Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kestovaipat miten hankalia ja kuinka paljon niitä tarvitsee ostaa?

Vierailija
09.02.2018 |

Vauva tulossa ja hirvittävä se jätteen määrä mikä kertakäyttövaipoista tulisi. :(

Eli onko antaa vinkkejä kestovaippojen käyttöön ja hankintaan?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä täytyy vähän innostua ettei koe sitä hankalaksi. Sopivan vaippatyypin ja mallin löytyminen oli aluksi työlästä. Niitä on niin monenlaisia. Sitten se kyllä toimi kun ne löysi. Tykkäsin pul-taskuvaipoista joihin taittelin itse imuosat. En muista miksi niitä imuosia kutsuttiin. Olivat bambua ja taiteltiin kolmeen osaan. Myös all in one -vaipat oli hyviä, mutta ne oli kalliita.

Toiset tykkää puljata villakuorten kanssa. Se ei ollut minun juttu.

Vierailija
2/7 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me osakestoiltiin. Kotona päivällä kestoja, yöllä ja ulkona kertiksiä. Pesuun tottui nopeasti ja siitä tuli ihan rutiinia. Me saatiin lainaksi ekat koot (n. 0-8kk ikä) ja sitten ostin sieltä sun täältä käytettynä. En olisi uutena ostanut, kun hinnat mielestäni tosi korkeat. Olen ostanut pikkuhiljaa noita pienempiäkin, kun on eteen sattunut, joten tulevalle toiselle on niitäkin omasta takaa. Suosittelen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen aikaan ainakin kestovaippayhdistykseltä sai lainata paketteja joissa oli monenlaisia vaippoja kokeiltavaksi, ennen kuin itse hankkii.

Vierailija
4/7 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toimi Bumgenius yhdenkoon aio-vaipat. Ovat kalliita mutta kun kokoa voi säätää, niin menee pitkään. Vieläköhän niitä saa. Taskuvaipoista tykkäsin Muksut-merkistä. Oma esikoinen on jo 9 v. Enkä ole seurannut näiden kehitystä sen jälkeen. Varmaan on tullut paljon uutta.

1

Vierailija
5/7 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo kovin suuritöistä ollut kestoilu kun yöksi ja reissuun laitettu kertisvaipat. Kotona vauvan kanssa puuhaillessa vaipan vaihto menee hyvin siinä sivussa. Ikävintä on säilyttää likaisia vaippoja ennen pesua koska ne alkavat haista hieman.

Äityispakkauksessa viimevuosina jaetetut kestovaipat ovat olleet tosi hyviä. Riittävät siihen saakka kun vauva on n. 10 kk ja pitävät yhdelläkin imulla n. 2h tarpeet.

Vierailija
6/7 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin ollaan kestoiltu muuten paitsi öisin ja reissussa.  Käytettynä ostin tai sain, joten ei tullut kalliiksi.

Vierailija
7/7 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ostat uutena niin älä osta kaikki samaa mallia. Jotkut mallit hiersi meidän tyttöä ihan hirveesti eikä voitu käyttää niitä, mutta meidän pojalle ne sopii täydellisesti. Eli jos olisin ostanut ison läjän tuota mallia niin olisi jäänyt kestoilut tytön kohdalla väliin.