Naapurienne oudot tavat
Onko teidän naapureilla outoja tapoja? En nyt tarkoita mitään käräjille päätyviä kauhujuttuja, vaan enemmän sellaisia hauskoja outoja juttuja, joita olette joskus ihmetelleet.
Kommentit (3685)
Vierailija kirjoitti:
Laskee hanasta sekunninverran vettä kerralla 20 kertaa peräkkäin, pesee varmaan hampaansa yksitellen.
Mä putsaan hampaat lankaimella ja huuhtelen plakit joka hammasvälin jälkeen.
Yksi kyylämummo kerrostalossa tuli aina pyykkitupaan kyttäämään pyykinpesuani. Kielsi käyttämästä kuivainta kun se levittää hänen mielestään pölyt ilmaan ja vihjaili, että "pikkupyykeille" eli alushousuille pitäisi olla omassa asunnossa sisällä oma kuivausteline. Toisessa talossa oli naapurina vihainen mummo joka suuttui kun hänelle tarjosi apua rappusissa kantamusten kanssa ja jätti erittäin aggressiivisen heippalapun kun petivaatteeni olivat tuulettumassa väärään aikaan (tyyliin klo 18 tiistaina, kun säännöissä luki että saa tuulettaa klo 15 - 17 maanantaina, keskiviikkona ja perjantaina). En ymmärrä miten petivaatteet voi saada jonkun niin vihaiseksi, vai oliko se sitten se anarkistinen sääntöjen rikkominen.
Itse olen varmaan vähän outo naapuri. Mulla on aika vahva tunne-elämä, niin itken ja nauran kovaan ääneen ja laulan epävireisesti kotona. Tää nolottaa itseänikin mutta sitä on vaikea hillitä. Joskus nuorena kun olin kokenut traumaattisen asian ja olin tosi huonossa kunnossa, heitin roskapussit parvekkeelle odottamaan viemistä ja niitä saattoi kerääntyä paljon. Ne ei kyllä haisseet kun olen aina lajitellut biot, mutta onhan ne esteettinen haitta. Monesti tuollaisten tapojen taustalla on isoja ongelmia kuten moni on osannut päätelläkin.
Vierailija kirjoitti:
Meidän talossa asuu iäkäs, fiksunoloinen pariskunta.
Se ärsyttää, että mies käy päivittäin tonkimassa paperinkeräysroskiksemme ja tutkii kirjeet jne. mielenkiinnoilla. Rouvansa on herttainen ja mietin usein, eikö häntä hävetä, kun mies tekee tuota. Itse olen pohtinut paperisilppurin ostoa ihan vain tuon yhden naapurin vuoksi.
Osta! Minä varmaan lisäksi kirjoittaisin jonkun ilkeän lappusen sille miehelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän talossa asuu iäkäs, fiksunoloinen pariskunta.
Se ärsyttää, että mies käy päivittäin tonkimassa paperinkeräysroskiksemme ja tutkii kirjeet jne. mielenkiinnoilla. Rouvansa on herttainen ja mietin usein, eikö häntä hävetä, kun mies tekee tuota. Itse olen pohtinut paperisilppurin ostoa ihan vain tuon yhden naapurin vuoksi.
Osta! Minä varmaan lisäksi kirjoittaisin jonkun ilkeän lappusen sille miehelle.
Heitä paprunkeräykseen shaissea tai muuta ikävää? Toisaalta pakko tunnustaa, että meidän kylän laatikkoon oli joku viskannut 300jpl Aku Ankan taskukirjoja+100 erilaisia isoja kovakantisia ankkoja ja todella siistissä kunnossa. Se oli meidän perheelle enemmän kuin joululahja ❤️ Ja olivat päällimmäisinä laatikossa, meillä kävi hyvä munkki.
Taalla vuokra-asuntojen omistaja kurkistelee,mukamas huomaamattomana terassinoven sälekaihtimen rakosista sisälle asuntoon.Aikas hullua meininkia.Lie luulosairas mjulku! 🤯
Vierailija kirjoitti:
Laskee hanasta sekunninverran vettä kerralla 20 kertaa peräkkäin, pesee varmaan hampaansa yksitellen.
Hiuksiaan pesee yksitellen 🤭😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keittää pannullisen kahvia ja pitkin päivää lämmittävät "vanhaa kahvia"levyllä tai mikrossa.
Miten olet tuon saanut selville?
Asuu kahvia keittäneen katossa kärpäsenä 🕷
Vierailija kirjoitti:
Skänkhunt420 kirjoitti:
Naapuri koputtaa aina asiallisesti ensin jonka jälkeen virtsaa postiluukustani matolleni.
Onpas ketterä nainen.
Paprikasuihke pimperoon takaisin.Kyllä kuseksia saa jalat allensa.
Mullapa kävi tänään about kolmeen vuoteen niin,ettei naapurin äijä ollutkaan kyttäämässä autotallinsa edessä kun hain postit postilaatikosta!ihan uskomatonta!
Taloyhtiöömme kolmisen viikkoa sitten muuttanut asukas on tehnyt muuttoa reilun viikon. Itse muutto kesti viitisen päivää (useita tunteja per ilta), nyt asukas on alkanut siirrellä tavaroitaan edes takaisin varaston ja huoneistonsa väliä. Välillä porraskäytävästä kuuluu voimakasta pauketta ja jyskettä, välillä taas rullakko rämisee. Saa nähdä, milloin kaveri saa urakan päätökseen. Toivottavasti mahdollisimman pian.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keittää pannullisen kahvia ja pitkin päivää lämmittävät "vanhaa kahvia"levyllä tai mikrossa.
Miten olet tuon saanut selville?
Hämähäkkinä sisälaipiossa mulkoilen. 🕷
Vastapäisen kämpän Pikku kakkosta katsova nudistipariskunta. Heräävät nakuina keittämään kahvia ja katsomaan Pikku kakkosta, verhot auki niin näemme suoraan heille sisälle. Pikku Kakkosen jälkeen sammuu valot ja menevät nukkumaan.
Asuin ennen vastapäätä miestä joka oli tatuoija ja nakutteli kuvia keittiössä, välillä avasi ikkunan ja poltti röökin usein yhdessä mahdollisen asiakkaan kanssa. Ikkunan alla oli aina hirveästi tumppeja. Aina samat mustat farkut ja musta t-paita sekä pitkä epäsiisti tukka silmillä, itse en olisi kyllä moiselta peikolta tatuontia huolinut edes ilmaiseksi!
Soittavat tympeää musiikkiaan. Yötä päivää. 03-0:600 ainoastaan huljaa nämä naapurit. Mies ja nainen. Nainen kimittää miehelleen milloin mitäkin. Ihme hipstereitä. Joka toinen päivä seiniin naputellaan uutta naulaa. Näin 2 vuoden naputtelut kuulleena voisin kuvitella että seinät on reikäiset.
se loppumaton nikkarointi ja veistäminen vuodesta toiseen, pieniä hetkiä kerrallaan.
Muutama minuutti aamulla ,välillä yöllä.
Yläkerrassa asuva mökkihöperö aloittaa aina mielenosoituksellisen kantapäiden jyskyttämisen jos pistän television päälle (ja ihan normaalilla äänenvoimakkuudella) tai jos tietokoneen kaiuttimista kuuluu mitään ääntä :D Kyseinen akka ei luonnollisesti näe mitään ongelmaa omassa jatkuvassa metelöinnissään ja kolistelussaan 🙄
Olen itse varmaan ollut kauhua herättävä naapuri joskus juuri 18v täyttäneenä ja ekassa omassa asunnossa asuneena.
Minulla oli tapana istua keittiön ikkunassa tupakalla, ikkuna oli kokonaan auki ja istuin siinä, joskus jalat ulkopuolella, joskus ikkunan karmia vasten, yleensä tietysti pöhnässä/kännissä. Muuten ei olisi ollut mitään, mutta asunto oli 8.kerroksessa, joten pitkä matka alas. Voi toki myös olla, ettei ketään olisi kiinnostanut, kun asuin aika huonolla alueella, jossa oli paljon aineiden käyttäjiä ja juoppoja.
En muista, että kukaan olisi koskaan minua nähnyt siinä, mutta jos näki ja aiheutin sydämentykytyksiä, anteeksi! Olin nuori ja tyhmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän naapurit ei osta autoonsa lohkolämmitintä vaan se dieselveturi vedetään joka jumalan arki-aamu vartiksi savuamaan pihalle. Jos on kova pakkanen niin pidemmäksikin aikaa. Sininen pilvi peittää koko tienoon. Tätä on jatkunut yli 10 vuotta.
no mitä valitat ? käy sammuttaan se, ei se sen kummempaa.
Olen nuin tehnyt itsekkin monta kertaa meidän parkkiksella.
Näiden tapausten takia minä laitan ovet lukkoon kun jätän auton pakkasella käymään johonkin, en tiedä onnistuuko uusissa autoissa missä ei ole lukkoja ovissa mutta tuossa vuoden 2002 mallissa ei mitään ongelmaa, toinen avain virtalukossa että auto käy ja toisella sitten vaan ovesta laittaa lukkoon kun poistuu paikalta.
Ja minä ilmoitan poliisille joka kerta, moni on sakkolapun saanut ansiostani. Tyhjäkäynti on laissa kielletty.
Eräässä kaupungissa asukas ilmoitti lappuliisalle /poliisille aina,kun autoja oli pysäköity väärin.( kyttäsi parvekkeelta joka ma.aamuina klo.07.00 )Kadulla oli parillinen ja pariton viikkopysäköinti sääntö.Kielto alkoi ma.aamulla klo.07.00.Kerran oli autoni lasilla pys.virhe maksu lappunen.Vaikka autoja oli molemmilla puolin katua yhtäaikaa,niin minkäänlaisia huoltoja pys.ei haitannut.Ei edes hälytysajoa.Kiinteistön omistaja oli pyytänyt taloyhtiön kokouksessa muutosta pysäköinti rumpaan.Ehdottanut sellaista,että joka kuukauden viim.täyden viikon maanantaina katuosuus tyhjänä autoista 07.00-16.00 välisen ajan,kadun puhdistuksen vuoksi lumesta & tms.Ehdotus meni läpi ja systeemi toimikin erittäin hyvin.Myöhemmin kuulin,että poliisikin oli kyllästynyt siihen ilmoitteliaan.
Vierailija kirjoitti:
Meidän naapurit ei osta autoonsa lohkolämmitintä vaan se dieselveturi vedetään joka jumalan arki-aamu vartiksi savuamaan pihalle. Jos on kova pakkanen niin pidemmäksikin aikaa. Sininen pilvi peittää koko tienoon. Tätä on jatkunut yli 10 vuotta.
Sinisestä pilvestä tuli mieleen,kun istuttiin iltaa Kesärannan vastapäätä eräässä kahvilassa.Sataman laiturissa oli kookkaita moottoriveneitä.Kolme venettä tuprutti pakokaasuja ylemmäs kavilan terassille.Sanoin,että huonoja käynnistymään nuo veneet,kun piti käyntiin jättää.Yskittämään rupesi ja silmiä kirveli se leijuva sininen savu.Lähdettiin pois ja sanottiin rikinkatkuiset palautteet kahvilan pitäjälle.
Naapurin nuori rouva kävi heitteleen yöllä seinänaapurinsa tavaroita ympäri pihaa. Nuorella rouvalla taisi olla tekemisenpuutetta. Pieniä lapsia hoitaa. Taisi rouvalla olla jokin ahdistus meneillään.
Me oltiin kerran jollain kurssimatkalla hotellissa ja huoneeseeni kuului just kauheat seksiäänet. Mentiin käytävään (neljä meitä oli) ja alettiin voihkiin ja pyydettiin panemaan lujaa ja ylipäätään matkittiin sitä pariskuntaa. Äänet loppui ja rauha palasi hotelliin.