Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko maitoa keittää valurautapadassa ilman että se palaa pohjaan?

Vierailija
19.02.2018 |

Riisipuuroa tekee mieli, mutta kun se palaa niin helposti pohjaan, niin tekisi mieli helpottaa sen tekoa.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee kerroskattilassa. Tai keitä vedessä ja lisää lopuksi kermaa.

Vierailija
2/4 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei ees omisteta teflonia, ei ole vuosiin omistettu. Se on yksi niistä asioista joita ihminen luulee tarvitsevansa mutta oikeasti täysin tarpeeton.

Valurautapannussa en ole maitoa keitellyt mutta ihan teräskattilassa aina ja hiiliteräspannulla teen lätyt.

Mutta onnistuu kyllä kun on vähän samanlainen kuin tuo hiiliteräs.

Eli kaada ensin öljy pohjalle ja lämmöt päälle, polta öljy näin pannun pintaan kuten muurikassa. Lisäksi voita. Sitten vain keittelemään puuroa.

Maidon keitossa olen huomannut että kun laittaa lämmöt täysille ja hämmentää tiuhaan niin ei ehdi palaa pohjaan, heti kun kiehahtaa pistää vähän pienemmälle.

Jos hitaasti keittelee miedolla lämmöllä niin maito alkaa keräärtymään pohjaan ja lopulta alkaa palamaan taatusti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vähän samanlaista ongelmaa..Kun kondensoitua maitoa kai ei ole niin laktoosittomana valmiina?.Niin yhdessä ohjeessa sanottiin että täysmaidosta saisi keittämällä kondensoitua..(no siinä kaupas ei ollut laktoositonta täysmaitoa et sekin pitää vissiin tehdä laktoosittomia yhdustelemällä;kevyt maitoon lisää liraus piimää ja liraus kermaa,laktoosittomia tai vähälaktoosisia tuotteita nuo) Ohjeessa on että pitäisi olla asiassa,eli kehittämisessä pinnoitettu kattila..No ihmettelemään sitten perään heti että mikä.?. ja miten Pinnoitettu?..En vielä tässä nyt alkajaisiksi kai löytänyt kuin Fiskars Hard face kattilan,oliko n 3,5 l:sen jossa on joku pinnoite olemassa..Aika kova hinta tietty sitten..?mut puhuttiin siinä sen yhteydessä maidon esim keittämisestä yms kuitenkin.Ehkäpä obh nordicalla,oliverilla joku kanssa olisi pinnoitettu kattila??(maidon keittämiseen..??)

Vierailija
4/4 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon minä olen kuullut ja nähnyt tähän ikään (50v), vielä tämäkin. Miten voi riisipuuron keittäminen olla noin vaikeaa ja työlästä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän