Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko teennäisiä sosiaalisissa tilanteissa?

Vierailija
12.02.2018 |

Teennäisyys ei tarkoita valehtelemista, harhaanjohtamista ja petollisuutta vaan lähinnä eleiden, ilmeiden, puhetyylin epäaitoutta ja sitä miten ilmaisee mielipiteensä.

Kuinka teennäisiä olette, jos olette? Jos olette, harmittaako se teitä ja haluaisitteko päästä siitä eroon? Oletteko huomanneet olevan vaikeaa päästä siitä eroon?

Huomaatteko, että olette eri asteisesti teennäisiä omaisten, läheisten, kavereiden, tuttavien, työkavereiden yms. ja tuntemattomien kanssa?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/21 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole nähdäkseni teennäinen. En osaisi olla varmaankaan? Olen mielestäni aika vilpitön ihminen. Toki perheen kanssa pystyy keskustelemaan ihan eri tavalla kuin tuntemattomien, mutta en koskaan teeskentele. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin mieluummin teennäinen kuin näin outo. En vaan osaa käyttäytyä.

Vierailija
4/21 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä asiakaspavelussa ja joskus huomaan vapaa-ajallakin, että "työvaihde" menee päälle. Se tapahtuu yleensä väsyneenä tai puuduttavissa tilanteissa, puuduttavien ihmisten kanssa, kun ei ole enää hetkeen jaksanut kunnolla kuunnella mitä toinen puhuu, muttei voi tai kehtaa töksäyttää, että ei kiinnosta. Yleensä saan itseni kiinni teennäisyydestä siinä vaiheessa, kun heläytän ilmoille ns. työpaikkanaurun.

Vierailija
5/21 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, osittain huomaan, mutta en jaksa selostaa asiaa tähän kohta kohdalta koko tuossa mittakaavassa, joten vastaan vain näin.

Vierailija
6/21 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikäli varmaan teennäinen, että en ole kovin sosiaalinen, ja yritän käyttäytyä odotusten mukaisesti ollakseni vaikuttamatta jurottajalta. Ei aina onnistu kovin vakuuttavasti kai...

Vierailija
7/21 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yleensä niin juovuksissa, etten edes osaisi olla teennäinen.

Vierailija
8/21 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, enkä haluaisi. Mulla menee näköjään puolisen vuotta, että pystyn olemaan uusien ihmisten kanssa luonteva.

Siksi pystyn ystävystymään vain sellaisten ihmisten kanssa, joiden kanssa olen tekemisissä pitkän aikaa. Alkuun vaikutan kaikista tosi oudolta ja kireältä ja tosiaan teennäiseltä. 

Vierailija
9/21 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole teennäinen vaan varauksellinen.

Vierailija
10/21 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No harvemmin olen teennäinen, olen niin suora pohjalainen luonteeltani, että yleensä en näe mitään syytä olla teennäinen. Joissain asiakaspalvelutilanteissa on pakko teeskennellä mukavaa vaikka miten vituttaisi. Ja ehkä joskus voi olla pientä teennäisyyttä mukana kun joku outo ihminen alkaa puhua jossain kaupan kassajonossa, enhän minä oikeasti halua puhua hänen kanssaan, mutta jos on joku mukava mummeli, niin tottakai sanon jotain mukavaa hänelle. Joskus sanon itsekin jollekin vaikka kassalle jotain "muka hauskaa" vaan sen takia ettei olisi niin hiljaista aina.

Vierailija
11/21 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkin verran kyllä varsinkin työtilanteissa. Vapaa-ajallakin tiettyjen ihmisten seurassa. 

Kuvitelmani kuitenkin on, että vain vähän ja harvoin. 

Eli muut ovat mielestäni enemmän teennäisiä :)

Vierailija
12/21 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa teenäisyys?

Vaikka olen töissä oma itseni, en näytä suruani, tai jos masentaa. Näytän ja keskityn vain iloisuuteen, tietyllä tavalla piilotan tai kapseloin sen surun pois julkiselta ”näyttämöltä”, eli ihmisten ilmoilla. Osaan ja voin nauraa ihan aidosti, vaikka sydän on rikki samaan aikaan. Kukaan ei aavista, että samaan aikaan koen salaisesti surua, tietyllä tavalla piilotan sen surun jonnekin sydämen sopukan viimeisimpään kamariin, joka illalla, yksinäisyydessä sitten kaivautuu piilostaan esiin... ehkä jonkun mielestä olen teennäinen, mutta suojelen sillä itseäni.

Olen samaan aikaan hyvin avoin ja samalla hyvin yksityinen ihminen,

Vierailija
13/21 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teennäisyys on mielestäni small talkia väkinäistä shittiä, jota oikeastaan kumpaakaan ei kiinnosta hevonvttua, mutta pakko vaan rupatella jonninjoutavia kun ne "sivistyneet ulkomaalaisetkin" osaa. Hiljaisuus on niin kovin outoa??? Miksi?

Vierailija
14/21 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus, jos olen seurassa jossa en osaa olla oma itseni. Vapaa-ajalla yritän välttää sellaista.

Vierailija
15/21 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä sanon mielipiteeni suoraan, mutta ei viitsi olla ihan teini tuntemattomien seurassa ja selata tinderiä ja ottaa piilopullosta.

Vierailija
16/21 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väitän, että jokainen ihminen teeskentelee kiinnostunutta silloin, kun tapaa sellaisen ihmisen, josta ei erityisemmin pidä, tai sellaisessa hetkessä, kun ei haluaisi tavata ketään. Poikkeuksen tekevät pienet lapset, kehitysvammaiset, autistiset ja psykopaatit, jotka eivät kykene teeskentelemään.

En kuitenkaan myönnä olevani varsinaisesti teennäinen. Olen ehkä varautunut, hieman poissaoleva, näennäisen kuunteleva jne.

Tuttujen ihmisten kanssa voin olla oma itseni.

Vierailija
17/21 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se teennäistä, että esittää kiinnostunutta toisen asioita kohtaan? Olen sitten teennäinen ihan äitiänikin kohtaan. Ei minua nyt oikeasti kiinnosta, että rouva jonka kanssa hän keskusteli on tuttu maalauskurssilta vuosien takaa. Mutta kun äiti tahtoo kertoa, niin minä kuuntelen ja nyökyttelen.

Ja myös kavereille, ai että sun lapsi oppi semmosen jutun, no äläs! Ai hitsi! Kylläpä nyt!

Olisi hirveän kiva, että tuntisi vain mielenkiintoisia ihmisiä, mutta kun en minä juuri nyt jaksa olla itsekään mitenkään mielenkiintoinen, olen oikeastaan aika uupunut, niin ei kukaan mielenkiintoinen halua olla minun kanssa. En itsekään olisi itseni seurassa, jos ei olisi pakko.

Etta joo, olen teennäinen sosiaalisissa tilanteissa. Kun ei se omana itsenäni olo oikeen kannata, ja yksinkin on kurja olla aina.

Vierailija
18/21 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Oon aina ihan helvetin aito. En jaksa pätkän vertaa sitä muka sosiaalista näyttelykerhoa, jossa helvetin moni suomalainen näyttelee. Mutta ymmärrän kyllä pakonomaisen teeskentelyn, jos omanarvontunto riippuu siitä, kuinka normaalina ja trendikkäänä muut sinua pitävät. Mä en jaksa. Oon aina ollut outo ja tuun aina olemaankin, ja yksinäinen olen sata kertaa mieluummin kuin kulutan kallista aikaani saakelin epäaitojen ja rasittavien ihmisten kanssa.

Vierailija
19/21 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin olen teennäinen. Jos olisin oma itseni, minut vietäisiin hoitoon.

Vierailija
20/21 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole teeskentelyä että käyttäytyy tilanteen mukaisesti. Se on hyviä käytöstapoja että lukee tilanteen eikä tarkoituksella tee muiden oloa vaivaantuneeksi tai epämukavaksi. .

Olen aina oma itseni vaikka joissain seurueissa olenkin pidättyväisempi.

Tämän ketjun mukaan aitoja ihmisiä on ilmeisesti vain kiroilevat moukat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän