Onko joku yrittänyt sabotoida työtäsi?
Onko joku yrittänyt sabotoida työtäsi tai saada sinut menettämään työsi? Esim. laittamalla nimettömän asiakaspalautteen, jossa mustamaalaa sinua.
Kommentit (30)
Naisvaltaiset työpaikat ovat kauheita, puukkoa tulee selkään jos et kuulu oikeaan klikkiin.
Vierailija kirjoitti:
Naisvaltaiset työpaikat ovat kauheita, puukkoa tulee selkään jos et kuulu oikeaan klikkiin.
Aina kun noihin meni uutena, sai olla varsinaisessa tarkkailuasemassa, mitä ympärillä tapahtuu. Mikä on pelin henki? Kukaan sitä ei tule suoraan kertomaan.
Vierailija kirjoitti:
No, isäni työpaikka oli perinteinen äijätyöpaikka, jossa oli ihan järkyttävä simputusmentaliteetti. Sitä selvitettiin oikeutta myöten. Isäni asianajaja sanoi, että hän voisi ottaa pelkästään näitä tehdasjuttuja hoitaakseen ja maksaa kesämökkiä ihan ilman ongelmia. Että on niitä muuallakin.
Isä voitti tapauksen oikeudessa eli kiusaajat saivat tuomion, mutta valitettavasti ei siitä huolimatta koskaan ihan täysin toipunut kokemastaan. Onneksi jäi eläkkeelle pian.
Kyllähän ilmapiirin myrkyttäjiä on joka työpaikassa, enkä tarkoita sisäilma ongelmia
Ei varsinaisesti sabotoida, mutta uusi, nuori työntekijä ei osannut juuri mitään, ei pitänyt tilanteesta ja alkoi valehdella kaikenlaista minusta. Ei työhöni liittyvää, mutta valehteli käytöksestäni. Mitä ilkeyttä vain itse teki minulle, kertoi ne eteenpäin minun tekeminäni. Osa uskoi ja uskoo edelleen.
Tämä ihminen on ihan normaali, ja epäilemättä mukava ihminen. Sekään ei estä sitä, että joskus vain jokin ratas päässä naksahtaa sellaiseen asentoon, että tekee jotain käsittämätöntä.
Ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Minulla taas täysin erilaisia kokemusia (taidealalta) - meillä nimenomaan miehet ovat pahimpia lieroja.
Meilläkään nyt ei oikeaa sabotointia, mutta eräs viisikymppinen nainen ei noudata yhteisiä pelisääntöjä. Teemme pienessä tiimissä töitä ja olemme sopineet, että tietyt jutut hoidetaan tietyllä tavalla, ja palavereissa tämä nainen nyökyttelee, myötäilee ja vaikuttaa ymmärtävän kuvion, mutta sitten käytännössä tekee ihan päin vastoin ja vaikeuttaa meidän muiden töitä. Mitä tuollaisellekin kaksinaamaiselle henkilölle voi tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla taas täysin erilaisia kokemusia (taidealalta) - meillä nimenomaan miehet ovat pahimpia lieroja.
Jep, sama kulttuurialalla. Miehet tulevat sellaisella omnipotenssiharhalla paikalle, että oksat pois. Ovat saaneet koko yliopiston erityiskohtelua, kun olivat niin spessua vähemmistöä. Sitten yrittävät sillä samalla kukkoilulla työelämässä. Yksikin valitti, kun henkilöstöpäällikkö ei ollut suostunut siihen (vei sen sinne saakka, kun sihteeriä ei uskonut), että hän olisi saanut lentää myöhäisemmällä lennolla, vaikka se oli kalliimpi. Ei halunnut herätä klo 6.00 niin kuin me muut jouduttiin. Haukkui vielä varsin tasapuolisena tunnettua päällikköämme ämmäksi, joka saa munat surkastumaan.
Pari vuotta sellaisen koulutukseen menee. Sitten oppivat olemaan normaaleja.
Keski-ikäiset ja sitä vanhemmat naiset osaavat olla todella kamalia nuoremmille naistyöntekijöille. Niiden annetaan vielä! Lepsu ylin esimies ei puutu asiaan tai katsoo läpi sormien. Mitään apua tai tukea et saa. Auta armias, jos tulet vielä työpaikan miesten kanssa hyvin toimeen, kun osaavat kohdella reilusti. Koulutetutkin naiset osaavat olla äärimmäisen julmia nuoremmille, vaikka osaamista pitäisi jakaa. Toisilla on kuitenkin varma eläkevirka.