Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä motivaatiota lukemiseen?

Vierailija
11.02.2018 |

Olen jotenkin tosi huono lukemaan kokeisiin, en millään jaksa keskittyä ja kokeista f tulee melko huonoja arvosanoja yleensä, paitsi kielistä. Niissä pärjään hyvin ilman lukemistakin. Muut aineet eivät jaksa innostaa ja lukeminen on ihan älyttömän hankalia ja raskasta, mutta aina yritän. Mitään ei jää mieleen, koska en jaksa keskittyä. Olen yrittänyt olla muuten aktiivinen ja tehdä kaikkea ylimääräistä, että saisin harrastuneisuudesta lisäpisteitä. Onko teillä mitään vinkkejä, miten jaksaisin keskittyä ja lukea?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/9 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä älylaittee vähemmälle. Tutkitusti jatkuva ruudun selaaminen heikentää myös aikuisten keskittymiskykyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
4/9 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on auttanut se, että kirjoitan samalla muistiinpanoja tekstistä. Tärkeimpiä pointteja aina jaksosta/ sivusta .

Vierailija
5/9 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt sitäkin. Illalla laitan puhelimen aina pari tuntia ennen nukkumaanmenoa puhelinparkkiin (meillä on pakko :D), mutta ei sekään tunnu auttavan. En vaan tajua mitään lukemastani, vaikka lukisin monta kertaa.

Ap

Vierailija
6/9 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja en todellakaan aio hakea lukioon, mutta tämä viimeinen vuosi pitäisi jaksaa.

Ap

Vierailija
7/9 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
8/9 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue pienempinä paloina, äläkä lue kokeisiin, vaan joka päivä sen verran kuin silloin on käsitelty.

Jos luet vain kokeisiin, sulla on koko koealue käsiteltävänä ja sun pitää jaksaa keskittyä siihen tuntikausia, vaikka ei kiinnosta ja on muutenkin vaikeaa. Kun putoat kerran kärryiltä, on iso työ päästä taas kiinni asiaan. Mitä vaikeammaksi juttu etenee, sitä hankalampaa keskittymonen on.

Jos taas luet joka päivä sen päivän käsitellyn alueen, kerralla luettavana olevaan pätkään ei mene kuin muutama minuutti ja sun on paljon helpompi keskittyä siihen, kun se on lyhyempi. Koska olet jo eilen oppinut, sen, mitä tämän päivän pohjaksi tarvitaan, et niin helposti putoa kärryiltä ja jos et meinaa muistaa, on edellistä päivää helppo vähän vilkaista tämän päivän tueksi. Näin juttu ei mene liian vaikeaksi, vaan pysyy helppona. Samalla voi käydä niinkin, että kun tajuat, mistä on kyse, alat kiinnostua siitä. Sitten se keskittyminen vasta helppoa onkin.

Vierailija
9/9 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, kokeilen. Yhteiskuntaoppi on ehkä tylsin aine, mutta samalla hyödyllisin. Olen yrittänyt keksiä vaikka mitä, millä saisin arvosanaa korotettua kun kokeet menevät huonosti. :D Olen epätoivoinen, enkä oikeasti jaksa yhtään kiinnostua siitä.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi