Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ikävin muistosi kouluterkkarin luona käymisestä?

Vierailija
14.02.2018 |

Itsellä ei mitään ihmeempiä mutta kauhutarinoita kuullut.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terkkari oli todella vihainen, kun kerroin alkaneeni kasvissyöjäksi. Sanoi, ettei kasvava nuori voi niin tehdä ja melkein kieltäytyi kirjoittamasta minulle lappua koulun keittäjille, jotta saisin luvan syödä siellä kasvisruokaa. Siihen aikaan ei ainakaan meidän koulussa riittänyt vanhempien suostumus, vaan piti tosiaan saada terkkarilta lupalappu.

Terkkari oli ikävä, vanha nainen, jonka asenne oli aina se, etteivät nuoret osaa tai tiedä mitään. Eivätkä heidän vanhempansakaan. Oli varmaan jo lähellä eläkeikää, koska puhui joskus siitä, ettei hänen nuoruudessaan ollut mitään siteitä ja tamponeja, vaan piti itse pestä rättejä joen varressa. Argh ja yök.

Vierailija
2/28 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuva jäkättäminen (ali)painosta... no, aika on korjannut tuonkin "ongelman".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin herkkä lapsi ja mulle oli hirveetä, että terveydenhoitaja nalkutti mun painosta (liian laiha), syömisissä ei nimittäin ollut mtn ongelmaa, söin terveellisesti ja isoja annoksia eli asialle ei oikein ollut mitään tehtävissä. 

T. kouluterkkari nykyään itsekin

Vierailija
4/28 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nilkkani nuljahti liikuntatunnilla, päivän viimeinen tunti, ja istuin sitten jonkin aikaa jääpussi jalassa terkkarilla. Tämän jälkeen terkkari oli sitä mieltä, että voin lähteä polkemaan pyörällä kolmen kilometrin matkaa kotiin, vaikka jalkaan sattui niin että hyvä kun pääsi kävelemään. Terkkari ei suostunut soittamaan vanhempia hakemaan vaikka pyysin, niin poljin sitten itkua vääntäen kotiin ja lepäsin välillä varmaan jokaisella penkillä mitä matkan varrella oli. Kun pääsin kotiin, lähdettiin saman tien lääkäriin ja jalkani oli paketissa muutaman viikon. Yllättäen terkkari ei joutunut minkäänlaiseen vastuuseen "virhearvioinnistaan".

Terkkari oli muutenkin outo. Liikunnanopettajalla oli tapa, että kuukautisten vuoksi ei saa olla pois tunnilta ilman terkkarin lupalappua, ja lupalappuahan ei saanut, tuli vain tamponi ja särkylääkettä.

Vierailija
5/28 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläasteella kävin kouluterkkarilla, koska takamuksessani oli finnejä. Kouluterkkari epäili, että ehkä ne ovat kondyloomaa. Tosi fiksu oletus, etenkin kun olin vielä neitsyt.

Vierailija
6/28 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yläasteella kävin kouluterkkarilla, koska takamuksessani oli finnejä. Kouluterkkari epäili, että ehkä ne ovat kondyloomaa. Tosi fiksu oletus, etenkin kun olin vielä neitsyt.

:D No mitä ajattelit että th sun finneilles mahtaa??

Vierailija
7/28 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tapahtunut omalle kohdalle mutta kaverille. Yläasteikäisenä tuli raskaaksi ja tämä todettiin kouluterkkarin tekemällä testillä. No, ylläri ja vahinko oli (ja laitettiin myös kesken) mutta terkkari oli sitten juoruillut asiasta opettajanhuoneessa tauoilla. Niin että koko koulun henkilökunta tiesi. Tuon tytön vanhempana olisin ehkä saattanut nostaa asiasta aika isonkin metelin salassapitovelvollisuuden rikkomisesta.

Vierailija
8/28 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian lihava olin kaikkien mielestä aina 153/53. Aina motkotti.

Vierailija
9/28 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoinen ilkeä asenne lihavuuteen. Olin silloin noin 10-vuotias ja aika pullea. Aina käski laihduttaa. Ei sen ikäinen ymmärrä laihdutus tekniikkaa, tietysti sitä karkkia syödään kun lapsille sitä tuputetaan.

Vuosi oli jotain 1990.

Toinen juttu oli lättäjalat. Kauhea jauhaminen jostain jalkapohjien jumppaamisesta.

Se terveydenhoitaja akka on aika Kylmäverinen luonne. Olen ollut tekemisissä äitiysneuvolassa saman eukon kanssa aikuisiällä.

Vierailija
10/28 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikohan 2. vai 3. luokalla tarkastus, jossa huhun mukaan terkkari tarkistaa pojilta esinahan kireyden, ja tekee sen runkkaamalla oikein kunnolla. Ja ei se käsihoito sitten ollutkaan mistään kotoisin....

Vierailija
11/28 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään. Oli kiva terkka. Ainoa huono asia on se että olin pienessä koulussa ja terveydenhoitaja oli vaan silloin tällöin paikalla. Olisin halunnut jutella mutta en tiennyt milloin hän on siellä

Vierailija
12/28 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Höpsis, ei sun ikäisellä voi mitään hiivatulehdusta olla.”

Kärsin sitten vielä toisetkin viisi vuotta. Mulla oli siis katkeamaton hiivatulehdus ikävuodet 5-15.

Vierailija
13/28 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulussa oli ollut sikotautia, ja terkkari sitten tutki hartaudella muniani vaikka minulle ei edes ollut ao. tautia.

Vierailija
14/28 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala-asteella terkkarin tarkastukseen meni aina kaksi lasta yhtäaikaa. Mulle se oli kauheaa koska mä olin se painava, ja sit kaikki sai kuulla mun painon siltä toiselta tytöltä.

Ja oikeasti en ole edes ollut ikinä ylipainoinen, silti häpeän vieläkin painoani. Olen kyllä normaalipainon ylärajoilla.

Vierailija
15/28 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paketoi  kaverin sormen väärin,  sormi ei enää ikinä toiminut kunnolla ja jäi myös oudon näköiseksi. Tämä terkkari ei myöskään ilman pyytämistä sulkenut verhoja terveystarkastuksessa ja arimmat sitten esittelivät rintojaan ohikulkijoille joita riitti, kun siitä vierestä meni suhteellisen vilkas kävelytie!

Vierailija
16/28 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammatikoulussa oli "Mobilat-akka" eli ihan sama mikä vaiva oli, vaikka olisit mennyt sinne pää kainalossa niin "pistä Mobilatia!" Varsinainen vitsi. 

Vierailija
17/28 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään ikäviä muistoja, kouluterkkarit aina olleet mukavia. Ei ole jäänyt mieleen mitään erityistä.

Vierailija
18/28 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhui aina hiljaa, oikeasti hiljaa. Ei myöskään halunnut laittaa sälekaihtia tai verhoja kiinni terveystarkastuksen ajaksi, koska "ei siitä kukaan kulje ohitse." No aijaa, juuri 5 sekuntia noiden sanojen jälkeen poikalauma vaelsi ikkunan ohitse..

Vierailija
19/28 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran purkauduin kouluterkalle pahasta olostani ja yksinäisyydestäni, ensimmäistä kertaa elämässäni. Terkkari lupasi hankkia minulle apua ennen kesälomien alkua, etten jäisi koko kesälomaksi yksin ilman tukea. Itsemurha-ajatukset olivat jo tuttuja ja olin vielä todella luottavainen aikuisiin. Mitään ei koskaan kuitenkaan tapahtunut.

Vierailija
20/28 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt mitään kamalia kokemuksia ole sattunut, mutta kaikki peruskoulun terkkarit olivat sellaisia vähättelijöitä, jotka ei ottaneet mitään vakavasti.

Esim. kerran menin valittamaan terkalle, että yhteen varpaaseeni sattuu kävellessä ihan älyttömästi, eikä se taivu kunnolla. Vaiva oli jatkunut jo yli viikon.Terkkari ei edes vilkaissut varvasta, vaan käski laittaa Mobilatia ja hankkia paremmat kengät. Lääkäri taas totesi, että nivelen päälle oli kasvanut rusto, joka esti varvasta taipumasta. Vaati leikkauksen parantuakseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi