Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onkohan ns. normaalia, että kuulee herkästi sykkeen omassa korvassaan, varsinkin vasemmalla?

Vierailija
18.02.2018 |

Mulla ollut tätä nuoresta asti, siis vuosikausia, joten tuskin mistään järisyttävästä kyse. Ei ole verenpaineongelmia, hyvä kuntokin on. Toinen korva on lääkäri mukaan alipaineinen, vaikka ei tulehtunut olekaan. Lääkärin mukaan pulssi normaali eikä kuulu mitään ylimääräistä kaulasta yms mikä selittäisi asiaa. Miten korva alipaine todetaan, tarkoittaako se ettei tärykalvo liiku ilman mukana vai mitä?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mäkin hyvin usein kuulen, tosin itsellä paniikkihäiriöoireilua johon tää varmaan liittyy. Tai siis kun syke nousee niin se "menee korviin" kanssa :)

Korvapaineista en tiedä mitään.

Vierailija
2/6 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan sama ja paineetki kunnossa. Ei siitä oo koskaan ainakaan haittaa ollu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on. Pystyn helposti laskemaan pulssin korvasta tai päästä vaikka lenkin jälkeen. Ei tarvitse tunnustella mitään valtimoa.

Vierailija
4/6 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mä joskus kuulen, se on vaiheittaista, nyt ei oo ollut aikoihin, mutta pahana oli tosi ärsyttävää. 

Kai se on ihan normaalia.

Vierailija
5/6 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös kuulen todella usein sykkeen vasemmassa korvassa. Ei kyllä mitään hajua mihin liittyy, kyseisessä korvassa on tosin ollut joskus tärykalvo puhki. Ja jotain muuta rakennevikaa on.

Vierailija
6/6 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös. Olen käynyt lääkärilläkin. Kuunteli suonia ja sanoi, ettei ole ylimääräistä suhahdusta ja unohda asia. Valtimo menee hyvin läheltä korvaa ja anatomioissa on eroa. Jos asiaan liittyisi jotain muuta kuten huimausta tai jotain muuta outoa, tai ääni olisi joku outo suhahdus, niin saattavat tutkia. Korvan ongelmat tuovat sitten ilmiön selvemmin esiin. Ainakin jos on korvassa yli-tai alipainetta. Samaten jos korvatorvi ei sulkeudu/ aukea kunnolla. Kuumeessa asia myös korostuu. Mun oma lapsikin valitti kovassa kuumeessa, että korvasta kuuluu sydän jyskyttävän. Stressi yms lisää oiretta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kaksi