana projektissa ovat myös Johannes Laine ja Hanna Liisanantti. Päiväkodin johtajaksi tulee lastentarhanopettaja Johanna Tervo."
Ovat siis mukana, eivät perusta ja pyöritä keskenään. Johtaja ja epäilemättä myös muu henkilökunta on lastenhoidon ammattilaisia. Mikä ihmeen kateus/lukutaidottomuus/ilkeys/negatiivisuus ja muu hillitön nälvimisen tarve tämän palstan ihmisiä vaivaa?
Näinhän sen kuvion on pakko mennä virallisesti. Mutta mulla on silti suuri pelko siitä, että tuo huumetuomion saanut omistaja ei malta pysyä pois sieltä päiväkodista.
Mä en menisi ostamaan edes olutta Jeren baarista.
Olkoon miten hyvä päiväkoti hyvänsä, niin periaatteesta en veisi lastani päiväkotiin, jonka osakkaana on noin rankan huumetaustan omaava henkilö kuin Jere Karalahti.
Kaikkea hyvää toivon heille, mutta olisiko pitänyt keksiä jokin muu bisnes, jossa heitä voisi paremmin kannustaa?
By the way.. kuinka moni oikeasti uskoo, että Jere on päässyt kokonaan huumeista eroon?
Minä en usko. Kun luin hänen kirjansa, ajatus vain vahvistui. Osaa vaan nykyään käyttää niitä ehkä niin hilitysti ettei jää kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Olkoon miten hyvä päiväkoti hyvänsä, niin periaatteesta en veisi lastani päiväkotiin, jonka osakkaana on noin rankan huumetaustan omaava henkilö kuin Jere Karalahti.
Kaikkea hyvää toivon heille, mutta olisiko pitänyt keksiä jokin muu bisnes, jossa heitä voisi paremmin kannustaa?
By the way.. kuinka moni oikeasti uskoo, että Jere on päässyt kokonaan huumeista eroon?
Minä en usko. Kun luin hänen kirjansa, ajatus vain vahvistui. Osaa vaan nykyään käyttää niitä ehkä niin hilitysti ettei jää kiinni.
Juu, kieltämättä oudolta tuntuu, että Jere muka vaan aina lopetti huumeiden käytön tuosta vaan. Sen verran hitaalla tuntuu käyvän nykyäänkin, että varmasti jotain nappeja vetää edelleen.
Jos päihteet ovat ajaneet aina aiemminkin ohi kaikesta muusta, niinkuin elämänkerrasta on referoitu, en laskisi kovin paljon vastuunkantokyvyn varaan tulevaisuudessakaan. Siinä urheilu-ura ja lahjakkuus, perhe, lapset, asuntolainat ja kaikki muukin jäänyt kakkoseksi jo monta kertaa kun "juhliminen" on vienyt. Itsekin päihdeongelmaisen läheisenä en todellakaan pidättäisi hengitystäni. Tottakai kaavaan kuuluu tällaisilla miesten kohdalla, että aina uusi nainen kuvittelee, että juuri hän on se erityinen nainen, joka "parantaa" tämän pahan pojan, ja maalaillaan ruusuisia tulevaisuudenkuvia ja suuria suunnitelmia uuden, muuttuneen miehen kanssa. Track record ei vaan oikein tue näitä odotuksia.
Rikosrekisteri vanhenee.
En muista mikä oli Jeren tuomio about 10 vuotta sitten. Mut puhdas se on jo koska siitä on aikaa. Olikohan 5 vuotta huumetuomiosta ja 10 isommista. Puhdas joka tapauksessa.
Voin ettiä myöhemmin tietoa nii lasken sen perusteella.
Vierailija kirjoitti:
No eihän tietenkään nämä toopet ole niitä lapsia hoitamassa, ovat ilmeisesti jollain summalla osakkaina tässä yrityksessä, ja nyt kuvittelevat tuovansa jotain lisäarvoa toimintaan, kun naamansa ovat iltapäivälehdestä tuttuja. Houkuttimena oli mm. "että saattavat käydä vanhempien kanssa iltaisin urheilutapahtumissa" :DDD Voi luoja. Itse henkilökohtaisesti en kyllä veisi lastani sellaiseen päiväkotiin, jossa olisi pieninkään mahdollisuus että kyseiset "urheilijat" ryhtyvät valmentamaan taaperostani olympiaurheilijaa. (Kuten tämä miespuolinen oli todennut päiväkodin toiminnan päämääristä.) Noiden aivopierut, jota lehdet innokkaana toistavat, ovat kyllä sitä luokkaa että lukijan myötähäpeän määrällä ei ole mitään rajaa. Mutta hei, jokuhan noidenkin blogeja lukee ja fanittaa, että siitä vaan. Tämä on vapaa maa.
Juurikin näin. On aika koomista, miten harhainen tämä pariskunta on. Kuvittelevat että se on jokin meriitti päiväkodille kun he ovat siellä taustalla hääräämässä. Kun asia on just, niin kuin joku tuolla aiemmin jo kirjotti, että yhtä hyvä idea kuin nykäsen parisuhdekoulu tai niemisen talouskurssit. Mutta kai näitä joku fanittaa, ei kai ne muuten voisi itseään elättää blogilla tai epämääräisillä julkisuustempuilla? En vaan tajua.
Minä kyllä toivon että meidän päiväkodille maksamat rahat menee ihan alan ammattilaisten palkkoihin ja lasten hyvinvointiin eikä joidenkin isohampaisten mainosnaamojen palkkaamiseen.