Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaksi ammattia ja edelleenkin tuntuu ettei tämäkään ole sitä mitä haluan

Vierailija
13.02.2018 |

Onko muita? Jotkut tuntuvat löytävän oman alansa helposti mutta itse en. En ole oikeastaan ikinä tiennyt mitä haluan tai tuntenut poltetta johonkin hommaan :( Kai se pitää taas lähteä koulun penkille etsimään itseään. :)

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä.

Vierailija
2/31 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha ei sitten kelpaa. Ittekö olet alasi valinnut? Ootko mahd. yksinhuoltaja ja "masentunut"?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No koko päivän olen miettinyt samaa, saman verran tutkintoja alla. Oikeastaan oman kiinnostuksen on torpannut harjoittelupaikka joka on saanut näkemään itseni soveltumattomana alalle...

Ihmeellistä miten av-palsta tuntuu välillä lukevan ajatukset.

Vierailija
4/31 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten rahoitatte opiskelut? mulla tukikuukaudet käytetty ja työkkäri eei suostu kaikkia aloja rahoittamaan

Vierailija
5/31 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raha ei sitten kelpaa. Ittekö olet alasi valinnut? Ootko mahd. yksinhuoltaja ja "masentunut"?

Varmaan AP:lle raha kelpaa, nykypäivänä on aika yleistä vaihtaa alaa/opiskella 2 ammattia. 

Vierailija
6/31 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva loisia ja tehdä tutkintoa tutkinnon perään. Seuraavaksi voit taas aloittaa kitinän opintotuen määrästä ja uskotella itsellesi, että yhteiskunta on sulle kaiken velkaa.

Vierailija
7/31 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on monta ja olemme yksi ja sama.

Vierailija
8/31 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En omista lapsia enkä myöskään ole masentunut, väärin meni. Raha kyllä kelpaa. En kuitenkaan halua heittää elämää hukkaan tekemällä  vielä seuraavat 40 vuotta työtä johon ei tunne mitään poltetta mennä ja sillä tavalla esimerkiksi jopa sairastuttaa itseni. 

Vierailija
9/31 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva loisia ja tehdä tutkintoa tutkinnon perään. Seuraavaksi voit taas aloittaa kitinän opintotuen määrästä ja uskotella itsellesi, että yhteiskunta on sulle kaiken velkaa.

Tänä päivänä alan vaihtaminen ja useamman ammatin lukeminen on hyvin yleistä. Ueista eri syistä myös. 

Vierailija
10/31 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luulen, että aika harva tuntee todellista tunteenpaloa työtään kohtaan. Moni pitää työstään, mutta moniko sitä tekisi, jos sillä ei olisi taloudellista merkitystä?

Minun työni on mielestäni parasta, mitä tällä koulutuksella voi saada. Silti saisin aikani kulumaan ilmankin. Eikä minusta ole vaikkapa matkailublogia pitämällä itseäni elättämään. Ei siihen lisäopinnot auta.

Vierailija
11/31 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtion suunnaltahan tulee hirveästi tätä, että tehokas ja mahd. nopea koulupolku, sitten töihin ja veronmaksajaksi yhteiskunnan tuottavaksi jäseneksi. :D

Vierailija
12/31 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teille pitäisi laittaa lukukausimaksut. Ei se ole muiden veronmaksajien velvollisuus maksaa teidän monia tutkintoja kun teistä nyt tuntuu, että pitää kokeilla eri juttuja ettei vaan ala ahdistamaan.

Vierailija
13/31 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten rahoitatte opiskelut? mulla tukikuukaudet käytetty ja työkkäri eei suostu kaikkia aloja rahoittamaan

Tekemällä esimerkiksi työtä vaikka osa-aikaisesti. 

Vierailija
14/31 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valtion suunnaltahan tulee hirveästi tätä, että tehokas ja mahd. nopea koulupolku, sitten töihin ja veronmaksajaksi yhteiskunnan tuottavaksi jäseneksi. :D

No pakko kai se on kun osa käyttää maksutonta koulutusta häpeilemättä hyväkseen muiden kustannuksella.

Vierailija
15/31 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen ammatti yksityisestä koulusta lainarahalla-sitä työtä hetken, toinen tutkinto perusopintotuella+kesätöillä, sen jälkeen töiden ohella 3. ja 4. ammatti (melkein, loppututkinnot puuttuu). Ehkä nyt vihdoin alkaa uskomaan että samaa paskaa, eri väriset lapioit. Olen ottanut taktiikaksi tehdä töitä rahasta ja olen vaihtanut 2 vuoden aikana 3 kertaa duunia paremman palkan perässä. 

Vierailija
16/31 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja siihen päälle toimeentulo- ja asumistuki?

Vierailija
17/31 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teille pitäisi laittaa lukukausimaksut. Ei se ole muiden veronmaksajien velvollisuus maksaa teidän monia tutkintoja kun teistä nyt tuntuu, että pitää kokeilla eri juttuja ettei vaan ala ahdistamaan.

Luuletko että joku säälittävä 200e kuukaudessa riittää yhtään mihinkään? Siksi olen ollut töissä opintojeni ohella että voin myös elättää itseni mutta löytää myös jotain mistä pidän ja missä tulevaisuudessa työskennellä. Eli kyllä kannan korteni kekoon samalla tavalla kuin muutkin.

AP

Vierailija
18/31 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja siihen päälle toimeentulo- ja asumistuki?

Niitähän ei edes saa, jos asuu puolison kanssa yhdessä. 

Vierailija
19/31 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opintopistetistä pitäisi ensin maksaa, sitten niitä voisi keräillä omalla kustannuksellaan ja lopulta niiden opiskelusta pitäisi maksaa. Kannustaisi miettimään etukäteen, mitä haluaa tehdä ja millä voi oikeasti työllistyä.

Vierailija
20/31 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on useita tutkintoja ja tajusin vasta nyt, mikä on alani. Töiden ohella olen paljon opiskellut. Ensin menin minne pääsin, tosin luulin sen olevan alani, mutta ei se ollutkaan. Sitten kaupalliselle alalle, joka oli ok, mutta työllisyystilanne huono. Palasin takaisin vanhalle alalle lisäkoulutuksen myötä ja teen nyt alaa sivuavia töitä. Tämä on ok, mutta jos olisin nuori, nyt tietäisin, mitä haluaisin tehdä. Niin ironista kuin se onkin, olen siis alaa sivuavassa työpaikassa, johon kuitenkin koulutukseni riittää antamaan pätevyyden ja nyt sitten olen nykyisessä työssäni tajunnut, että homma, mitä yhteistyökumppani tekee, olisi juuri se minun juttuni. Työ on ok, mutta ei ihanne. Suurimmalla osalla taitaa olla näin.