Miksi työttömiä syytetään aina kaljoittelusta vaikka meillä ei ole varaa edes riittävään ruokaan?
Sossupummit ovat ihan eri asia oikean työttömän kanssa.
Kommentit (5)
Minulla on vanhoja juoppoja sokeri-isukkeja, joiden kanssa juon. Kun muuten ei ole varaa juoda.
Mistä näitä surkeita työttömät-sitä ja työttömät-tätä -juttuja oikein sikiää? Onko täällä yksi kahju trolli vauhdissa?
OSa työttömistä, tarkoitan vanhenevia pitkäaikaistyöttömistä osa, kaljoitteleekin. Heillä ei ole enää mitään muuta elämässään.
Suuri osa työsskäyvistä näkee työttömät vain heidän kaltaisinaan. Syynä joko ymmärtämättömyys tai halu nähdä yöttömät luusereina. Luuseriajattelun avulla ihminen voi pestä omatuntoaan puhtaaksi ja näin suostua työttömien aseman heikentämiseen edelleen.
Näin ajattelevat ihmiset eivät hyväksy ajatusta, että voivat itse olla seuraava työtön.
Yrtyksissä käydään koko ajan yt-neuvotteluja, osa on julkaistu mediassakin.
Osassa yrityksiä yt-neuvottelut tehdään osastokohtaisesti, jolloin on kyse sen verran pienestä määrästä ihmsiä, että yt-neuvottelut eivät ylitä julkaisukynnystä. Ne tehdään sitten osasto kerrallaan, jolloin iritsanottavien määrä voi olla suurikin, mutta koska se ei tapahdu kerralla, ei uutiskynnys ylity.
Työlliset eivät ole homogeeninen ryhmä, joten eivät sitä ole työttömätkään. Heidän joukossaan on tohtoreita, johtajia, toimistohenkilökuntaa ja suorittavaa työtä tehneitä.
Työttömyys pitkittyy vain osalla, enimmäkseen sellaisilla, joiden osaamisella ei ole enää kysyntää rakennemuutoksen johdosta. Osa työlliityy nopeastikin ja osa työllisistä muuttuu nopeasti työttömiksi.
Miten niin ei ole varaa?
Minulla on ainakin varaa syödä oikein hyvin. Kaljoitteluunkin riittäisi rahat vallan mainiosta. Jos sellaista tulisi harrastettua. Mukava kun on aikaa kokkailla ruokia pitkän kaavan mukaan. Syödä arkenakin kunnon aamiainen. Tänään kävin kiinlaisessa ravintolassa syömässä.
Mukavaa elämää.
Minä ainakin kaljoittelen ja tingin ruuasta mahdollisimman paljon. Lähinnä syön halvista halvinta makaroni-uunimakkaratyylistä mättöä. Käyn ystävilä syömässä ja ruokajonossa viikoittain.
Poltan myös tupakkaa.
Eli ihan syystä syyttelevät minua.