Mikä laihdutus toimii?
En tunnu pääsevän sitten millään eroon kiloistani. 10-15 kiloa olisi laihdutettavaa. Joskus toimi karppaus. Ei enää. Niinkuin kuulemma ei enää toisella kerralla yleensä toimikkaan. Jotenkin kroppa muistaa ja tietää miten pitää kiinni laardista. Ostin e-kirjan vähennä kaloreita ilman dieettiä. Onko kokemusta? Koiran kanssa lenkkeilen päivittäin. Vettä koitan juoda 2 litraa ainakin päivässä. Aamulla macakahva mustana ja banaani-kiiwi-lehtisalaatti-mantelimaitosmoothie, 2 pientä leivänpalaa jossa vähän vähärasvaista oivariinia, juusto, leikkele, kurkku, kananmunaa jos on. Lounas keitto tai jotain kasvislaatikkoa. Päivällinen samaa. Illalla ehkä proteiinivanukasta. Koitan saada syömistä rennommaksi mutta kuitenkin pitäisi saada painoa alas. Mää oon epätoivoinen. Pelottaa ettenkö laihdu enää millään. Auttakaa ja neuvokaa mua!
Kommentit (8)
Paljonko tuollaisessa smoothiessa esimerkiksi on kaloreita? Riippuu tietenkin annoskoosta, mutta melko tukeva satsi sulla on ruokaa päivän mittaan. Lisää reilusti kasvisten osuutta ja vähennä noita maitoja sun muita.
En itseasiassa tiedä. Olen käyttänyt fatsecretiä mutta itsetehtyihin ruokiin sen käyttö kävi liian työlääksi. Muutenkin olen kova stressaamaan, mitä koitan vähentää. En haluaisi syödä valmisruokia. Tiedän ettei joka toinen viikko kannata vaihtaa ruokavaliota kun ei malta odottaa tuloksia. Repsahduksia tulee mutta ei musta niin vaarallisia. Esim. Kaakaomanteleita. No kaloreita kyllä tulee mut eikö mantelit silti ole terveellisiä? Olen pitkään miettinyt ruokavalion ostamista ammattilaiselta mutta tuntuu kummalta, kun ei itse laihtumaan pysty. On kyl sekavaa kun aina tulee joku uus villitys ja kumotaan mitä saat syödä.
Lehtisalaatissa, kurkussa ja kiivissä ei ole paljoa kaloreita, banaanissa 85. Mantelimaito ei ole maitoa. Ja käytän makeuttamatonta.
Moni ainesosa on terveellistä mutta ei se laihduta jos sitä liikaa syö.
1573 kcal tuli yhtenä päivänä kun katoin vanhaa fatsecretin merkintää. Siinä oli 1900 kcal mulle laskettu laihtumiseen päivässä. Eikös koomakulutus ole jo 1200 kcal luokkaa? Siihen sit liikkumiset päälle.
Minä olen kokeillut vaikka minkälaisia diettejä. Aina paino tippunut mutta myös tullut takaisin. Nyt tein päätöksen että syön ihan normaalia kotiruokaa mutta pienempiä annoksia. Työ on fyysistä joten jo työpäivän aikana tulee liikuttua mutta lisäksi olen nyt aloittanut lenkkeilyn. En enää stressaa laihduttamisesta ja kyttää vaakaa. Rennolla otteella. Tuloksia on jo tullut ja mistään en ole joutunut luopumaan.
Tämmöistä itsekkin ajattelin, että loppuisi se jojottelu. Kun vaan uskaltaisi luottaa siihen että tulosta tulee. Entisenä karppaajana on hiilareihin jäänyt kammoa pikkusen päälle. Eikä niitä varmaan kannata kauheesti syödäkkään. Mut hedelmät varmaan ok. Vaikka hedelmäsokerista vainotaan mut onko kukaan lihonut hedelmiä syömällä?
Syötkö vähemmän kuin kulutat ja jaksatko odottaa miinuskaloreilla hieman aikaa, jotta keho pääsee myös mukaan? Fysiikan lakeja on hankalahko kumota.