En halua mennä ystäväni polttareihin
Kyseessä on yksi parhaimmista ystävistäni, mutta monessa asiassa ollaan aivan kuin yö ja päivä. Esimerkiksi hänen kaverinsa ovat mulle aivan punainen vaate ja ajatus siitä, että pitäisi viettää heidän kanssaan lähes kokonainen vuorokausi tehden kaikkia aktiviteettejä joihin en pysty/halua (leikkaus edessä ja polttareiden aikoihin olen toipilaana vielä) ja maksaa siitä hyvästä vielä sievoinen summa, no se ei ole houkutteleva ajatus.
Joten voiko polttareista kieltäytyä? Miten itse ajattelisitte, jos hyvä ystävänne jättäisi polttarinne väliin? Oikeesti mua ahdistaa koko ajatus välillä niin paljon, etten saa yöllä unta.
Kommentit (13)
No ei tietenkään toipilaana tarvi lähteä römeltämmään mihinkään polttareihin. Huonoa olotilaa voi aina vähän liioitella sopivasti.
toi olis vaan niin töykeää jäädä parhaana ystävänä pois polttareista.. vaan koska ei huvita
Ihmettelen miten kukaan ylipäätään haluaa osallistua enää polttareihin ja maksaa itsensä kipeäksi.
Vierailija kirjoitti:
toi olis vaan niin töykeää jäädä parhaana ystävänä pois polttareista.. vaan koska ei huvita
Höpö höpö. Sankari ei edes huomaa, jos yksi on joukosta poissa.
Totta kai polttareista voi kieltäytyä ja tai pitää voida. - Itse olen aikanaan joutunut hyväksi käytetyksi polttareissa. Tai siis luulin olleeni "ystävälleni" läheisempi kuin olinkaan; minut pyydettiin ja haluttiin mukaan polttareihin. Mutta ikinä en tullut saaneeksi kutsua häihin. - Olisi opiskelijana ollut noin 100€ muutakin käyttöä... Minun onneni oli se, että ainakin osa polttaripäivästä oli minusta onnistunut. Ja osan polttareissa silloin mukana olleiden kanssa olen edelleen vuosia myöhemmin oikein hyvissä väleissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Sankari ei edes huomaa, jos yksi on joukosta poissa.
Tuohan riippuu täysin siitä, että kuinka iso polttariporukka on. - itselläni, jos joskus on polttarit, niin haastetta tai vaikea kysymys kuuluu, että ketä siihen oikeasti pitäisi pyytää; kun minulla on eripuolilta läheisiä ja rakkaita ihmisiä, mutta jotka taas eivät -ainakaan kaikki- tiedä lainkaan toisiaan, saati, että olisivat joenkin erityisen läheisiä.
5, jaa ei huomaa? kyllä minä huomaisin, jos paras ystävä ei olisi siellä.
Ei ole tietenkään pakko, jos olette niin hyviä ystäviä mitä sanoit niin kyllä hänen pitäisi ymmärtää. Ehdota vaikka että kävisitte kahdestaan vaikka kylpylässä tai jotain muuta kivaa kun olet toipunut kokonaan?
Itsekään en osallistuisi isoihin kemuihin
Jos olet toipilas niin tottakai voit jättää väliin. Eiköhän hyvä ystävä nyt tämän ymmärrä, voitte sitten vaikka kahdestaan viettää "polttareita."
Tai jos sulla on jotakin ns. pelkotiloja vieraista ihmisistä. Mutta jos kyseessä on vain se, että polttarit eivät tule olemaan sulle mieluisat niin se on jo sitten eri asia. Kyllä sen yhden päivän kestää "kärvistellä", jos se sille hyvälle ystävälle on tärkeää. Mutta niin kuin sanottu, että jos olet toipilas niin on ok olla pois.
Vierailija kirjoitti:
5, jaa ei huomaa? kyllä minä huomaisin, jos paras ystävä ei olisi siellä.
Tyttären paras ystävä ei ollut tyttären polttareissa, eikä se polttareita mitenkään latistanut. Eikä tytär sitä harmitellut.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet toipilas niin tottakai voit jättää väliin. Eiköhän hyvä ystävä nyt tämän ymmärrä, voitte sitten vaikka kahdestaan viettää "polttareita."
Tai jos sulla on jotakin ns. pelkotiloja vieraista ihmisistä. Mutta jos kyseessä on vain se, että polttarit eivät tule olemaan sulle mieluisat niin se on jo sitten eri asia. Kyllä sen yhden päivän kestää "kärvistellä", jos se sille hyvälle ystävälle on tärkeää. Mutta niin kuin sanottu, että jos olet toipilas niin on ok olla pois.
Minä olen tuon suhteen vähän eri linjoilla. On ihan varmasti kaikkien osallistujien kannalta onnistuneemmat juhlat, jos sellaisen ihmisen ei ole pakko osallistua, joka kokee olonsa epämukavaksi ja joutuu vain hammasta purren raahautumaan muiden mukana. Eivät ne polttarit muutenkaan ole mikään pyhä toimitus, vaan vain rennot etkot itse hääjuhliin, eli ihan hyvin ap voi jäädä pois ja varsinkin jos on vielä toipilas.
Kieltäydy. Itse päätät mitä teet. Opettele sanomaan ei.
Voi kieltäytyä ja onhan sulla hyvä syykin.