Miehen juntit piirteet on alkaneet häiritä
Mieheni on hyvä mies. Monella tapaa. Rehti ja perhekeskeinen, ei mikään viinaan menevä. Rakastan häntä. Mutta hänessä on muutamia todella juntteja piirteitä. Suhteen alussa tietenkin ne jo tiesin, mutta silloin ne ei häirinneet. Tässä vuosien varrella ovat alkaneet häiritä. Ei todellakaan mitään isoa tai pahasti kamalaa, luulen että moni ei niihin hänessä edes kiinnittäisi mitään huomiota. Meillä on vähän erilainen lapsuuden perhetausta, luulen että se vaikuttaa asiaan, hän on ns. tavallisesta keskiluokkaisesta työläisperheestä lähiöstä, minä taas boheemista perheestä, jossa kaikessa pyrittiin irti tavallisuudesta ja keskiluokkaisuudesta, lähiö on lapsuudenperheelleni kauhistus. Miten oppia olemaan niin, että en kiinnittäisi huomiota miehen juntteihin piirteisiin? En halua, että ne häiritsevät minua.
Kommentit (29)
Työläistaustasta tulee myös taiteilijoita.
Ellei mies poista tyttökalenteria, hanki sen viereen poikakalenteri ja ihaile sitä.
Piereskelystä voi myös sanoa toiveen, että menisi vessaan, jos vain voi.
Haarukalla syömisen häirirseminen kuulostaa hassulta.
Voisiko tontut panna johonkin syrjemmälle puutarhaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt kertoisit mitä ne piirteet ovat, niin kuin että voisiko niistä päästä eroon tai muokata niitä boheemimmiksi?
En halua muuttaa tai muokata miestä. Hän saa olla sellainen kuin on. En usko siihen, että parisuhteessa kannattaa muovata toista mieleisekseen. Hän ei tiedä että ne piirteet häiritsee minua, ne ovat osa häntä ja minun pitää oppia ne hyväksymään.
Juntteja piirteitä on esim. piereskely, tyttökalenteri työhuoneen seinällä, tapa syödä ruokaa vain haarukalla, kotipihan koristelu siten että ostaa sinne vaikkapa puutarhatontun eikä ymmärrä että puutarhatonttu on juntti (eli ei siis vitsinä osta) jne.
Ap.
Hyi v.ttu, jätä se sika. Ansaitset parempaa.
Oma mielipiteeni junttiudesta:
Rasismi
Ei siedä korkeakulttuuria (Opera, baletti, klassiset taiteet).
Vaikea ymmärtää marginaaliryhmiä.
Uudet maut ja mausteet eivät kiinnosta.
Sukupuoliroolitus vahva. No
Eli ap:n perhetausta ei ole lainkaan boheemi, vaan nousukasmaisen, hienostelevan ja ahdasmielisen keskiluokkainen.
Miehen tausta on työväenluokkainen juntti.
Pääongelma on, että ap luulee olevansa avarakatseinen boheemi ja että mies olisi keskiluokkainen. Siksi koko aloitus vaikutti oudolta.
"Pakko kertoa sulle että työläisperhe EI ole keskiluokkainen."
Allt förändras. Dagens verkstadsarbetare är bildad, då obildade inte längre har jobb. Det att någon jobbar i ett pappersbruk, ett stålbruk, en verkstad eller på något annat traditionellt ställe, hindrar inte dessa personer från att vara och uppföra sig som medelklass om de så önskar.
Tämän ketjun aloitus on ihan selkeä provo.
Niin, psykologisesti lienee ilmiselvää, että junteilla naisilla on juntit miehet.
Ajan saatossa olen huomannut tuon muissa ihmisuhteissa. Luovuutta halveksiva ihminen on täysin eri aaltopituudella kuin minä. Luovuutensa tukahduttanut ihminen taas myrkyllinen käydessään.
Surkeaa viettää elämänsä ihmisten parissa joiden ajatusmaailma täysin toinen.
En kyllä pidä sellaisista päihdeboheemeistakaan joille taide on vain syy juoda ja käyttää muita päihteitä.
Ehkä joku sellainen ihminen joka kuitenkin oikeasti arvostaa luovuutta on seurana erilaisuudesta huolimatta mukava.
Tajuan siis ap, ta.