Pitääkö lapsia hiihtolomallakin raahata sinne tänne, antakaa niiden joskus levätä!
Ihmettelen näitä perheitä, joilla täytyy olla arki, viikonloput ja lomat aina sitä samaa suorittamista ja paikasta toiseen juoksemista, järjestettyä ohjelmaa aamusta iltaan. Miksi on niin vaarallaista joskus vaan olla, eikä tehdä ja suorittaa yhtään mitään. arki-iltaisin ja viikonlopuiksi lapsille on pitänyt järjestää harrastuksia, lomilla niitä kuskataan lomamatkalla. Kai tiedätte että koululainenkin voi olla uupunut, pitäisi viheltää peli poikki edes lomalla, antaa vain olla ja ottaa rennosti kotona.
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen näitä perheitä, joilla täytyy olla arki, viikonloput ja lomat aina sitä samaa suorittamista ja paikasta toiseen juoksemista, järjestettyä ohjelmaa aamusta iltaan. Miksi on niin vaarallaista joskus vaan olla, eikä tehdä ja suorittaa yhtään mitään. arki-iltaisin ja viikonlopuiksi lapsille on pitänyt järjestää harrastuksia, lomilla niitä kuskataan lomamatkalla. Kai tiedätte että koululainenkin voi olla uupunut, pitäisi viheltää peli poikki edes lomalla, antaa vain olla ja ottaa rennosti kotona.
Tuuppa ensin nykyisyyteen.
Se o talviloma nykyään...
Olen itse ihmetellyt just samaa. Mennään lomalla hullunlailla ja sitten palataan kouluun väsyneinä. En kysy koskaan oppilailtani, " missä olitte lomalla? " vaan " mitäs teitte? ja" toivottavasti rentouduitte " Parhaiten jaksavat oppilaat, jotka todella levänneet, ilman jatkuvaa suorittamista.
Mulla oli just sellainen lapsuus. Oli ihanaa, kun oli aktiiviset vanhemmat. Tosin eroonneet, mutta kuitenkin. Varsinkin isä oli aktiivinen. Mä ainakin harrastin oleilua arki-iltoina silloin kun ei ollut harrrastusta, joita mulla oli noin kolme.
Muulloinkaan ei keretä esim sinne mummolaan ja lapset siellä tykkäävät käydä. Osa lomasta ollaan kotona.
Koska jos itsellä on loma en jaksa olla möllöttää. Kyllä lapset on aina ihan mielellään mukana. Toiset voi mun puolesta olla möllöttää minä en. Jos pysyy liikkeessä niin ei sammaloidu. Kyllä huomaa monesta nuoresta, että liikkettä ei ole ollut. Kaikki ärsykkeet on hyvästä ja se mikä ei tapa vahvistaa.
Meillä on vuoroviikkolapset. Minä en ole pariin vuoteen matkustanut teinieni kanssa mihinkään. Kesälomatkin olemme kotona. Viikonloputkin ollaan kotona.
Syynä on aktiivinen isä. Joka viikonloppu hiihdetään, luistellaan, uidaan.... talvella aina viikoksi laskettelemaan, kesällä pariksi viikoksi etelään.
Minun kohtaloksi on siksi jäänyt se, että ei nyt taas.... tuleepa halvaksi.
Meillä ketään mihinkään raahata, lapsi haluaa olla aktiivinen ja liikkua, siksi mennään hiihtelemään viikoksi. Ei kai se, että matkustaa jonnekin lomalle tarkoita sitä, että siellä pitäisi 24/7 kaahottaa edes takaisin. Mennään ilman aikatauluja ja tehdään mitä huvittaa, jos huvittaa.
Niinhän meillä onkin. Kumpikaan lapsi ei halua lähteä mihinkään. Eikä muutenkaan ryntäillä iltaisin ja viikonloppuisin.