Onko pakko lähteä ystävyyden nimissä baariin?
Parhaat ystäväni tykkäävät käydä tyttöporukalla välillä juhlimassa. Se on ihan ymmärrettävää, lapsiperhearjen pyörittäminen on varmasti ajoittain puuduttavaa. Ja he eivät katsele siellä muita miehiä sillä silmällä ja etsi sänkyseuraa, asiassa ei siis ole mitään pahaa millään mittarilla.
Ystäväni ovat minulle tärkeitä, mutta vihaan käydä baarissa. En tykkää juoda ja inhoan kaikkea kovaa meteliä. Olen kuitenkin yleensä ollut mukana, koska haluan olla heille mieliksi, ja en halua heidän ainakaan ajattelevan, että mieheni ei päästä minua. Tiedän, että jos sanon oikean syyn kotiin jäämiselle (en tykkää baareista), he ajattelevat mieheni olevan mustasukkainen ja omistushaluinen.
Saanko olla itsekäs erakkopaskiainen ja jäädä seuraavilla kerroilla kotiin, kun tyttäret lähtevät pitämään hauskaa? Minusta se hauskanpitäminen ei ole hauskaa. Ystäväni tykkäävät tanssia ja ilakoida (siksi saunailloistakin pitää aina lähteä baariin), minä taas olen kaikista iloisimmillani silloin, kun saan olla esimerkiksi metsässä koirieni ja mieheni kanssa.
Ja jos joku kuvittelee, että olen kauhean ankea ihminen, niin on pahasti väärässä. Olen erittäin sosiaalinen ja huumorintajuinen ihminen, en vain oikeasti tykkää käydä missään. Olen kotihiiri. Tai metsähiiri, olen lapsesta asti viihtynyt parhaiten metsässä.
Rohkaiskaa nyt minua, että saan olla semmoinen kuin olen. Eikö ole järkyttävää, ettei 30-vuotias uskalla sanoa ei...
Tottakai saat kieltäytyä. Ja sano just niin kuin siltä tuntuu. Ihan sama mitä ne ajattelee. Mutta... oletko valmis siihen että vähitellen ystävät karkaavat luotasi.... teillä on niin erilaiset kiinnostuksen kohteet.
Mulla on omakohtaista kokemusta aiheesta, mutta onneksi vuosien kuluessa olen kyllä löytänyt uusia, samanhenkisiä ystäviä jonkun verran. Ja toisaalta, olen ihan onnellinen erakkosielu:)