Ehdottakaa helppotekoista synttärikakkua?
Mieheni täyttää huomenna 30v. Haluaisin yllättää hänet leipomalla kakun illaksi kun tulee töistä.
Olen kuitenkin täysin onneton leipuri ja aiemmin olen leiponut vain mokkapaloja ja omenapiirakkaa.
Olisiko suositella jotain suhteellisen helppotekoista kakkua? Haluan kuitenkin nimenomaan itse leipoa kakun. Kyseessä ei tarvitse olla perinteinen täytekakku, muunkintyyppinen kakku käy. Täytekakku tuntuu aloittelijalle jopa melko vaikealta tehdä. Lakritsista mies ei piittaa mutta muita rajoituksia ei ole.
Kommentit (16)
Täytekakkua simppelimpää leivonnaista en paljoa keksi: vähän kostuketta, täytteet ja kermat avot
Kasailet mokkapaloja kerroksittain.
Jos mokkapalat jo osaat tehdä niin tee sellainen levy ja leikkaa siitä vaikka kolme kerrosta ja laita väliin jotain raikasta hilloa ja mascarponekermaa.
Siis täytekakku on se kaikkein helpoin. Sinulla ei siis ole mitään kakkutaustaa. Varmaan kannattaa tehdä sellainen yksinkertainen suklaakakku/mutakakku. Netissä ohjeet.
Amerikkalainen juustokakku, sulattaa rasvan ja murentaa keksit pohjaksi, täyteainekset sekaisin keskenään ja uuniin. Itse käytän aina tätä reseptiä, jätän vaan sitruunankuoren ja -mehun pois:
https://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/172279/Amerikkalainen%20juusto…
Helppo :)
Sokerikakkupohja uunin pellillä, jos ei ole kakkuvuokaa. Kostukkeeksi hieman jaffaa siten, että voit vielä kerrostaa kakkun eli ei läpimäräksi. Kerrosten väliin vaikka rahkaa, kermavaahtoa, banaania ja mansikka. Päälle kermavaahtoa ja haluamiasi koristeita. Kermavaahtoon hieman sokeria tai vaniljasokeria tai vanilliinisokeria. Marjoja saa kaupasta tuoreena näin keskellä talveakin nykyään. Ohjeen kanssa on vaikea epäonnistua, koska ei vaadi erityisiä tietoja ja taitoja. Juustokakut on myös helppoja, mutta vaativat enemmän esitietoja. Reseptit eivät siis kerro kaikkea! Lue huolella läpi ja mieti miten mikäkin kohta pitää tehdä ja paljon menee oikeasti aikaa (kerro se sitten kolmella ekalla kerralla). 😁
Ihan normaali juustokakku on kaikkein helpoin.. ei tarvi edes uunia vaan liivatetta. Googlaa, makuja vaikka kuinka! Esim Daim-juustokakku tosi hyvää!
Googlaa Banoffee! Se on mielettömän hyvä ja helppo!
Vierailija kirjoitti:
Jätskikakku
Joo ei. Ap ei ole 5v.
Juustokakku. Ja jos tykkää limestä niin key lime pie on kans tosi helppo ja tosi hyvää.
Banoffee:ta olin mäkin tulossa ehdottamaan.
jos teet kakun, niin voisit laittaa päälle seoksen, jossa on kermaa ja sulatettua suklaata laitettu sekaisin.
Tykkääkö suklaasta? Mutakakku on helppo!