Paniikkikohtaukset, pään sisällä vai neurologista kuten epilepsia?
Moro! Mulla on ollut varmaan kuusivuotiaasta asti pakko-oireita ja pakkoajatuksia, eli OCD ja sen myötä paniikkikohtauksia. Niskaongelmat ja paniikkikohtaukset yhdessä aiheuttaa joskus pitkiä epätodellisuuden tuntemisia (niinkuin ongelmista kärsivät tiedätte). Mulla on muutamana yönä tullut nukahtaessa paniikkikohtaus mikä tarkoittaa lähinnä sitä että herään ja sydän hakkaa ja oon vielä puoliksi unessa enkä ihan tiedä mitä tapahtuu ja joskus pelkään etten saa henkeä tms. Olen myös joskus keskellä yötä herännyt painajaisesta ja alkanut miettimään asioita niin pitkään että tuntuu että kaikki alkaa nopeutumaan tai hidastumaan ja maailma vääristyy mutta sitten jos vaan unohdan asian ja alan lukemaan vaikka redditiä niin se helpottaa. NYT KUITENKIN ocd:ni takia olen alkanut yliajattelemaan ja lukemaan liikaa nettipalstoja asiasta ihan van "varmuuden vuoksi" ja löytänyt että vois viitata johku epilepsiaan tai muuhun neurologiseen. Tiedän kyllä että minulla melkeinpä tuskin voisi edes olla semmoista nuo koska AINA menee ohi heti kun vaan rauhotun tai ajattelen jotain muuta tai yleensä jo siinä vaiheessa menee ohi kun seinään ku tajuan että "ahaa. paniikkikohtaus". Minulla ei myöskään koskaan ole mitään tajunnanhämärtymisiä (paitsi kuumeessa pienenä jotain kauhukohtauksia).
Tuntuu että fiilikset saattais olla vaan sitä että aivot käy IHAN ylikierroksilla koska heti pysähtyesssä lakkaa.
Mulle on kaikesta selitykset OCD:sta aiheutuvista paniikkikohtauksista, niskaongelmista, niskan laukaiseman migreenin auroista, kuumeesta tai valveunista, ja niinkuin pakkoajatukset yleensäkin, tuntuu että tämmöistä on turha pohtia kun melkeinpä tiedän vastauksen. Haluaisin silti että muut samoista ongelmista kärsivät tulisivat kertomaan minulle että idiootti voi rauhottua, että muillakin on samat ongelmat eikä kyse ole mistään vakavasta. MYÖS epileptikot voivat tulla kertomaan jos tuo mitenkään voisi olla mitään semmoista. Kiitos jo etukäteen!