Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, jotka ajattelevat pakonomaisesti omaa ulkonäköä ja esimerkiksi hajuaan?

Vierailija
20.02.2018 |

Mulla on ongelma, ajattelen koko ajan ulkonäköäni ja sitä miten muut näkevät minut, miten näyttäisin mahdollisimman normaalilta ja huomaamattomalta (olen ruma omasta mielestäni) ja miten voisin lopettaa stressaamisen omasta hajustani ja esimerkiksi hiuksista ja vaatteista? Mulla ei oikeastaan ole mitään muuta koskaan mielessä kuin näytänkö rumalta tai haisenko pahalle.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun on mentävä terapiaan itsetunto-ongelmasi kanssa.

Vierailija
2/17 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta, olen käynyt vuosia. Mulla on sellainen ongelma, että jos syön esimerkiksi kalaa, se haisee kropassa vielä monta päivää syönnin jälkeen.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta maitotuotteet ja liha, niin et haise. Pese hampaat kahdesti päivässä, käytä hammaslankaa kahdesti päivässä ja juo runsaasti vettä. Maitohappobakteerit on myös hyväksi. Jos sulla olis enemmän tekemistä, et ehtisi miettiä hajuasi. Kiireinen työ olisi hyvä sulle.

Vierailija
4/17 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen peruskoulussa, en vielä työelämässä.

Huolehdin hygieniastani ja yritän koko ajan siirtyä vegaaniruokavalioon.

Ap

Vierailija
5/17 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinua kiusattu joskus ulkonäöstä? Minulla nimittäin koulukiusaaminen laukaisi pakkomielteisen suhtautumisen omaan ulkonäköön. 

Vierailija
6/17 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusataan vieläkin. Saan esimerkiksi kaupassa aina paniikkikohtauksen, jos mulla ei ole meikkiä tai hiukset on huonosti. Alan itkeä ja haukkoa henkeä ja tuntuu kuin pyörtyisin.

Mua on haukuttu kaatopaikaksi, transuksi ja vaikka miksi ulkonäköni ja hajuni takia.

Ap

Vierailija
7/17 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiusataan vieläkin. Saan esimerkiksi kaupassa aina paniikkikohtauksen, jos mulla ei ole meikkiä tai hiukset on huonosti. Alan itkeä ja haukkoa henkeä ja tuntuu kuin pyörtyisin.

Mua on haukuttu kaatopaikaksi, transuksi ja vaikka miksi ulkonäköni ja hajuni takia.

Ap

No tuo selittääkin paljon. Pystyisitkö kertomaan jollekin kiusaamisesta? Ei kenenkään tarvitse sietää tuollaista.

Minkä ikäinen olet?

- 5

Vierailija
8/17 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta,

tarvitset ammattiauttajan apua, käänny kouluterveydenhoitajan/ koulukuraattorin/koulupsykologin puoleen ja kerro huolistasi. On ihan tavallista että ikäisesi miettii ulkonäköasioita, mutta jos ne häiritsevät jokapäiväistä elämää, asiasta olisi hyvä jutella ammatti-ihmisten kanssa :)

Parhaat päiväsi ovat edessäpäin ja tulee sinunkin vuorosi loistaa :)

Vierailija
9/17 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa ap! Mulla oli ihan sama juttu nuorempana. Tai tuo hajujen haistaminen itsessäni vainoharhaisesti jatkuu kyllä edelleen. :D

Kasvat siitä kyllä yli erittäin todennäköisesti, nuoruudessa jostain syystä tuon tyyppistä tuskaa joutuu todella moni kokemaan milloin mistäkin asiasta. Tämä ei tällä hetkellä ehkä lohduta, ja sitä voi olla vaikea uskoakin kun ei ole vielä kokenut. Mutta mysteerisesti aivojen muutokset jotka jatkuu 25-vuotiaaksi asti, ja elämäntilanteen muutokset, vaan vaikuttaa siihen miltä todellisuus näyttää (ja haisee ja kuulostaa). Pitkän tunnelin päässä valo häämöttää. 30-vuotiaaksi mennessä melkein kaikki on parantuneet nuoruudentuskasta.

Sulle sanotaan ihan kauheita asioita koska lapset voi olla todella julmia. Tuskin olet mitenkään erityisen ruma.

Koita nauttia kehostasi ja löytää hetkittäistä hyvinvointia, vaikka sitten yksin ollessasi jos täytyy. Anna itsellesi lupa yksin ollessa olla piittaamatta siitä kuinka räkäinen olet, ja keskittyä tekemään jotain kivaa. Liikunta tai meditaatio voi auttaa, ne muuttavat sitä miltä kehossa ja mielessä oleminen tuntuu. Jos onnistut, syntyy terveempi suhde itseesi ja vahvistut sisältä päin. Olisi hyväksi, jos edes hetkittäin osaisit ajatella kehosi olevan sinua varten eikä toisten hyväksyntää varten.

Vierailija
10/17 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, enemmän mua ahdistaa toi haju. Se on todellinen. Tämä on kai se sairaus, se "kalanhajutauti", käsittääkseni alkaa juuri näin että vain syöty ruoka aiheuttaa hajua ja lopulta haisen sitten 24/7. :( Ahdistaa ihan kamalasti. Käyn psykologilla ja olen käynyt kolmosluokasta asti, mutta kun se ei auta ollenkaan. Kiusaamisesta tiedetään mutta sitä on hankala poistaa kokonaan, menen eri paikkakunnalle lukioon niin saa nähdä miten siellä sitten.

Ap

Vierailija
11/17 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
12/17 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä ruuat aiheuttavat sitä hajua? Pystyykö hajua välttämään siten, ettei syö tiettyjä ruokia?

5 & 7

Vierailija
13/17 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

BDD. Itse on pysty edes pitämään laseja, (epäsymmetrinen naama ja korvat), harjaamaan hampaita peilin edessä (ylipurenta, peilin edessä näen miten naama "lössähtää") tai olemaan kuvissa. Sain kuukauden mittaisen itsetuho/masennuskauden kun minut pakotettiin yhdessä tapahtumassa kuviin viime vuonna. Siis ihan pakottamalla pakotettiin, revittiin kädestä ja valitettiin että olen itsekäs jos en suostu. Olin nukkunut tunnin joten en jaksanut tapella. Nuo kuvat kummittelevat vieläkin.

Vierailija
14/17 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö ap on linjoilla?

Vierailija
15/17 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei auta, olen käynyt vuosia. Mulla on sellainen ongelma, että jos syön esimerkiksi kalaa, se haisee kropassa vielä monta päivää syönnin jälkeen.

Ap

Rakastan kalaa, mutta kala haisee parikin päivää pissassa. En pidä tilanteesta. Osa meistä haistaa liian hyvin.

Ehdotan, että peset itsesi päivittäin, hampaasi ja kieli pari kertaa päivässä ja putsaa hammasvälit. Pese usein vaatteesi.

Todennäköisyys, että sinua tuijotetaan on häviävän pieni. Useimmat keskittyvät itseensä.

Kirjoita joka päivä ylös kolme kivaa asiaa ja lue niitä, kun sinua stressaa. Niistä on oikeasti apua.

Vierailija
16/17 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten menee, ap?

Vierailija
17/17 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tulee tästä jotenkin sellainen kuva, että kiusaaminen on saanut alkunsa tuosta hajusairaudesta eikä liity välttämättä mitenkään ap:n ulkonäköön. Älä siis usko ikäviä ulkonäkökommentteja, ap! 

Sairauden takia kiusaaminen on tietysti myös väärin, mutta nuoret osaavat olla tosi julmia. :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi