Mt-ongelmien takia yksityiselle vai julkiselle?
Kummasta sen avun oikeasti saa? Mieluummin maksan itseni kipeäksi menemällä yksityiselle jos siellä tekevät paremmin työnsä..
Kommentit (13)
Julkiselle, jos uskot, että burana ja 2pv saikku auttaa. Se on julkisen hoito kaikkeen.
Ei tuohon oikein voi vastata. Yksityisellä saa varmaan tiheämmät käynnit mutta se sitten maksaa joka kerta. Samat lääkärit tekee keikkaa yksityisellä ja julkisella.
Vierailija kirjoitti:
Julkiselle, jos uskot, että burana ja 2pv saikku auttaa. Se on julkisen hoito kaikkeen.
Jos sinne saa aikaa. Useimmissa kunnissa eivät viitsi edes vastata puhelimeen.
Yksityiseltä saat halutessasi terapiaa. Julkisella vain muutaman käynnin vuodessa, jos sitäkään. Diagnoosit ym. saa myös nopeammin.
Jos rahaa riittää niin yksityiselle. Jos ei, niin julkiselle - ei se hoito nyt niin huonoa ole kuin voisi kuvitella, hyvällä tuurilla parempaakin kuin yksityinen.
Enpä saanut jännityksen ja ahdistuksen takia julkiselta apua. "Kaikki ihmiset jännittää". jepjep
Yksityisellä pääsee nopeammin asiansa kanssa eteenpäin. Julkisilla joutuu ensin odottamaan lääkärikäyntiä ja sen jälkeen kun on saanut lähetteen (jos saa, jotkut lääkärit vain määräävät lääkkeitä tai tapaamisia eräänlaisen mt-terveydenhoitajan kanssa joka ei ole erityisen pätevä) psykiatriselle niin jonossa voi helposti mennä 3-4kk.
kummasta saa lääkityksen helpommin?
Vierailija kirjoitti:
Yksityiseltä. Siellä pääsee jopa vaikuttamaan siihen mitä määrätään. Julkisella herkästi saa kaikista yleisimpiä lääkkeitä kuten ssri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksityiseltä. Siellä pääsee jopa vaikuttamaan siihen mitä määrätään. Julkisella herkästi saa kaikista yleisimpiä lääkkeitä kuten ssri.
Kyllä mä olen julkisella saanut vaikuttaa siihen mitä määrätään ja SSRI-lääkkeitä en ole syönyt (ainakaan toistaiseksi).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä olen julkisella saanut vaikuttaa siihen mitä määrätään ja SSRI-lääkkeitä en ole syönyt (ainakaan toistaiseksi).
Niin minäkin olen saanut kun olen tullut tutummaksi järjestelmän kanssa ja kovettunut ajan kanssa. Nuorempana en, koska en tiennyt ollenkaan mitä tulee tapahtumaan ja lääkäri oli erittäin painostava ssri:n suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Jos rahaa riittää niin yksityiselle. Jos ei, niin julkiselle - ei se hoito nyt niin huonoa ole kuin voisi kuvitella, hyvällä tuurilla parempaakin kuin yksityinen.
Mulla se oli huonompaa kuin edes kuvittelin, vaikka odotukset eivät olleet korkealla. Yksityiselle kannattaa mennä, jos rahatilanne mitenkään sallii
Varmaan lääkärikohtainen kanssa. Siis riippuu siitä sua hoitavasta hlöstä ja ammattitaidostaan.