Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko alusvaatteita pestä muun pyykin joukossa?

Vierailija
16.02.2018 |

Vai rupeavatko esim. T-paidat ja farkut tuoksumaan pimpulle, nakkelolle tai perciille?

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä raikkaat voileivät pyykin joukkoon niin tulee raikkaan tuoksuiset puhtaat vaatteet.

Vierailija
2/48 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei voisi pestä muun pyykin joukossa? Itse ainakin pesen eivätkä ole ruveneet haisemaan muulle kuin puhtaalle pyykille. Johtuuko siitä kun pesen pyykit vanhalla pulsaattoripesukoneella nykyisinkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi. Niitä kuuluu käsitellä ongelmajätteenä suojavarusteiden kanssa.

Vierailija
4/48 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi. Joka ikinen alushousupari pitää pestä koneessa yksinään, ja sen jälkeen kone pitää viedä välittömästi kaatopaikalle, koska se on saastunut ja haisee perciiltä. Kalliiksi tulee pyykinpesu nykyään. 

Vierailija
5/48 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tykkää nakkelon hajusta, pesen erillään.

Btw. Mikä on nakkelo🤣

Vierailija
6/48 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkarit voivat kertoa pian paidalle, että mitä ovat nähneet. 

Vierailija
7/48 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pallivaha on pahaksi muille vaatteille, joten kalsareita varten tarvitaan erillinen kone.

Vierailija
8/48 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki alkkarit tulee pestä vähintään +60C jotta mm. paskasta tulleet Kolibakteerit saa kyytiä

Ihan sama laitatko muita pyykkejä sekaan kunhan lämpötila on kohdallaan

Vierailija
9/48 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pesen kaikki pyykit sekaisin ja olen välillä miettinyt samaa asiaa. En vaan jaksa pyörittää pieniä pyykkimääriä aina eri koneellisessa, olen laiska.

Vierailija
10/48 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin on percipuolelle ja etupuolelle eri pesukoneet, ratkon aina kalsarit ennen pesua percis puolet erilleen etupuolista, ja pesun ja kuivauksen jälkeen ompelen takaisin. 

Vierailija
11/48 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

..Lisäyksenä, että pesukoneen 60-astetta on aina hieman yli 60-astetta ja se riittää

Vierailija
12/48 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi. Jos syntinen kuukautisveri pääsee saastuttamaan miehen, pitää nainen kivittää suvun kunnian ylläpitämiseksi.

Vierailija
13/48 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alusvaatteet pitää pestä 60 asteessa. Sen sijaan aika harvat paidat tai housut suositellaan pesemään niin lämpimässä, yleensä on 40, jopa 30.

40 asteessa eivät alushousut tule puhtaiksi. Helposti uskon että alkavat vaatteet haiskahtamaan, varsinkin jos niitä seisottaa märkänä koneessa, hyi hitto.

Vierailija
14/48 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pesen alusvaatteet täydenkuun aikaan metsäaukiolla. Ensin pitää kerätä riittävä määrä (riippuu tietenkin pyykin määrästä ja koosta) aamukastetta ja kielon tuoksua. Kun oikea hetki koittaa, nappaan pyykkikorin kainaloon ja tanssin alasti muiden lähiön naisten kanssa pesupaikalle.

Vierailija
15/48 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ainakin on percipuolelle ja etupuolelle eri pesukoneet, ratkon aina kalsarit ennen pesua percis puolet erilleen etupuolista, ja pesun ja kuivauksen jälkeen ompelen takaisin. 

Kai sulla on myös perceisille asioille oma ratkomisväline ja Neo Amiseptia sen puhdistukseen?

Mulla eri pyyhkeet kasvoille, käsille, vartalolle, genitaaleille ja perciille ja kaikkia näitä varten omat pesukoneet. 398

Vierailija
16/48 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen siirtynyt kertakäyttöisten alushousujen käyttöön. 

Vierailija
17/48 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö olisi syytä pestä hygienia syistä miesten ja naisten alusvaatteet erillään, puhumattakaan lasten. Kaiken maailman kihomatoa, satiaista , e-colia  ja noroa on sikinsokin jos samassa koneessa yhtä aikaa peseee.

Vierailija
18/48 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi koska alkkarit voivat ruveta haisemaan paitojen kainalohieltä.

Vierailija
19/48 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on koko perhe botoksannu kainalot niin ei hiki erity, niin eihän oo mitään haittaa...

Vierailija
20/48 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vaihdan nykyään perceen joka päivä, niin alkkarit pysyvät puhtaina.