Onko 1200e/kk paha vuokra pikku kaksiosta Helsingissä?
Onko liikaa ja miksi/miksi ei? Tuntuu semikalliilta.
- 40m2, Jätkäsaari
- valmistunut 2015
- osittain kalustettu
- vesimaksu sisältyy
- lasitettu parveke
- vuokraan EI sisälly autopaikkaa tai esim. integroitua astianpesukonetta
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normi hinta. Ja tää on se syy miksi en näe mitään järkeä asua Helsingissä jos ei ole niin rikas että on ihan sama mitä asuminen maksaa.
Joo, olisihan se ihan jees asua Helsingissä mutta ei nyt sentään mihin hintaan tahansa! T. Kaksio Vantaalla 520€
Sinuapa on onnistanut, 520 kaksiosta on Vantaallakin poikkeuksellisen edullinen hinta. Kerrotko lisää, onko Vantaan kaupungin vuokra-asunto? Sijainti Koivukylä, Kulomäki, Korso, Havukoski -akselilla? Neliöitä 40? Rakennettu 1970 ja keittiö ja kylppäri alkuperäisessä kunnossa?
Jep! Oikein arvattu! Ei ole hieno eikä neliöitä ole paljon. Tikkurilan laitamilla kuitenkin joten sijainnissa ei vikaa. Yksityinen vuokranantaja ja tiedän että on halpa. Mutta pointti silti etten ole valmis maksamaan maltaita asumisesta. Käytän mieluummin rahani muuhun.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oma, jo maksettu ok-talo n.120 neliötä.
Kulut 300-350€ kuukaudessa. Iso puutarhatontti..
Jätkäsaaressako?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normi hinta. Ja tää on se syy miksi en näe mitään järkeä asua Helsingissä jos ei ole niin rikas että on ihan sama mitä asuminen maksaa.
Joo, olisihan se ihan jees asua Helsingissä mutta ei nyt sentään mihin hintaan tahansa! T. Kaksio Vantaalla 520€
Maksaisin mielummin tonnin kuussa kuin asuisin Vantaalla.
Aivan järkyttävä hinta. Jossain menee raja. Törkeetä ihmisten ryöstämistä.
Melko suolainen hinta. Samalla rahalla voi asua ydinkeskustassakin.
Vierailija kirjoitti:
Ei taida olla helsingin keskustassa kuitenkaan...?
Aika kallis. Itse vuokraan vasta täysin remontoitua 48m2 kaksiota Kalloissa 1000e/kk. Mutta se meneekin hiukan alle parhaan pyyntihinnan, tiedän, että saisin tuosta näin tuoreen täysremontin jäljiltä helposti 1100e/kk. Mutta halusin pitää saman vuokralaisen, ja hänelle vuokrannousu oli aika suuri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksaisin mielummin tonnin kuussa kuin asuisin Vantaalla.
Siitä vaan! Aika moni tekee niin! Elämä on valintoja! Minä valitsin halvan asumisen Vantaalla ja ihan perus duunarin palkka riittää nyt kaikkeen muuhun kivaan. Ostan itselleni tavaroita mitä haluan, käyn ulkona syömässä melko usein ja matkustelen lomilla. Jos maksaisin reilusti yli tonnin asumisesta niin sitten en varmaan tekisi muuta kuin nyhjäisin kotona. Jollain ehkä on rahaa niin paljon ettei näiden välillä tarvitse valita mutta mulla ei ole joten valitsin näin.
Samalla hinnalla saat Larusta kaksion. Jätkäsaari on betonilähiö. Ihan kamalan masentava, kauhea meteli koska alueella rakennetaan vielä pitkään.
Tämän takia en asu ruuhka-Suomessa. Mukava asustella 97 neliön neliössä hintaan 500.
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa:)
Hiton kallis, en muutenkaan koskaan maksaisi 1000€ tai sen yli mistään asunnosta, olkoot kuinka hulppea linna tahansa.
Mulla 150neliön ok-talo, rakennettu 2015, iso tontti, ilmalämpöpumppu, maalämpö, autotalli, iso terassi yms ja vuokra 700€/kk mutta tää onkin täällä pohjois-pohjanmaalla eikä missään Helsingissä. Siellä tälläsestä asunnosta sais maksaa vuokraa varmaan pari tonnia ainakin? :D
Itse asun jätkässä ja 40 neliöö + parveke veden kanssa kustantaa vähän reippaan 800€. Tämä on tosin tulorajoitteinen asunto, eli asumismenot kyllä kirpasee enivei, kun on se 50% palkastani.
Naurettavan kallista, just tossa katselin palkkatodistustani bruttopalkka 2600€/kk, käteen 1800 ja jotain hiluja. Eli mulle jäis 600€ elämiseen, just.
Vierailija kirjoitti:
Tämän takia en asu ruuhka-Suomessa. Mukava asustella 97 neliön neliössä hintaan 500.
Sama. itse asun keskisuuren kaupungin keskustassa. 27m2 ja hinta on 384 e sisältäen sähkön ja veden.
Ap:n tapauksessa voisin tommosesta kämpstä maksaa 600-700e max
1200€ kuukaudessa tekee 14400€ vuodessa. Kahdessa vuodessa se on jo 28800€ . Hullua maksaa noin paljon vuokraa Jätkäsaaressa asumisesta. Vuokralaisen kannattaa pyrkiä maksaa mahdollisimman vähän asumisestaan, jotta hän pystyisi säästämään rahaa omaan asuntoon tai muuhun kivaan mistä tykkää
Ei kai kovin paha. Itse asun 300 kilometrin päässä Helsingistä. En edes missään kaupungissa vaan kunnassa ja täälläkin saa kaksiosta pulittaa 800 euroa ilman autopaikkaa ja turha edes haaveilla mistään integroidusta tiskikoneesta. Muovimatot lattioissa ja kylppärissä..
Helsingissä on vielä mahdollisuus saada asumistukea vaikka kävisi töissä, täällä ei mitään saumaa.
No on aika kallis 40m2 laksiolle.
No me maksamme 100 m2 neliöstä (paritalo) Espoossa hyvällä alueella vähemmän lainasta. Toki vastike tulee vielä extraa, mutta 1000€ kk on pelkkää säästöä.
Halpahan tuo tuntuu olevan, eli pitää nostaa hintoja.