Iloinen exän epäonnoistumiselle - onko väärin?
Olimme 15v. naimisissa ja saatiin 3 lasta. Erosimme 2013 nuorimman ollessa 5v. Hän jätti minut nuoremman naisen vuoksi. Oli kuulemma niin rakastunut ja hankkivat yhden yhteisen lapsen. Itse sisimmässäni en halunnut pettymystäni näyttää ja olen ollut hyvin sopuisa ja joustava ja iloinnut heidän onnestaan. Laitoin myös vaaleanpunaisen lahjan, kun lasteni pikkusisko syntyi. Nyt viime syksynä meidän 15v. halusikin muuttaa isänsä luo, koska harrastuksensa ja ylä-aste lähempänä ja aina ollut ns. isän poika. Sovittiin, että poika saa siitä lähin itse päättää, kumman luona on. Pari ekaa kuukautta menikin loistavasti, kunnes poika alkoi viipyä luonani pidempään. Kyselin miksi, mutta poika ei vastannut. Aloimme myös exän kanssa ihmetellä, kunnes tajusimme, että on luonani aina, kun joutuu äitipuolensa kanssa olemaan kaksin. Nyt vuoden alussa homma kärjistyi ja selvisi, että äitipuoli onkin ilkeä poikaamme kohtaan. Näyttelee ihan toista, kun mies kotona. Jäi exälle kiinni tekosistaan, kun chattaili työmatkallaan poikani kanssa Skypessä. Äitipuoli oli tullut poikamme huoneeseen tietämättä videochatista ja ilveillyt poikani selän takana. Mies oli vain seurannut ensin taustalla olevaa äitipuolta, mutta otti puheeksi naisen toiminnan kotiin tullessa. Iso riitahan siitä tuli. Isompi riita tuli, kun mies tuli poikamme kanssa luoksemme yksi ilta ja käytiin koko asia läpi. Mies jäi luokseni yöksi sohvalle ja lähti selvittämään aamulla riitaansa. Illalla soitti ja kysyi, paljonko perin vuokraa varastohuoneesta, jos hän tuo tavaransa ja itsensä sinne.
Meillä ei enää kipinöi, kuten avioliitossa olleina, mutta ystäviä olemme ja rehellisiä toisillemme. Eikä minua haittaa hänen oleminen alakerrassa. Saan häneltä vuokraa ja lisäksi hän on lasten kanssa. Olen saanut nyt tämän 2 viikkoa omaa aikaa ja käynyt viihteellä.
Olen niin iloinen sisimmässäni miten asiat lopulta meni vaikka se toi toisille pahaa mieltä. Jotenkin tuntuu väärältä, mutta toisaalta tätä iloa vaikea peittää.
Kommentit (9)
Ihan inhimillistä, että tuollaisten pettymysten ja sattumusten takia tulee vahingoniloa, kunhan ei siihen jää vellomaan.
Tuntisin samoin kuin sinä. Olit fiksu eron aikana ja nyt saat ”palkkion” siitä.
Vierailija kirjoitti:
palkkio= petollinen ja tyhmä ex loisii alakerrassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkkio = ex hoitaa nyt lapsia ja ap saa omaa aikaa. Oikeutus tuntea vahingoniloa ja huomata exän tajunneen tehneen virheen.
Onneksi se mulkku kusipäinen äitipuoli jäi kiinni vittumaisuudestaan. Se on pääasia. Sääliksi käy sun poikaa, joka joutui sitä kestämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä loisimista se on, kun se maksaa vuokraa? Onneksi se ex oli sen verran fiksu, että tajus ajatella poikaansa ja jätti sen kaksnaamasen muijan.
Mutta outo järjestely toki on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä loisimista se on, kun se maksaa vuokraa? Onneksi se ex oli sen verran fiksu, että tajus ajatella poikaansa ja jätti sen kaksnaamasen muijan.
Mutta outo järjestely toki on.
Sympatiat ap:lle.
Järjestely voi tuntua oudolta, mutta jos vain homma toimii, niin mikäs siinä. Minustakin on outo, mutta entinen työkaverini asui exänsä kanssa 2v. eron jälkeen, vaikka miehellä oli jo uusi. Lähti aina äidilleen yökylään, kun tuo uusi nainen tuli viikonlopuksi miehen luo. Mutta heillä toimi tuo järjestely, vaikka se olikin outo. Sittemmin työkaveri muutti lasten kanssa pois, mutta ymmärtääkseni ovat exän kanssa edelleen hyviä ystäviä.
Vaikutat katkeralta..