Onko normaalia vatsakivut/menkkakivut, joihin ei auta
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla aina auta Burana menkkakkramppeihin, vaikka söisin levyllisen.
Otin asian puheeksi lääkärillä, sanoi ettei ole syytä huolestua.
En ole huolissani, on jo ultrattu ja papa otettu. Mietin vaan, mikä tähän auttaa. Olo on melko tukala. En ole päässyt ulos kahteen päivään.
Ota lisäksi parasetamolia (esim. Panadol), niin silloinntehoaa, koska on kaksi eri vaikuttavaa ainetta. Seuraavan kerran gynellä pyydä oikeat lääkkeet.
Vierailija kirjoitti:
Ota lisäksi parasetamolia (esim. Panadol), niin silloinntehoaa, koska on kaksi eri vaikuttavaa ainetta. Seuraavan kerran gynellä pyydä oikeat lääkkeet.
Okei.
Syön buranaa + panacod menkkakipuihin, eikä meinaa silti auttaa pahimpina päivinä. Onneksi menkkakivut on pahimmillaan vain noin kahden vuorokauden ajan. Joku sanoi, että kivut helpottavat synnytysten jälkeen, toisin kävi mulle, pahenee vain vuosi vuodelta.
Jep jep, on normaalia. Näin ainakin väitetään. Ja sekin on normaalia että vuotoa tulee niin että yöllä täytyy sidettä vaihtaa kaksikin kertaa ja silti on lakanat veressä. Näin mulle lääkärit kertoivat vuosien ajan kun vaivojani valitin. "Ja synnytyksen jälkeen kohtu on isompi niin vuotoakin tulee enemmän, kivutkin voi lisääntyä".
Kunnes sitten yhtenä päivänä sain sellaisen kipukohtauksen, että mulle tilattiin ambulanssi kun epäiltiin umpisuolen puhjenneen. Leikkaussalissa huomattiin, että umpilisäke on normaali, mutta mulla on endometrioosi. Munasarjat ultrattiin ja siellä oli kaksi kystaa. Epäily oli, että kysta oli puhjennut ja se aiheutti nuo järjettömät kivut minkä vuoksi umpilisäkettä epäiltiin tulehtuneeksi.
Hoidoksi mulle määrättiin e- pillerit ja ehdotettiin hormonikierukkaa. Sattui sellainen lääkäri, joka totesi heti, ettei se ole normaalia, että kuukautiset lamaannuttaa sinut täysin ja kipulääkkeet ei auta. Eli kannattaa ottaa tuosta endometrioosista selvää, se on aika alidiagnosoitu.
Vierailija kirjoitti:
edes 2x600mg burana?
Voi olla endoa. Mene kunnon lekurille.Ei siis julkiselle.
Minulla ei auta mitkään särkylääkkeet ellen ota ajoissa. Jos otan buranaa kun kipu on vasta alkamassa, se menee pois, mutta jos otan kun kivu on kovimmillaan, ei mitään tapahdu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
edes 2x600mg burana?
Voi olla endoa. Mene kunnon lekurille.Ei siis julkiselle.
Joo, pitää mennä. Mutta onko tehokkaampaa kipulääkettä, mitä yleensä määrätään? Kohta on jo mahahaava.
Mulla ei Burana auta kuin päänsärkyyn. Menkkakipuihin auttaa kuumavesipullo selän alla tai alavatsan päällä. Vanha kunnon asperiini tehoaa myös.
Ennen synnytystä tuollaiset, nykyään helpompaa, onneksi. Pahimmillaan meni 1-2vrk kerällä kuumavesipullon kanssa ulvoen. Joo, ei auta särkylääkkeet
Ei mulla aina auta Burana menkkakkramppeihin, vaikka söisin levyllisen.
Otin asian puheeksi lääkärillä, sanoi ettei ole syytä huolestua.