Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruuanlaitto pelkällä mikrolla, kämppä remontissa

Kivassajamassa
18.02.2018 |

Tosiaan, ainoa vesipistekin on WC:n lavuaarissa. Sekä keittiö että kylpyhuone avatut ja kuivumassa. Mitä ruokaruokia tekisitte? Itse olen käynyt kylässä tekemässä esim makaronilaatikkoa, jonka sitten lämmitän mikrossa. Valmisruuat tulevat kalliiksi, vaikka ostaa Lidlistä ja metsästää muualtakin punatarroitettuja mikroon kelpaavia ruokia. En voi siis käyttää liettä enkä uunia. Vedenkeitin ja mikro toimivat. Tuloina pelkkä peruspäiväraha, että sen mukaan. Onneksi olen sinkku.

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunamuusi jauheesta. Pikanuudelit. Valmislihapullat / nakit. Salaattia. Pikapuuro.

Vierailija
2/56 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pussimuusi onkin unohtunut! Samoin nuudelit. Pikakaurapuuroa teen aamuisin mikrossa. Lidlin nakkeja on jääkaapissa. Keksiikö kukaan lisää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karjalanpaistia ja muita uuniruokia.

Ei ole siis sitä uunia. Enpä usko, että mikrolla onnistuisi.

Vierailija
4/56 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luetun ymmärtäminen? Uunia ei voi käyttää. 

Parilla kympillä saa sähköllä toimivan haudutuspadan, jossa ruoanteko tosin ottaa aikansa, mutta hyvää tulee. 

Vierailija
5/56 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa ruokareseptejä mikrolle. Tosi monia ruokia voi tehdä mikrossa ihan alusta asti. Ainoastaan väriä niihin et saa.

Laatikot, lihapullat, murekkeet, kalaruuat.....Keitetyt kasvikset, perunat.....

Vierailija
6/56 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parilla kympillä saa sähköllä toimivan haudutuspadan, jossa ruoanteko tosin ottaa aikansa, mutta hyvää tulee. 

Uuniruokia voi tehdä ihan hyvin mikrossa.

Vierailija
7/56 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen peruspäivärahalla. Ei pysty satsaamaan johonkin haudutuspataan. Siinähän pitää käsittääkseni olla jo valmiiksi kuuma ruoka.

Vierailija
8/56 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei raakaravinto? Salaatit yms.

Vierailija
9/56 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-luvulla oli mikrossa muotina laittaa jos jonkinlaista ruokaa laatikoista uuniperunoihin, keittoihin ja leivonnaisiin. Lainaa kirjastosta vanha mikrouunikeittokirja, reseptejä kyllä löytyy. 

Vierailija
10/56 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lättypitsat.

Vierailija
11/56 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Googlaa ruokareseptejä mikrolle. Tosi monia ruokia voi tehdä mikrossa ihan alusta asti. Ainoastaan väriä niihin et saa.

Laatikot, lihapullat, murekkeet, kalaruuat.....Keitetyt kasvikset, perunat.....

Joo! Hyvä idis! En ole aiemmin nimittäin tehnyt mikroruokia itse, ainoastaan lämmittänyt. Ei värillä niin ole väliä ...

Vierailija
12/56 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Clasulta slow cooker tai halpa keittolevy?

Vierailija
13/56 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivassajamassa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen peruspäivärahalla. Ei pysty satsaamaan johonkin haudutuspataan. Siinähän pitää käsittääkseni olla jo valmiiksi kuuma ruoka.

Ei, kyllä siinä lähdetään kylmistä tai huoneenlämpöisistä kypsentämättömistä aineksista. 

Vierailija
14/56 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oiskohan jossain kirpputorilla myytävänä semmoista yhden lieden pikkuhellaa. Eikös ne laiteta vasn normi pistorasiaan?

Tai retkikeitin?

Vierailija
15/56 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei raakaravinto? Salaatit yms.

Salaattien tekoon tarvitaan edes pöydänkulmaa. MInulla käytössä tällä hetkellä vain sänky. Enkä muutenkaan jaksa pelkkiä kylmiä salaatteja syödä. MInulla ei siis ole ruuanlaittotiloja.

Vierailija
16/56 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse olla valmiiksi kuuma ruoka vaan  sähköllä toimivassa haudutuspadassa voi tehdä safkan alusta asti. Halvin  yhden levyn keittolevy  maksaa muuten Motonetissä 14,90.

Vierailija
17/56 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

munakasta eli munat ja muut sekaisin kulhoon ja sit vaan mikroon

Vierailija
18/56 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, kyllä siinä lähdetään kylmistä tai huoneenlämpöisistä kypsentämättömistä aineksista. 

Olipas hauska vitsi. Olen lapseni kasvattanut aikuisiksi itse tehdyllä ruualla.

Vierailija
20/56 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse olla valmiiksi kuuma ruoka vaan  sähköllä toimivassa haudutuspadassa voi tehdä safkan alusta asti. Halvin  yhden levyn keittolevy  maksaa muuten Motonetissä 14,90.

Että lisää roinaa pitäisi hankkia? Olen peruspäivärahalla. 14,90 on iso satsaus minulle. Mikro ja vedenkeitin ovat jo olemassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä seitsemän