Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eikö ketään muuta ällötä laskiaispullien kerma? Sitähän on kauheasti

Vierailija
08.02.2018 |

Muutenkin koko pulla on ihan omituinen keksintö. Ei yhtään hyvä mielestäni.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä kermaa on siinä pullassa just sen verran kuin sinne laitat. Samoin hattu on pieni ta iso, riippuen miten halkaiset sen pullan. Ja kannattaa sitten ostaa oikeata kermaa.

Vierailija
22/46 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en jaksa leipoa, ostan pakastealtaasta paistovalmiit pullat. Halkaisen ne just siitä kohtaa kuin itse haluan, laitan sitä hilloa mitä itse haluan ja sen määrän mitä itse haluan. Sama juttu kermavaahdon kanssa ja käytän vielä kaura-tai soijakermaa, koska tavallinen kerma maistuu pahalle. En myöskään laita mantelimassaa, koska en pidä siitä. Sitten syödessä avaan pullan ja syön molemmat puolet erikseen. Mikään ei purskahtele minnekään. Voisin kyllä jättää koko laskiaispullan syömättä, mutta oikeastaan se on ihan hyvää. Mutta sitä en kyllä ymmärrä, mikä pakko on kahvilassa tai missään ottaa sitä laskiaispullaa, jos siitä ei pidä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävisi kevytkerma, mutta saa olla paljon! Makeutusaineita ei.

Vierailija
24/46 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä ei edes pysy tarpeeksi kermavaahtoa! Minulla on kupissa vieresässä lisää kermaa, jota syön lusikalla jokaisen pullasta puraisun jälkeen 😋

Vierailija
25/46 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku valmistaja myisi sellaisia laskiaispullia, joissa on pelkästään hattupuolikkaita vastakkain, ostaisin vain niitä.

Erittäin hyvä idea. Onhan niitä minirunebergintorttujakin!

Vierailija
26/46 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun laskiaispullassani on kermaa juuri sen verran kuin itse sinne laitan.

Vierailija
27/46 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niitä edes syödään!? Jos haukkaa niin tursuaa pitkin sormia ja rinnuksia? Jos ottaa kannen pois on sieraimet täynnä vaahtoa?

En siis syö.

Vierailija
28/46 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mulla ei ole ongelmia laskiaspullan syömisessä? Otetaan sopivan pieni haukkaus lautasen yllä. Jos jotain tippuu, se tippuu lautaselle.

Vierailija
29/46 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se olisikin oikeaa kermavaahtoa, mutta kun useimmiten se on jotain pjaskaa kasvirasvalimavaahtoa.

Itse kun tekee, voi laittaa oikeaa kermaa.

Vierailija
30/46 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen laskiaisena mieluummin köyhiä ritareita hillolla ja kermavaahdolla, paremman makusta ja helpompi syödä. 

Vierailija
31/46 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin tänään kahden pullan pakkauksen. Just söin toisen, ensin söin sen hatun, vedin siihen kermavaahtoa. Sitten puolitin sen pohjan. On paljon helpompi haukata sitä puolikasta kuin pyöreää pohjaa. Mitään ei tippunut. Kotona voi näin toimia, kahvilassa ei tietenkään onnistu.

Vierailija
32/46 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähänkin turhaan valituksenaiheeseen on simppeli ratkaisu: jätä syömättä jos ei maistu

Käsittääkseni tässä ei ollut pointtina valitus, vaan kohtalontovereiden etsiminen. Peukuista huomaa, että harvassa olemme me laskiaispullan inhoajat! Pitikö sunkin nyt sitten avata tää keskustelu, noinko paljon sua häiritsee, jos joku ei tykkää laskiaispullista??

Vierailija
33/46 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ällöttää, varsinkin margariinikreemi, hyi shit. Samoin täytekakut en syö sitä kermaa.

Voisilmäpullasta tykkään ja saherkakusta, kalorit on varmaan samat. Ja porkkanakakku, juustokakut, niistä pitää pysyä kaukana, ihania. Ja mokkaruudut.

Ton takia en ikinä leivo ellei oo heti noin 10 syöjää...

Vierailija
34/46 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se kerma ällöttää? Runebergintortuissa on enemmän rasvaa, sokeria ja kaloreita. 

Vierailija
35/46 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin joskus Fazerilla tekemässä laskiaspullia.

Kone halkaisi yhtä aikaa pellillisen hattuja. Kellään pullalla ei ole omaa hattua :)

Kermaa ja hilloa piti olla reilusti tai ne palautettiin takas.

Monta tyyppiä oli pöydän ympärillä töissä.

Oli kivaa!

Vierailija
36/46 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun laskiaispullissa onkin mantelimassaa ja hilloa, ei kermavaahtoa ollenkaan.

Vierailija
37/46 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ei. Pulla on suosikkileivonnaiseni juuri siksi, ettei se ole liian makea. Voisilmäpullat on parhaita. Runebergin tortut voi olla hyviä tai pahoja, riippuu ainesosista. Karvasmanteli ei oo mun makuun.

Vierailija
38/46 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se kerma ällöttää? Runebergintortuissa on enemmän rasvaa, sokeria ja kaloreita. 

Koska se on pahaa! Daa

Vierailija
39/46 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sana kirjoitti:

Kermavaahto on ihanaa. Ostin juuri tänään laskiaispullia itselleni.

edit: ja laatikossa lukee "aidolla kermalla"

Yök kermavaahto.

Vierailija
40/46 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi mulla ei ole ongelmia laskiaspullan syömisessä? Otetaan sopivan pieni haukkaus lautasen yllä. Jos jotain tippuu, se tippuu lautaselle.

Ihan liian hygienistä.