Miksi valkovuoto on tabumpi aihe kuin menkat?
Noin yleisesti ottaen olen pannut merkille tämän niin täällä kuin kaveripiirissäkin. Kukaan ei puhu valkovuodosta, mutta menkkoja suurinpiirtein mainostetaan. Onko joku huomannut saman?
Kommentit (52)
Suurempi ihmetyksen aihe on kaltaisesi pervot, jotka jauhavat suu vaahdossa valkovuodosta päivästä toiseen. Oletko sinä sama tyyppi joka tehtailee liukuhihnalta niitä pikkuhousunsuoja-aloituksiakin?
Onhan noita pikkuhousunsuojia kovasti markkinoitu kaikille jokapäiväiseksi, pitää olon raikkaana jne. Mutta kun ne vaan pahimmassa tapauksessa lisää hajua ja aiheuttaa kaikenlaista vaivaa ja suurin osa naisista ei todellakaan tarvitse niitä joka päivä. Joten kriittistä massaa terveyssiteiden mainonnan tapaiselle ei löydy.
Naiset vaikenee kun jotenkin luullaan ettei hygieniastaan kunnolla huolehtivilla olis valkovuotoa ollenkaan tms.
Vierailija kirjoitti:
Mekkoja mainostetaan ehkä siksi, että ihmiset ymmärtävät paremmin, miksi nainen käyttääntyy hieman erilailla, kuin normaalisti. Valkovuoto taas ei elämään vaikuta.
Ai miten eri lailla? En minä ainakaan käyttäydy eri tavalla, eikä kukaan lähipiiristäni.
Mä itse vältän asian mainitsemista vaikka tulisikin jotain sanottavaa mieleen siksi että inhoan tuota valkovuoto-sanaa ihan tajuttomasti. Tulee mieleen valkokastike enkä kestä niitä mielleyhtymiä. En tiedä mitään luontevaa puhekielistä ilmausta tilalle.
Mielestäni sama asia kuin vaikka vatsan toiminnasta puhuminen. Normaalia, kaikki ihmiset käyvät vessassa ja tuotokset ovat vaihtelevia, mutta ei siitä koko ajan puhua tarvitse.
Valkovuoto ei vaikuta elämääni millään tavalla. Sellaista ei käytännössä ole ollenkaan. Käytännössä ihan sama kuin puhuisin vaikka moottoriöljystä, vaikkei minulla ole ainoatakaan moottorikäyttöistä konetta. Harvalla kai ymmärtääkseni tulee valkovuotoa ongelmaksi asti. Siksi siitä ei puhuta. Ei se tabu ole vaan turha puheenaihe.
Vierailija kirjoitti:
Naiset vaikenee kun jotenkin luullaan ettei hygieniastaan kunnolla huolehtivilla olis valkovuotoa ollenkaan tms.
Joo. Naisen kehon luonnollisesta toiminnasta pitäisi olla häpeissään, ja just tuo "hygienia" tuodaan aika usein esille vaikka sillä ei ole asian kanssa mitään tekemistä. Samoin ruokavalio. Saatetaan sanoa, että se ettei ajele säärikarvoja tai toosakarvoja on epähygieenistä, tai että jos nainen hikoilee tai piereskelee niin se johtuu ruokavaliosta.
No, minä en ainakaan tuohon rupea. Harmi että niin moni nainen suostuu.
Olen kahden teinitytön äiti ja olen jutellut tyttöjen kanssa monta kertaa valkovuodista, menkoista, seksistä, ehkäisystä jne. Minulle se ei ainakaan ole mikään tabu. Oviksen aikana valun itsekin kunnolla ja pikkuhousunsuojia on pakko pitää, että olo on mukava ja että pikkuhousuja ei tarvitse pestä moneen kertaan.
En ymmärrä ihmisiä, jotka eivät olevinaan pysty tällaisestakaan aiheesta puhumaan...
Ketä kiinnostaa oikeasti kenenkin vuodot?
Vierailija kirjoitti:
Valkovuoto ei vaikuta elämääni millään tavalla. Sellaista ei käytännössä ole ollenkaan. Käytännössä ihan sama kuin puhuisin vaikka moottoriöljystä, vaikkei minulla ole ainoatakaan moottorikäyttöistä konetta. Harvalla kai ymmärtääkseni tulee valkovuotoa ongelmaksi asti. Siksi siitä ei puhuta. Ei se tabu ole vaan turha puheenaihe.
Olet epänormaali jo valkovuodonkin suhteen. Oletko enää edes hedelmällisessä iässä?
mönjähaara kirjoitti:
Ketä kiinnostaa oikeasti kenenkin vuodot?
Ei se ole se pointti tässä. Ei ketään mun vuodot ainakaan kiinnosta, mutta mä haluan silti avautua niistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet epänormaali jo valkovuodonkin suhteen. Oletko enää edes hedelmällisessä iässä?
Ei kai kaikilla tule? Ei mulla ainakaan mitään tule, eikä ole koskaan tullutkaan. Alkkarit vaihdan muutenkin.
Valitettavasti runsas valkovuoto on normaalia, mutta hyvin ärsyttävä vaiva. Minulla on siis tämä ongelma, koko ajan on tunne että on märkä. Tunnen kuinka valkovuotoa välillä valuu housuihin, todella epämiellyttävää. Olen joutunut pitämään jatkuvasti joko pikkuhousunsuojia tai talouspaperista käärittyä "suojaa" koko elämäni. Talouspaperissa on se hyvä puoli että se ei hauduta yhtä paljon.
Valkovuoto on niin mitätön asia, ettei siinä ole mitään puhuttavaa. En minä keskustele ihmisten kanssa syljestä enkä rää’ästäkään, ellei sitä ole niin paljon, että se haittaa jotain.
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti runsas valkovuoto on normaalia, mutta hyvin ärsyttävä vaiva. Minulla on siis tämä ongelma, koko ajan on tunne että on märkä. Tunnen kuinka valkovuotoa välillä valuu housuihin, todella epämiellyttävää. Olen joutunut pitämään jatkuvasti joko pikkuhousunsuojia tai talouspaperista käärittyä "suojaa" koko elämäni. Talouspaperissa on se hyvä puoli että se ei hauduta yhtä paljon.
Noin runsas vuoto kannattaa tutkia, ettei ole mitään tulehdusta. Ei sitä normaalisti juurikaan ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kaikilla tule? Ei mulla ainakaan mitään tule, eikä ole koskaan tullutkaan. Alkkarit vaihdan muutenkin.
Kuiva akka olet.
Mekkoja mainostetaan ehkä siksi, että ihmiset ymmärtävät paremmin, miksi nainen käyttääntyy hieman erilailla, kuin normaalisti. Valkovuoto taas ei elämään vaikuta.