Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jättäydyin työttömäksi, en jaksa enää kolmivuorotyötä.

Vierailija
12.02.2018 |

Karenssiahan siitä tuli, mutta toimeentulotuella mennään, onneksi ei ole säästöjä.

Parikymppisenä homma oli vielä ihan ok, mutta nyt päälle kolmekymppisenä ei vaan jaksa. Aamuvuorot ovat ihan ok, olisin voinut jatkaa jos olisin saanut tehdä aamua vain arkisin. Iltavuorot pilaavat koko päivän: aamupäivällä ei ehdi kuin kytätä kelloa ja töihinlähtöä, illalla suoraan sänkyyn. Yövuorot ovat täyttä helvettiä monesta syystä.

Haluan normaalin päivätyön ja viikonloppuvapaat. Vuorotyö on todella uuvuttavaa ja ikinä ei näe ystäviä ja voi harrastaa (paitsi aamuvuoropäivinä).

Pakko kai lähteä opiskelemaan, jotta saisi joskus tehdä muutakin kuin fyysisesti raskasta, matalapalkkaista vuorotyötä.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niih, joutuu menee töihin, niisk

Vierailija
2/19 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

❤️

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallinen vuorotyö kun ei ole vaapaapäiviä ollenkaan?

Vierailija
4/19 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudutko osallistumaan aktivointiin karenssiaikana?

Vierailija
5/19 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän tuo tuntuu monella menevän. Nuorena kroppa vielä kestää kolmivuorotyön mutta vanhetessaan ei. Et ole tuon ongelman kanssa todellakaan yksin.

Vierailija
6/19 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia haluaisin kaikki karenssit pois.

En uskalla mennä kokeilemaan vuorotyötä. Jos se ei sitten sovikaan mulle, niin ei siitä pääse eroon ilman karenssia.

Ihmiset eivät uskalla kokeilla töitä mukavuusalueensa ulkopuolella, kun siitä voi joutua maksamaan.

Vierailija
7/19 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan toki vapaita, mutta varsinkin yövuorojen jälkeen menevät nukkumiseen.

Ap

Vierailija
8/19 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En uskalla mennä kokeilemaan vuorotyötä. Jos se ei sitten sovikaan mulle, niin ei siitä pääse eroon ilman karenssia.

Ihmiset eivät uskalla kokeilla töitä mukavuusalueensa ulkopuolella, kun siitä voi joutua maksamaan.

Kertoo siitä, että tuet ovat liian hyvät.

AP, sä olet 3-kymppinen. Pitäisikö alkaa jotenkin huolehtimaan itsestään, että jaksaa vielä esim. 5-kymppisenä? Jaa niin mutta kun ei aio töitä tehdä...

Vierailija
9/19 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No ei ne mene kun pakotat itsesi ajoissa sängystä ylös ja käynnistät vapaapäivän vaikka reippaalla kävelylenkillä tai uinnilla. Siihen rytmiin pitää vaan tottua ja elää sen mukaan. Jonkunhan ne vuorotyötkin on tehtävä?

Asenne kuntoon! Aina se työssäkäynti ei ole hauskaa, mutta ne hetket kyllä kestää kun asennoituu oikein.

Vierailija
10/19 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen elämä on niin lyhyt, siitä pitää nauttia eikä kärsiä.

Hyvä ap, teit oikean ratkaisun.

Vierailija
11/19 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP, sä olet 3-kymppinen. Pitäisikö alkaa jotenkin huolehtimaan itsestään, että jaksaa vielä esim. 5-kymppisenä? Jaa niin mutta kun ei aio töitä tehdä...

Huolehdin itsestäni säännöllisellä liikunnalla ja monipuolisella ruokavaliolla, kiitos kysymästä. Tervetuloa kokeilemaan töitäni vaikka pariksi kuukaudeksi, kommentoi sitten.

Ja aion todellakin jaksaa vielä 5-kymppisenä, joten siksi jätän nämä raskaat vuorotyöt nuoremmille ja jaksavammille, mä en aio kuluttaa itseäni näissä hommissa loppuun. Se on myös itsestään huolehtimista. Juuri katselen kevään yhteishaun kohteita.

Ap

Vierailija
12/19 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lähdin opiskelemaan, kun en myöskään jaksanut vuorotyötä enää perheellisenä. Hyvä päätös on ollut.

Se vain on fakta, että sitä ei vanhempana palaudu vuoroista niin hyvin, ja on kiva kun energiaa jää muuhunkin elämään, eikä työ syö kaikkea.

Nyt vain etsit itsellesi päivätyön tai lähdet opiskelemaan keveämpää alaa.

Vierailija
13/19 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sinua hyvin ap. Olen itse tehnyt 3-vuoroa. Aamu vuorot tuntuI raskailta ja yö vuorossa vatsa reistaa kun kaikki perus jutut menee päälaelleen. Syönnin, nukkumisen, vatsan toiminta huh huh . Itse tein sitä ennen muksuja, en myöskään enään kykenisi vuoroon.

Vierailija
14/19 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset eivät uskalla kokeilla töitä mukavuusalueensa ulkopuolella, kun siitä voi joutua maksamaan.[/quote

Tämä. Itselläni vähän samantyyppinen ongelma, haluaisin kokeilla pariakin eri matalapalkkatyötä, mutta tiedän, että en jaksa kokopäiväisesti, kuuttakymmentä käyn. Olen kysynyt te-toimistosta, onko mahdollista ottaa osa-aikaisesti tällainen työ, mutta en ole saanut vastausta.

Eli tähän tyssää ainakin omalla kohdallani aktiivimallin aktiivisuus. Kuitenkin mediassa on saanut sellaisen kuvan, että tottakai kaikki voivat ottaa vastaan näitä muutaman tunnin työpaikkoja ja on aina kannattavaa. No ei ole, jos ei olekaan sitten oikeutettu soviteltuun tukeen. 

Olis kyllä kiva, jos tähän saisi jostain vastauksen, monilla varmaan sama tilanne.

Vierailija
15/19 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huolehdin itsestäni säännöllisellä liikunnalla ja monipuolisella ruokavaliolla, kiitos kysymästä. Tervetuloa kokeilemaan töitäni vaikka pariksi kuukaudeksi, kommentoi sitten.

Ja aion todellakin jaksaa vielä 5-kymppisenä, joten siksi jätän nämä raskaat vuorotyöt nuoremmille ja jaksavammille, mä en aio kuluttaa itseäni näissä hommissa loppuun. Se on myös itsestään huolehtimista. Juuri katselen kevään yhteishaun kohteita.

Ap

Niin että huolehdit itsestäsi niin hyvin että et jaksa töissä käydä?

Tätä se fitnessbuumi teettää, ja liian hyvät tuet. Someen otetaan kuvia treeniasuissa ja ollaan niin virtaa täynnä, mutta lehtikaalista saatu energia menikin treeneihin, joten piti ottaa loparit.

Suomessa on liian hyvät tuet.

Vierailija
16/19 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse lähdin opiskelemaan, kun en myöskään jaksanut vuorotyötä enää perheellisenä. Hyvä päätös on ollut.

Se vain on fakta, että sitä ei vanhempana palaudu vuoroista niin hyvin, ja on kiva kun energiaa jää muuhunkin elämään, eikä työ syö kaikkea.

Nyt vain etsit itsellesi päivätyön tai lähdet opiskelemaan keveämpää alaa.

Mille alalle vaihdoit ja kävikö työllistyminen uudelle alalle helposti? Itse juuri pohdin sopivia vaihtoehtoja, sote-alat on ainakin poissuljettu. Ehkä tekniikkaa tai taloutta..

Ap

Vierailija
17/19 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No ei ne mene kun pakotat itsesi ajoissa sängystä ylös ja käynnistät vapaapäivän vaikka reippaalla kävelylenkillä tai uinnilla. Siihen rytmiin pitää vaan tottua ja elää sen mukaan. Jonkunhan ne vuorotyötkin on tehtävä?

Asenne kuntoon! Aina se työssäkäynti ei ole hauskaa, mutta ne hetket kyllä kestää kun asennoituu oikein.

Kaikille vain ei sovi kolmivuorotyö. Erityisesti yövuorosta aamuvuoroon siirtyminen pistää ihmisen elimistön tiukille. Minusta ei ainakaan olisi siihen. Todennäköisesti olisin sairaslomalla muutaman kuukauden päästä, jos joutuisin nyt siirtymään päivätyöstä kolmivuorotyöhön. Menen sekaisin siitäkin, kun kelloa siirretään kaksi kertaa vuodessa.

Vierailija
18/19 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia haluaisin kaikki karenssit pois.En uskalla mennä kokeilemaan vuorotyötä. Jos se ei sitten sovikaan mulle, niin ei siitä pääse eroon ilman karenssia.Ihmiset eivät uskalla kokeilla töitä mukavuusalueensa ulkopuolella, kun siitä voi joutua maksamaan.

Ap

Niin että huolehdit itsestäsi niin hyvin että et jaksa töissä käydä?

Tätä se fitnessbuumi teettää, ja liian hyvät tuet. Someen otetaan kuvia treeniasuissa ja ollaan niin virtaa täynnä, mutta lehtikaalista saatu energia menikin treeneihin, joten piti ottaa loparit.

Suomessa on liian hyvät tuet.

Näytät ymmärtävän ap:ta väärin ihan tahallasi. Etkä ymmärrä, että kolmivuorotyö ei sovi kaikkien fysiikalle, vaikka pitäisi itsestään hyvää huolta. Sen toteaminen ja itselleen myöntäminen on jo iso juttu. Vielä isompi juttu on jäädä töistä pois ja kouluttautua alalle, jossa fysiikka kestää. 

Ap on mielestäni fiksu, kun tekee ammatinvaihdoksen ajoissa ennen kuin joutuu sairaseläkkeelle. Hänellä on vielä vuosikymenet jäljellä hyvänä veronmaksajana. Sen sijaan sinusta en mene vannomaan. Et ole kertonut, miten itse pärjäät/ pärjäisit kolmivuorotöissä tai onko sinulla töitä lainkaan.

Vierailija
19/19 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fyysinen ja henkinen jaksaminen on aina yksilökohtaista. Pelkällä tsempillä mennään jonkin aikaa mutta keho kyllä pettää jossain kohtaa vaikka kuinka sitä vastaan taistelisi. Kyllä työstä saa tykätä (omasta mielestäni PITÄÄ tykätä), joten vaihtoon vaan mikäli ei tunnu omalta jutulta. Ja hyvä lopettaa ajoissa ennen kuin on aivan piipussa, on vielä energiaa uuden etsimiselle, loppuunpalaneena ei hirveästi opiskella eikä haeta töitäkään.