Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos nauhottaa puhelunsa, niin pitääkö siitä ilmoittaa soittajalle?

Vierailija
17.02.2018 |

otsikossahan asia onkin.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lain mukaan pitää.

Vierailija
2/19 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse. Omat puhelunsa saa äänittää vapaasti ilman ilmoitusmenettelyä.

Mulla on puhelimessa sovellus, joka äänittää automatic kaikki puheluni. Virallisissa asioissa ihan hyvä. Voi tarkistaa mitä puhuttiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lain mukaan näin. Sitten on ne joilla on ihan omat lait...

Vierailija
4/19 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä lain mukaan pitää.

Tunnen yhden jälkiviisaan asiaan liittyen mutta tuntuisi että niitä idiootteja on olemassa. Kiitos tiedosta. Ei se nyt niin paha asia ole, ellei se ole kiusaamis tarkoitukseen. Jotkut kiusaamis tapaukset on selittänyt vain tämän että puheluita ollaan nauhoitettu kertoamatta toiselle.

Vierailija
5/19 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lain mukaan näin. Sitten on ne joilla on ihan omat lait...

Tämä ei kyllä ole kriteeri idiootille mutta taipumuksia voi olla, kuten nuolet osoittavat.

Vierailija
6/19 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet itse keskustelussa mukana, saa nauhoittaa kertomatta. Tapahtui keskustelu sitten puhelimitse tai vastakkain.

Muiden keskustelua et saa äänittää kertomatta. Eli sinun pitää olla itse paikalla.

Vierailija
7/19 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai saa nauhoittaa omat puhelunsa, eikä tarvitse ilmoittaa yhtään mitään.

Vierailija
8/19 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Numero kakkonen sanoi totuuden. Muut ovat enemmän tai vähemmän känniääliöiden viestittelyä.

Vierailija
9/19 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei tarvitse jos äänittää oman puhelunsa missä on siis itse joko soittajana tai vastaamassa.

Jos äänittää kaikki, niin pitää huomauttaa jos antaa puhelime jollekin muulle niin ettei enää ole itse osallisena.

Joissakin muissa maissa voi olla eri säännöt.

Vierailija
10/19 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse ilmoittaa soittajalle.

Vierailija
11/19 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlella löytyy tämmöistä: http://www.tietosuoja.fi/fi/index/useinkysyttya/puheluidennauhoittamine…

"Sellaiset puhelut, joihin itse osallistuu joko soittajana tai vastaajana, saa nauhoittaa. Oman viestinnän taltioiminen on mahdollista Suomen perustuslain mukaan, eikä sitä ole kriminalisoitu myöskään viestinnän suojaa koskevissa rikoslain säännöksissä."

Ilmoittamisesta ei sanota selvästi mitään.

Vierailija
12/19 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityishenkilön ei tarvitse mutta firmojen jne kyllä.

Vierailija
13/19 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman keskustelun saa tallentaa kertomatta ja lupaa erikseen kysymättä:

http://www.tietosuoja.fi/fi/index/ratkaisut/omienkeskustelujenjapuhelui…

Vierailija
15/19 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No laitonta tai ei, niin aika törkeää kyllä. Jos puhelun toinen osapuoli ei tiedä että nauhoitetaan, niin voi sanoa sellaisia asioita mitä ei missään tapauksessa sanoisi, jos jää todisteita. Joten olen sitä mieltä, että ehdottomasti pitää ilmoittaa.

Vierailija
16/19 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No laitonta tai ei, niin aika törkeää kyllä. Jos puhelun toinen osapuoli ei tiedä että nauhoitetaan, niin voi sanoa sellaisia asioita mitä ei missään tapauksessa sanoisi, jos jää todisteita. Joten olen sitä mieltä, että ehdottomasti pitää ilmoittaa.

Esim tappouhkauksia?

Kyynel

Vierailija
17/19 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin yksityisihmisten välisissä keskusteluissa olisi moraalisesti oikein kertoa nauhoittavansa.

Jouduin nolohkoon tilanteeseen, kun miesystävä kertoi, että nauhoittaa kaikki puhelunsa. Mutta mehän ollaan harrastettu puhelinseksiä?! - Joo, hän kuuntelee niitä välillä, kun ollaan oltu erossa (esim työmatkan takia).

Tuli pikkasen likainen olo. En ole ajatuksen kanssa sujut.

AP kiitos kaikille vastaajille ja linkkaajille, luen hyvin ja otan opikseni.

Vierailija
18/19 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kannattaisikohan aina muistaa olla sanomatta asioita, joita katuu myöhemmin?

Vierailija
19/19 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kannattaisikohan aina muistaa olla sanomatta asioita, joita katuu myöhemmin?

Joskus voi puida ystävän kanssa vaikeaa elämäntilannetta ja siinä ohessa sanoa asioita, joita ei ehkä kannattaisi sanoa. Se ystävä voikin osoittautua petolliseksi ja levittää tietoa eteenpäin, mahdollisesti jopa sellaisen henkilön korviin, josta on puhuttu "luottamuksellisesti".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän