Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikseivät ihmiset pysty järkevästi pohdiskelemaan työttömyyden ja työssäkäynnin hyviä ja huonoja puolia toisiinsa nähden?

Vierailija
10.02.2018 |

Työttömyyden hyvät puolet aina tyrmätään ja työssäkäyntiä puolustetaan aggressiivisesti. Miksi ihmiset eivät osaa olla rationaalisia tässä asiassa?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein ymmärrä kysymystä.

Jos työttömänä kustantaa elämisensä itse, eikä nosta siihen valtiolta tukia, on se valintana ok. Mutta jos nostat työttömyyskorvausta ja pitkität tilannetta tietoisesti, on sinulla silloin käsi naapurin taskussa syvällä, ja se ei ole ok.

Vierailija
2/9 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos työttömänä kustantaa elämisensä itse, eikä nosta siihen valtiolta tukia, on se valintana ok. Mutta jos nostat työttömyyskorvausta ja pitkität tilannetta tietoisesti, on sinulla silloin käsi naapurin taskussa syvällä, ja se ei ole ok.

Se että elää muiden rahoilla työttömänä on vain yksi mahdollinen puoli työttömyydessä. Siitä huolimatta työttömyydessä voi olla samaan aikaan paljon hyviä puolia. Miksi ajatellaan että elättinä oleminen nollaisi kaikki hyvät puolet ja tekisi työttömyydestä automaattisesti ei-kannattavan asian? -ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että elää muiden rahoilla työttömänä on vain yksi mahdollinen puoli työttömyydessä. Siitä huolimatta työttömyydessä voi olla samaan aikaan paljon hyviä puolia. Miksi ajatellaan että elättinä oleminen nollaisi kaikki hyvät puolet ja tekisi työttömyydestä automaattisesti ei-kannattavan asian? -ap

Kyssaa ittes

Vierailija
4/9 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun kerran työpaikkoja ei riitä kaikille, niin miksi on kauhea asia jos joku on "vapaaehtoisesti" työttömänä? Eikö ole parempi näin kuin että työttömänä olisi joku joka oikeasti haluaisi töihin mutta ei vain pääse - koska avoimia työpaikkoja on huomattavasti vähemmän kuin työnhakijoita?

Tätä te veronmaksajasankarit ette vain kykene käsittämään. Tähänkin tulee vastauksena kauheata keuhkoamista ja jalan poljentaa kuinka töitä kyllä tekevälle riittää ja aina voi opiskella uuteen ammattiin jne. tutut kliseet...

Vierailija
5/9 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssäolijat kuvittelevat maksavansa työttömien elämän vaikka tosiasiassa kuluttavat maksamansa verot suurelta osin itse.

Työttömiksi luetaan esim naapurin Lissu joka on maannut kotona jo vuoden vaikka todellisuudessa Lissu on sairas eläkkeellä mielenterveys syistä muttei halua julistaa sitä kaikille ja sitten tuo A rapun juoppo jolla näkyy rahaa riittävän kaljaan, todellisuudessa alkoholismi on sairaus ja a rapun juoppo on sairaus eläkkeellä.

Työttömät yleisesti ottaen menevät töihin jos työpaikka löytyy ja jos ei löydy niin on helpompi sanoa, että olen mielelläni kotona kuin kertoa ettei pääse edes haastatteluun vaikka hakee joka ikistä paikkaa mihin suinkin voisi kelvata.

Työssä olijoiden fokus on taitavasti hallituksen ja median toimesta siirretty oman palkan huonoudesta työttömien "jumalattoman suuriin tukiin."

Tätä vastakkain asettelua hallitus haluaakin, jotta palkkoja ei tarvitse nostaa ja tukia voi pienentää. Suomalainen on valmis maksamaan satasen ettei naapuri saa viittä kymppiä!

Vierailija
6/9 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työssäolijat kuvittelevat maksavansa työttömien elämän vaikka tosiasiassa kuluttavat maksamansa verot suurelta osin itse.

Työttömiksi luetaan esim naapurin Lissu joka on maannut kotona jo vuoden vaikka todellisuudessa Lissu on sairas eläkkeellä mielenterveys syistä muttei halua julistaa sitä kaikille ja sitten tuo A rapun juoppo jolla näkyy rahaa riittävän kaljaan, todellisuudessa alkoholismi on sairaus ja a rapun juoppo on sairaus eläkkeellä.

Työttömät yleisesti ottaen menevät töihin jos työpaikka löytyy ja jos ei löydy niin on helpompi sanoa, että olen mielelläni kotona kuin kertoa ettei pääse edes haastatteluun vaikka hakee joka ikistä paikkaa mihin suinkin voisi kelvata.

Työssä olijoiden fokus on taitavasti hallituksen ja median toimesta siirretty oman palkan huonoudesta työttömien "jumalattoman suuriin tukiin."

Tätä vastakkain asettelua hallitus haluaakin, jotta palkkoja ei tarvitse nostaa ja tukia voi pienentää. Suomalainen on valmis maksamaan satasen ettei naapuri saa viittä kymppiä!

Ei pidä paikkaansa, muutenhan teille loisille ei jäisi mitään jaettavaa. Julkisyhteisöjen kaikki kulut ovat 21 786€ per capita. Ainakin minä maksan reilusti enemmän kuin tuo vuodessa, ja lähellekään kaikkia noita palveluita en käytä, enkä tule koskaan käyttämään. Vapaaehtoinen löhöily ja loisiminen toisten rahoilla ei ole koskaan hyväksyttävää.

Vierailija
7/9 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, tätä minäkin olen ihmetellyt, kun kaikille ei riitä töitä, niin eikös se ole hyvä että joku on mielellään työtön, miksi juuri sellainen ihminen pitäisi laittaa töihin karenssin uhalla, kun niihin avoimiin työpaikkoihin on tulijoita ihan vapaaehtoisestikin.

Olin vähän aikaa työttömänä, ja se todella alkoi tympimään, joten olisi aivan kohtuutonta ja väärin jos mun työpaikan olis saanut joku joka ei edes töitä halua.

Vierailija
8/9 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun kerran työpaikkoja ei riitä kaikille, niin miksi on kauhea asia jos joku on "vapaaehtoisesti" työttömänä? Eikö ole parempi näin kuin että työttömänä olisi joku joka oikeasti haluaisi töihin mutta ei vain pääse - koska avoimia työpaikkoja on huomattavasti vähemmän kuin työnhakijoita?

Tätä te veronmaksajasankarit ette vain kykene käsittämään. Tähänkin tulee vastauksena kauheata keuhkoamista ja jalan poljentaa kuinka töitä kyllä tekevälle riittää ja aina voi opiskella uuteen ammattiin jne. tutut kliseet...

No sittenhän sinulla ei ole myöskään mitään sitä vastaan että minä alan kiertään vähän veroja ja siirtään tulojani ulkomaille? Kyllä, minulla on siihen mahdollisuus, mutta en ole sitä vielä halunnut tehdä.

Vierailija
9/9 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun meitä jotka tienaa jonkun 20 000 vuosi on aika paljon eikä me makseta veroja paljon vittuakaan jotta jää rahaa elämiseen.. Sitten siltä 50 000 tienaavalta pitääkin ottaa 20 000 veroihin ja 70 000 tienaavalta 35 000...

Ja se 70 000 tienaava tekee töitä jo 7 päivää viikko jotta saisi itse jotain. Se on epäreilua.

10 000 tienaava työtön maksaa vuodessa muutaman satasen veroja 2%veroprossallaan....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi