Veljen pakkoliikkeet ärsyttää
Tiedän, että kuulostaa nyt ihan paskalta, mutta minua ärsyttää veljeni pakkoliikkeet.
Käsien ja pään heiluttelua, se vaan näyttää tosi ärsyttävältä ja veli itsekin inhoaa niitä ja sanoo niiden näyttävän tyhmältä. Jotenkin niin levotonta katsoa, vaikka veli ei voikaan niille mitään. Sympatiat silti hänelle <3
Kommentit (10)
Saako kysyä, miksi hänellä on pakkoliikkeitä?
Tourette. Onneksi hän osaa suhtautua yleensä huumorilla, eikä nuo liikkeet pahoja ole.
Ärsyttäviä vaan. Eihän niille mitään voi.
Ap
Ymmärrätkö kuinka vaikeaa se on hänelle? Siskona sinun pitäisi hyväksyä ja olla tukena, eikä osoittaa ärsyyntyvällä käytökselläsi että hänen pakkoliikkeensä eivät ole ok. Et taida olla kovin itsevarma itse? Ole rohkeasti oma itsesi ja hyväksy veljesi sellaisenaan myös.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän, että kuulostaa nyt ihan paskalta, mutta minua ärsyttää veljeni pakkoliikkeet.
Käsien ja pään heiluttelua, se vaan näyttää tosi ärsyttävältä ja veli itsekin inhoaa niitä ja sanoo niiden näyttävän tyhmältä. Jotenkin niin levotonta katsoa, vaikka veli ei voikaan niille mitään. Sympatiat silti hänelle <3
Olet varmaan alaikäinen nuori tyttö vielä? Muuten en oikein ymmärrä, miksi teit tällaisen aloituksen. Tsemppiä teille kummiskin, tukekaa toisianne.
Mua ärsyttää työkaveri, pyörittelee limapalloa suussaan ja siinä se on kielen päällä kun vähän väliä aukoo suutaan, hyi että etoo.
Jopsa katselis muualle puhuessaan, tuskin haittaa veljeäkään, voi rentoutua.
Vierailija kirjoitti:
Tourette. Onneksi hän osaa suhtautua yleensä huumorilla, eikä nuo liikkeet pahoja ole.
Ap
Kiroileeko se?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApKiroileeko se?
Mua niin aina häiritsee että ihmisten ensimmäinen assosiaatio touretesta on pakonomainen kiroilu. Koprolalia on vain yksi, vieläpä melko harvinainen touretten mahdollinen oire.
Mutta aloittajalle, tuskimpa veljesi siitä pahastuu että sua ne ärsyttää, kun ärsyttävät häntä itseäänkin. Ei sun ärsyyntyminen ole mikään synti, kunhan et häntä hänen oireistansa syyllistä.
T: tourette-henkilö itsekin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApKiroileeko se?
Mua niin aina häiritsee että ihmisten ensimmäinen assosiaatio touretesta on pakonomainen kiroilu. Koprolalia on vain yksi, vieläpä melko harvinainen touretten mahdollinen oire.
Mutta aloittajalle, tuskimpa veljesi siitä pahastuu että sua ne ärsyttää, kun ärsyttävät häntä itseäänkin. Ei sun ärsyyntyminen ole mikään synti, kunhan et häntä hänen oireistansa syyllistä.
T: tourette-henkilö itsekin
Mun mielestä on tärkeää sanoa tämä ääneen. Että SAA ärsyttää. Kyllä sairaus (oma tai toisen) saa ärsyttää, onhan se epäreilua ja inhottavaa. Ärsytys on siis täysin sallittua ja jopa ymmärrettävää ja on tärkeää etenkin lapselle ja nuorelle sanoa se, ettei sitä haudo ja harmittele yksin. Yhtä tärkeää on myös opettaa sen ärsytyksen ilmaisemista ja purkamista ilman, että se vahingoitta sitten sitä sairasta.
Niin oli minunkin veljelläni ja tekisin mitä vaan jotta saisin hänet takaisin liikkeineen kaikkineen.