Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikille palkka 5000€

Vierailija
21.02.2018 |

Kukaan ei tarvitse enempää. Tuolla summalla siivoojakin pärjää Helsingissä. Rikkaat pamput lopettavat pröystäilyn. Pääomatulot ohjataan valtiolle ja hyväntekeväisyyteen.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö

Vierailija
2/28 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta jokaisen pitäisi saada nostaa automaatista rahaa aina kun tuntee tarvetta. Paitsi politikot, joiden pitää oppia elämää askeesin avulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule kuule tapahtumaan.

Vierailija
4/28 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on hyviä. Tiesitkö, että tasapalkkaa on maailmalla kokeiltu ihan isojen kansakuntien voimin? Tuottavuus tippuu saman tien ja koko kansa kurjistuu, kun kenenkään ei tarvitse yrittää, eikä menestymisestä, osaamisesta tai riskinotosta palkita. Miksi tehdä keksintöjä tai innovoida, kun saa kuitenkin saman palkan kuin siivooja?

Tuo on ajatuksena kiva mutta ei toimi käytännössä.

Vierailija
5/28 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän noin voisi tehdä - helpostikin. Huono puoli olisi aivan jättimäinen inflaatio. Kohta maitopurkkikin maksaisi kympin. Ulkomaan vienti tyrehtyisi täysin. Alkaisi sellainen kurjistuminen ettei mitään rajaa.

Vierailija
6/28 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vaan mulle kelpaisi. Olisin tyytyväinen myös 2500-3000 euron kk-palkkaan. Nykyisin tienaan vain 1250e ja sillä on vaikea lyhentää lainaa eikä säästöön kerry.

Vierailija
7/28 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kävis mahd lyhyen koulutuksen ja heti tienaamaan

Vierailija
8/28 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vaan mulle kelpaisi. Olisin tyytyväinen myös 2500-3000 euron kk-palkkaan. Nykyisin tienaan vain 1250e ja sillä on vaikea lyhentää lainaa eikä säästöön kerry.

Jos kaikki saisivat 5000€/kk, niin maitopurkkikin maksaisi kympin. Hintojen ja palkkojen suhdetta ei pystytty erottamaan edes entisessä Neuvostoliitossa vaan tavara loppui kaupoista ja mustanpörssin kauppa rehotti.

Vierailija
9/28 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääomatulot ohjataan valtiolle ja hyvätekeväisyyteen? Mitä ajattelit, että niille pääomatuloille tapahtuu, jos ne ohjataan pois sijoittajilta? Eihän kukaan sijoita, ja siis ota riskiä, ilman voitonmahdollisuutta. Vai meinaatko, että kaikki yritykset valtiollistetaan? Kommunismihan on historiallisesti toiminut niin hyvin ja johtanut vääjäämättä kansalaisten hyvinvointiin ja tasa-arvoon...

Ihan vain vinkkinä, jos joskus näet valon ja alat sijoittamaan, hyvä nyrkkisääntö on, että et koskaan laita rahoja firmaan, jossa valtio on suurin omistaja. Julkinen valta ei ole koskaan osannut tehdä hyviä liiketaloudellisia päätöksiä.

Vierailija
10/28 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tämän tyyliset kokeilut ovat johtaneet katastrofaalisen huonoihin tuloksiin ja koko kansakunnan kurjistumiseen.

Isoja palkkoja kadehtivan kannattaa kouluttautua tai keksiä hyvä liikeidea ja perustaa yritys. Jos kumpikaan ei onnistu niin syy löytyy peilistä. Onko panoksesi tällöin 5000 euron arvoinen?

Vierailija
11/28 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs sitten tehdän ku naapurin Pertti on säästeliäs ja käyttää elämiseen 500€ kk ja itse hussaat kaikki 5000€ kk ja 10 vuoden päästä Pertti omistaa kartanon ja sinä ostelet edelleen tv shopista jne... siitähän tässä yleensä on kyse. Kateudesta.

Vierailija
12/28 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinpä, kukaan ei enää yrittäisi edetä uralla, jolloin osaaminen ja ammattitaito vähenisi. Kunhan pääsee nopeasti ns helppoon työhön. Kouluttautumisestakaan pitkälle ei olisi mitään hyötyä

Vierailija
13/28 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen rotta siellä.

Vierailija
14/28 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle 5000 ei riittäisi mihinkään

Vierailija
15/28 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pk- ja mikroyritykset työllistää Suomessa valtavasti ihmisiä, mistä kuvittelet että ne voisi maksaa työntekijöilleen 5000 €/kk? Ainoa keino saada lisää kassavirtaa on nostaa hintoja, eikä rankasti kilpailluilla aloilla se onnistu. Jos onnistuisi, menisitkö itse kampaajalle, jos hiustenleikkuu maksaisi 350 €, kävisitkö terotuttamassa luistimet parilla sadalla, ostaisitko kananmunia, jotka maksaa 40€ rasia?

Vierailija
16/28 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, miksi ottaa lainaa ja opiskella lääkäriksi kun voi samantien opiskella 2-3 vuotta ja päätyä siivojaksi samalla palkalla?

Vierailija
17/28 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, aletaan vaan painamaan omia euroja joilla noi palkat maksetaan. Sen jälkeen suomieuro romahtaa ja se onkin vain 40 senttiä muu-eu euron arvosta. Keskuspankki nostaa korkoa jottei valuutta putoaisi enemmä ja se on nyt siinä pikkasen yli 10%. Siitä syystä asuntohinnat laskevat 30-40%. Tuontitavaroitten kallistuminen on saanut inflaation 10-20% tasolle ja valtio on lirissä koska sen velka on niissä oikeissa euroissa ja verotulot ovat arvottomissa suomieuroissa. Veroja pitää väkisinkin nostaa. 

Eipä sitten enää sillä 5 tonnilla kovin pitkälle pärjää. Ainoat voittajat ovat sisäpiiriläiset jotka piilottivat säästönsä käteiseen ja ulkomaalaisiin pankkeihin.

Vierailija
18/28 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pk- ja mikroyritykset työllistää Suomessa valtavasti ihmisiä, mistä kuvittelet että ne voisi maksaa työntekijöilleen 5000 €/kk? Ainoa keino saada lisää kassavirtaa on nostaa hintoja, eikä rankasti kilpailluilla aloilla se onnistu. Jos onnistuisi, menisitkö itse kampaajalle, jos hiustenleikkuu maksaisi 350 €, kävisitkö terotuttamassa luistimet parilla sadalla, ostaisitko kananmunia, jotka maksaa 40€ rasia?

Mun kampaajareissu maksaa 150 euroa, mikä on musta ihan hirveän paljon verrattuna mun omaan palkkaan.

Vierailija
19/28 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, miksi ottaa lainaa ja opiskella lääkäriksi kun voi samantien opiskella 2-3 vuotta ja päätyä siivojaksi samalla palkalla?

Siivoustyössä joutuu hikoilemaan ja selkä kipeytyy. Lääkärin ammatissa saat arvostusta, eli statuksen vuoksi.

Vierailija
20/28 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimitko pääkaupunkiseudulla, koska voin aloittaa työt? 

Olen nyt lomautettuna ja haluan kokeilla millaista on työskennellä näin tasa-arvoisessa työyhteisössä, ensi kuussa pääsen takaisin entisiin hommiini joista pidän. Palkkani  ilman ylitöitä on vähän pienempi kuin teillä, ylitöiden jälkeen isompi. Maksatko ylitöistä mitään, paljonko niitä pitää tehdä?  

Laita linkki yhtiöstäsi, varmasti löydät ammattitaidottomia työntekijöitä nopeasti kun maksat kaikille näin paljon.

Mistä sait rahat toiminnan aloittamiseen, kuinka monta työntekijää aiot työllistää?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme