Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ihmettä mulle tapahtuu? Kemikaalien hajut alkaneet käydä "päähän" ja olen saanut niistä jopa kouristuksia?

Vierailija
17.02.2018 |

Vielä muutamia vuosia sitten käytin itsekkin hajuvettä, hajustettua hiuslakkaa, meikkejä, hajustettua pyykinpesuainetta jne.

No sitten alkoi pikkuhiljaa alkoi tulla outoja "oloja" noista hajusteista ja alle vuodessa jouduin vaihtamaan KAIKKI hajustetut shamppoot ym. Hajusteettomiin. Aluksi pärjäsin sillä suht hyvin, mutta nyt jo kaupassa käynti on välillä vaikeaa kun monilla on hajuvesiä ym.

Nyt uutena on tullut tämä, että kun olen joutunut olemaan hajustetun ihmisen lähellä (esim.hississä) niin mulle tulee huono olo, alkaa "raivostuttaa" vaikka olisin ihan hyvällä päällä ja sitten on tullut pakonomaisia kouristuksia lihaksiin jotka kestää jonkun ehkä max. 1-2min.

Mitä ihmettä tämä voi olla?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona tai työpaikalla hometta?

Vierailija
2/10 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sanoisin, että extrapaha hajusteherkkyys. Vissiin lievempänä ihan yleistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot tainnut lukea lehdistä tai netistä uudesta muoti-ilmiöstä, hajusteyliherkkyydestä ja sitten ajattelet että tottakai juuri sinulla on se. Älä huoli, villitys menee ohi muutamassa vuodessa!

Vierailija
4/10 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oot tainnut lukea lehdistä tai netistä uudesta muoti-ilmiöstä, hajusteyliherkkyydestä ja sitten ajattelet että tottakai juuri sinulla on se. Älä huoli, villitys menee ohi muutamassa vuodessa!

onko hienoa olla tuollainen k*sipää?

Vierailija
5/10 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet herkistynyt. Syynä voi olla kemikaalialtistus, ja/tai homealtistus. Nyt ainakin ymmärrät, miksi moni meistä toivoo ettei ihmiset hajustaisi itseään liikaa, tupakoisi muiden lähellä tai suihkisi hiuslakkaa ja spraydeodoranttia pukuhuoneissa :/

Vierailija
6/10 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

onko hienoa olla tuollainen k*sipää?

Jännä juttu että esim 10v sitten näitä ei juuri ollut.

Vierailija
7/10 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
8/10 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
9/10 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajusteherkkyydeltä kuulostaa, mutta sinuna kävisin lääkärissä kun ihan tuollaisia kouristuksiakin tulee? Tutullani epilepsia oireili niin, että hajut ja äänet laukaisi tuollaisia kouristuksia.. ei millään lailla rajuja kouristuksia vaan juuri tuollaista kun kuvasit.

Vierailija
10/10 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajusteet ovat myrkkyjä, jotka aiheuttavat oireita toisille ihmisille. Toiset taas sietävät näitä löyhkiä paremmin. Sinun tapauksessasi kuitenkin vaiva vaikuttaa psykologiselta. Raivostut muiden hajusta, koska itse olet juuri alkanut hajuttomaksi. Käännynnäiset ovat joka asiassa kaikkein fanaattisimpia. Kouristukset luultavasti johtuvat raivostasi.