Apua! Vatsataudista kysymyksiä...
Lapsella 1v 3kk on vatsatauti ja mä muutuin samantein ihan ääliöäidiksi. Täällä olen antanu ohjeita muille, mutta nyt kun oma lapsi on kipee, olen ihan pallo hukassa.
Lapsi on okentanu nyt päivän. Kaikki tulee ylös. Sillä on koko ajan nälkä eli haluaa evästä, mutta kaikki tulee ylös. Annanko siis kuitenkin jotain? Mustikkakeittoa, kaurapuuroa, mitä? Haluaisi tomaattia, onko sopivaa antaa? Nyt nakertaa näkkileipää.
Osmosalia olen nyt juottanut. Haluaisi juoda pelkkää vettä, mutta se tulee samantein ylös. Mehusta ei tykkää. Maitoa tietenkin haluaisi, mutta se ei kai ole ollenkaan viisasta juomaa.
Auttakaa nyt ääliötä!
Kommentit (4)
ja parhaiten sisällä pysyi gefilus-jugurtit ja kylmä hedelmäsose. Meillä poika jo melkein 3v., joten limua annoin myös, ehkä noin pienelle ei sitä kuitenkaan.
Tärkeintä olis saada vähän kuitenkin nestettä sisään eli kymmenen minuutin välein ruokalusikallinen vettä ja sit peukut pystyyn, että pysyy sisällä.
Mutta pääasia, että lapsi jotakin ottaa. Paastoakaan ei nykyään suositella.
Osmosal-liuos hyvä! Sekoita sitä vaikka mehuun, niin menee. Gefilus-mehut hyviä. Meidän suosikki on Valion Gefilus-mehuista omena-rypäle.
Lusikalla voi antaa myös avatun maitohappobakteeri-kapselin sisällön sekoitettuna maitoon, mehuun tms. nesteeseen. Itse annan Gefilusta ja Bioteekin Probiootti Plussaa (ruskea lasipurkki). Vähentävät vatsataudin kestoa!
Suosittelen myös jukurtteja.
Täytyy kokeilla tuota limua. Gefilusjugurttia en uskalla antaa, kun siitä meni terveenä vatsa ihan ruikulille. Hedelmäsosetta taidan kokeilla seuraavaksi.
Niin ja kakkoselle, että tomaattihalun tietää siitä, kun lapsi sanoo, että haluaa tomaattia.
limonaati menee varmaankin ja osmosali sen sekaan .
anna ruokaa vaan jos kerran haluaa mutta sellaisia mitä sitten on helppo oksentaa just mustikka , riisipuuro ym...
vesi tulee suoraan läpi joten siintä ei ole mitään hyötyä joten limpparia vaan ja jos hiilihapot haittaa niin pidä korkki auki niin ne katoaa :)
äitix2