Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käyttäisitkö perintösi perheen hyväksi?

Vierailija
09.02.2018 |

Jos saisit perintöä (esim. 50 000 e), niinkäyttäisitkö tun rahan perheenyhteisiin menoihin, esim. lomamatkaan tai keittiöremonttiin JOS rahaa noihin olisi muutenkin? Eli maksaisitko suosiolla lomamatkan perintörahoilla, vai haluaisitko että maksetaan puolison kanssa puoliksi? Perintö on testamentissa määrätty vain minulle, eikä puolisolla ole osuutta siihen.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäisin. Meillä kaikki on yhteistä. Mies laittoi puolet saamastaan perinnöstä tililleni ja samoin on tehty, kun minä olen saanut perintöä.

Vierailija
2/38 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse perin suunnilleen sanan verran pari vuotta sitten. Jonkin verran on käytetty erilaisiin perheen yhteisiin juttuihin (~10 000€) ja 10 000€ meni lapsen vaihto-oppilasvuoteen. Loput säästöön sijoituksiin (en esim maksanut asuntolainaa pois) ; tarvittaessa käytän perheen hyväksi tai sitten jätän itse lapsilleni perinnöksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehkä noin pientä. Tai no väkisinkin, jos ois kivempaa mennä koko perheen kanssa lomalle, kuin yksin. Tai jos haluaisin saada ostettua lapsille asioita a, b, c, tai d.

Vierailija
4/38 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sharing is caring...

Vierailija
5/38 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin miettiä tätä kun totesin, että lähivuosina minä olen maksanut kaikki isoimmat hankinnat. Näin ollen miehen tili vain paisuu. Ei isäni olisi toivonut perintöä jättäessään, että mieheni tili pullistelee koska minä maksan kaiken. Nyt asia on ok, mutta entä jos eroaisimme joskus tai mies tuhlaisi rahansa.

Ap

Vierailija
6/38 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sijoittanut isänperintöni, kakku kasvaa vuosi vuodelta ja jos minusta aika jättää ennen kuin olen sen ehtinyt kuluttaa, lapset saavat sen perintönä. Palkkatulot meillä kulutetaan yhteisiin menoihin, möksälainaan, remppoihin/rakentamiseen, matkoihin ja mihin milloinkin mutta tämän perinnön olen pitänyt erillään muusta. Ja oli/on vanhempieni testamentissa kyllä se lasten puolisoiden avio-oikeuden poissulkeva lausekekin.

Vierailija
7/38 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai. Lapsillehan se lopulta menee ja lasten elämänlaatua parantaa, että ei ole esim. asuntovelkaa ja on mahdollisuus tehdä lomamatkoja tai hankintoja ja asua koko perhe mukavasti kun lapset ovat elämässä mukana.

Muutenkin periaatteena auttaa eläessämme lapsia niin paljon kuin mahdollista,

Mies peri juuri vähän reilu 200.000 € ja toki me teimme samassa yhteydessä keskinäisen testamentin ja meillä kummallakaan ei ole erotilanteessa avio-oikeutta vanhemmiltamme saamiimme perintöihin. 

Minä olen perinyt aikaisemmin isäni, mutta äidilläni on hallintaoikeus kaikkeen omaisuuteen. 

Meillä on molemmille tulossa suurinpiirtein saman verran perintöä, eli senkään puolesta ei olla suuresti eri asemassa.

Vierailija
8/38 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyttäisin, mutta meillä mieskin käyttää tulonsa perheen hyväksi. Ihan eri juttu, jos teillä on muutenkin erilliset rahat.

Vierailija
9/38 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloin miettiä tätä kun totesin, että lähivuosina minä olen maksanut kaikki isoimmat hankinnat. Näin ollen miehen tili vain paisuu. Ei isäni olisi toivonut perintöä jättäessään, että mieheni tili pullistelee koska minä maksan kaiken. Nyt asia on ok, mutta entä jos eroaisimme joskus tai mies tuhlaisi rahansa.

Ap

Mä vaatisin isompien hankintojen puolittamista, jos toinen ei ole käytännössä vailla tuloja.

Vierailija
10/38 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sammassa ison perinnön nyt ja annan puolet miehelle, joka on maksanut aina enemmån johtuen tuloeroistamme. Ja nimenomaan haluan antaa hänelle ns. omaa rahaa. Itse ostan sijoitusasunnon. Hän saa tehdä omalla puoleklaan mitä haluaa.

Vierailija
11/38 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai. Lapsillehan se lopulta menee ja lasten elämänlaatua parantaa, että ei ole esim. asuntovelkaa ja on mahdollisuus tehdä lomamatkoja tai hankintoja ja asua koko perhe mukavasti kun lapset ovat elämässä mukana.

Muutenkin periaatteena auttaa eläessämme lapsia niin paljon kuin mahdollista,

Mies peri juuri vähän reilu 200.000 € ja toki me teimme samassa yhteydessä keskinäisen testamentin ja meillä kummallakaan ei ole erotilanteessa avio-oikeutta vanhemmiltamme saamiimme perintöihin. 

Minä olen perinyt aikaisemmin isäni, mutta äidilläni on hallintaoikeus kaikkeen omaisuuteen. 

Meillä on molemmille tulossa suurinpiirtein saman verran perintöä, eli senkään puolesta ei olla suuresti eri asemassa.

En usko että meidän lasten elämänlaatuun vaikuttaa se, onko lomamatka maksettu minun vai miehen tililtä. Sehän tässä minua mietityttää, kun avio-oikeutta perintöihin ei ole, mutta näin toimien minulla ei kohta ole euroakaan _perintöä_. Enkä nyt tarkoita että olisimme tuhlanneet. Luonnollisesti palkkatuloja on jäänyt enemmän säästöön, kun asioita on maksettu perintörahoista.

Ap

Vierailija
12/38 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puolisolla on yhtälailla varallisuutta niin puoliksi tietty.

Jos puolisolla ei ole rahaa niin sitten käyttäisin perintöä yhteisenä.

Vierailija
13/38 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos saisit perintöä (esim. 50 000 e), niinkäyttäisitkö tun rahan perheenyhteisiin menoihin, esim. lomamatkaan tai keittiöremonttiin JOS rahaa noihin olisi muutenkin? Eli maksaisitko suosiolla lomamatkan perintörahoilla, vai haluaisitko että maksetaan puolison kanssa puoliksi? Perintö on testamentissa määrätty vain minulle, eikä puolisolla ole osuutta siihen.

En käyttäisi koska se on minun rahaani. Sijoittaisin sen ja miettisin sitten miten ehkä hemmottelen perhettä sillä  vajaalla 2000 eurolla jonka se tuottaisi osinkoina vuodessa.Sillä voisi jo maksaa oman osuuden lomamatkasta.

Älä  tee elämäsi  virhettä. Sijoita se raha itseäsi varten äläkä kustanna mtn remppoja sillä.

Vierailija
14/38 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sijoittanut isänperintöni, kakku kasvaa vuosi vuodelta ja jos minusta aika jättää ennen kuin olen sen ehtinyt kuluttaa, lapset saavat sen perintönä. Palkkatulot meillä kulutetaan yhteisiin menoihin, möksälainaan, remppoihin/rakentamiseen, matkoihin ja mihin milloinkin mutta tämän perinnön olen pitänyt erillään muusta. Ja oli/on vanhempieni testamentissa kyllä se lasten puolisoiden avio-oikeuden poissulkeva lausekekin.

Sinä olet toiminut aivan oikein. Perintö ei kuulu puolisolle, vaan omille lapsillesi. Toivon että kaikki naiset tajuavat tämän asian.

Vierailija
15/38 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Eli mies maksattaa hankinnat sulla. Pidä se perintö ja sijoita se.Miehelle se ei kuulu. Toivottavasti isälläsi oli puolisosi  poissulkeva kohta testamentissa.

Vierailija
16/38 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä rahat on yhteisiä eli juu, yhdessä päätettäisiin, mihin rahat laitetaan. Juurikin esim. perheen yhteinen lomamatka ja remontti olisivat hyviä kohteita. Toki jos esim. minulla olisi perinnön jälkeen tilillä 55 000€ ja miehellä makaisi tilillä jo valmiiksi samanlainen summa, niin matkat ja rempat maksettaisiin suuriapiirtein puoliksi, niin että molemmille jää tilille saman verran.

Vierailija
17/38 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihinkään lomamatkoihin en missään tapauksessa perintöä tuhlaisi. Talon remontointiin ehkä käyttäisin tai lainojen maksuun, mutta todennäköisimmin koko summa menisi säästöön sen pahan päivän varalle.

Vierailija
18/38 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni perintöasunto tuottaa perheen kuluihin tonnin kuussa. Ihan menee normielämiseen. Mies osti omalla perinnöllään meille perheasunnon ja loppujen sijoitustuotoilla käydään yleensä koko perhe lomareissuilla. Minne ihmeeseen sen perintövarallisuuden laittaisi ellei oman perheen iloksi ja hyödyksi.

Vierailija
19/38 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiset rahat ovat. Sain isäni perintöä muutama vuosi sitten ja sillä uusittiin kodinkoneet ja perheen toinen auto.

Vierailija
20/38 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat vanhempani ovat eläneet säästeliäästi. Aion kunnioittaa heiltä saamaani perintöä eli en todellakaan hassaa kuukaudessa sitä, mitä he ovat keränneet vuosikymmeniä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi