Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos jokainen kirjoittaja on mielestään älykäs ja positiivinen ihminen, miksi palsta on niin usein typerä ja negatiivinen?

Vierailija
13.02.2018 |

Kuka selittäisi paradoksin?

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen omasta ja muiden mielestä sekä älykäs että positiivinen. Vastaan aika suoraan siihen sävyyn/sisältöön mikä ketjussa on aloitettu. Positiivisuus ei millään muotoa tarkoita sitä, että pitäisi vastata paskaan hymyllä.

Ihmisillä on keskimäärin ihan hyvä käsitys omasta älykkyydestään. En usko että vaikka suomalaisista naisista mitenkään hirveän paljon yli puolet kuvittelee olevansa keskivertoa älykkäämpiä. Suomalaiset ja naiset on kuitenkin aika vaatimatonta porukkaa.

Sitä paitsi älykkäät ihmiset sanoo todella paljon erittäin tyhmiä asioita. Sekä vahingossa että siksi että oikeasti uskovat niihin. Äly ei ikävä kyllä estä vaikka salaliittoteorioihin uskomista.

Älyhän juuri edistää salaliittoteorioista kiinnostumista. Älykäs on utelias. Älykäs ei niele mitään valtavirta totuutta kyseenalaistamatta. Älykäs ajattelee, että miksei? Otetaan selvää, tutustutaan kaikenlaiseen aineistoon.

Tyhmä on sellainen joka tyrmää kaiken suoralta kädeltä huuhaaksi, hömpäksi tai naurettavaksi.

Argumentum ad ridicilum on argumentointivirhe.

En väitä vastaan. Sitä vaan kuvittelisi ja toivoisi (ja älykkäät monesti itse ainakin vahvasti uskovat) että äly myös johtaisi siihen että huuhaan tunnistaa huuhaaksi. Mutta ehkä juuri siksi että luottavat liian vahvasti omaan kykyynsä tunnistaa totuus, epäonnistuvat raskaasti ja usein.

Ja sinun kykysi tunnistaa totuus on jotenkin parempi?

On. Olen aktiivisesti harjoitellut sitä vuosien ajan ja näen sen eteen paljon enemmän vaivaa kuin kukaan muu tuntemani. 

Aijaa, no jos sä kerran noin sanot, niin totta se silloin on. Sinä olet parempi kuin kaikki muut. Ei liene tarpeen kyseenalaistaa tuollaista subjektiivista kokemusta.

Heh, jos sä olisit treenannut jotain taistelulajia 17 vuotta ja sulla olisi kaikki vyöt ja danit, niin et varmaan säkään sitten vaatimattomasti kysyttäessä sanoisi että ihan yhtä hyvin varmaan pärjäät käsikähmässä kuin kuka tahansa muukin hyvässä kunnossa oleva. Vai miten?

En ole parempi kuin kaikki muut, mutta olen kyllä parempi kuin melkein kukaan on opiskelematta ja harjoittelematta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan