Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Samaa sukupuolta olevien avioliitto-oikeus kumottiin Bermudalla ensimmäisenä maailmassa – ”Tämä ei ole tasa-arvoa”

Vierailija
08.02.2018 |

Bermudan itsehallinnollisesta saarialueesta tuli maailman ensimmäinen alue, jossa sukupuolineutraali avioliittolaki on sekä hyväksytty että peruttu. Asiasta kertoi uutistoimisto Reuters.

Bermudan kuvernööri John Rankin hyväksyi keskiviikkona lakiesityksen, jolla kumottiin samaa sukupuolta olevien oikeus solmia avioliitto. Laki ehti olla voimassa toukokuusta 2017.

Ne parit, jotka ennättivät jo avioitua, saavat kuitenkin pitää aviopuolisostatuksensa.

Atlantin valtamerellä sijaitsevalla Bermudalla samansukupuolisten avioliitto-oikeus hyväksyttiin 5. toukokuuta korkeimman oikeuden päätöksellä, mikä aiheutti muun muassa tuhansien ihmisten protesteja. Myös Bermudassa järjestetty kansanäänestys oli laajaa avioliitto-oikeutta vastaan.

Joulukuussa alueen parlamentti kumosi päätöksen, ja nyt kumottu päätös astui voimaan. Päätös herätti riemua alueen konservatiivien joukossa mutta surua saaren homoyhteisössä.

”Olen erittäin pettynyt. Tämä ei ole tasa-arvoa. Eikä Britannian hallitusta ilmeisesti asia kiinnosta”, sanoi 64-vuotias naimisiin ehtinyt bermudalainen homoseksuaali Joe Gibbons The Guardianille.

Bermudaa hallinnoiva Britannia antoi saarialueelle itsevaltaisen mahdollisuuden päättää laista.

Kansainväliset ihmisoikeusryhmät ovat kritisoineet päätöstä ja pitävät sitä ristiriitaisena Bermudan perustuslain kanssa.

”Kuvernööri Rankin ja Bermudan parlamentti ovat häpeällisesti tehneet Bermudasta maailman ensimmäisen alueen, joka kumoaa avioliittojen yhdenvertaisuuden”, sanoi ihmisoikeusaktiivi Ty Cobb Guardianille.

Bermuda on yksi neljästätoista Britannian mertentakaisesta alueesta. Bermudalla asuu 64 000 ihmistä.
https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005557514.html

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Setan kanssa erimielisyys voitaisiin säätää Suomessa laittomaksi niin Suomi välttyisi tämänkaltaisilta takapakeilta.

Vierailija
2/19 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Setan kanssa erimielisyys voitaisiin säätää Suomessa laittomaksi niin Suomi välttyisi tämänkaltaisilta takapakeilta.

Eri mieltä saat olla ihan rauhassa, kunhan et sen vuoksi riko kenenkään oikeuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri mieltä saat olla ihan rauhassa, kunhan et sen vuoksi riko kenenkään oikeuksia.

Oikeudet määrää Eduskunta, mielipiteenvapauden yleinen ilmapiiri.

Vierailija
4/19 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi? Millä tavalla toisten oikeus avioliittoon on sinulta (tai keneltäkään) pois?

Vierailija
5/19 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa! Tulivat järkiinsä!

Vierailija
6/19 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aika uusi ajatus, että avioliitossa olisi kyse vain ja ainoastaan tai edes ensisijaisesti "oikeuksista".

Vierailija
7/19 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet noista trooppisista saarista ovat erittäin homofobisia. Mm. Jamaika ja muistaakseni Malediivit. Takana muistaakseni tietenkin uskonto, jonka perusteella homoja on vainottu kaikkialla maailmassa.

Vierailija
8/19 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Millä tavalla toisten oikeus avioliittoon on sinulta (tai keneltäkään) pois?

Ei tuo eikä mikään muukaan ole minulta pois, mutta en kannata perversion hyväksymistä ja normaaliksi tekemistä.

Minusta on perverssiä, että lähes 70-vuotias mies hankkii lapsen 39-vuotiaan naisen kanssa, enkä kannata tällaisen perversion hyväksymistä ja normalisoimista.

Vierailija
9/19 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasta. Kaksi naimisissa olevaa naista tai miestä ei satuta yhtään ketään. Keskittyisivät oikeisiin ongelmiin.

Vierailija
10/19 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä homma! Lisää tätä 👍

Vierailija
11/19 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On aika uusi ajatus, että avioliitossa olisi kyse vain ja ainoastaan tai edes ensisijaisesti "oikeuksista".

Oikeus avioliittoon on eri asia kuin avioliiton mukanaan tuomat velvollisuudet.

Vierailija
12/19 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo eikä mikään muukaan ole minulta pois, mutta en kannata perversion hyväksymistä ja normaaliksi tekemistä.

Aika perverssiä, että sinua kiinnostaa noin paljon muiden seksielämä.

Vierailija
13/19 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on perverssiä, että lähes 70-vuotias mies hankkii lapsen 39-vuotiaan naisen kanssa, enkä kannata tällaisen perversion hyväksymistä ja normalisoimista.

He saivat sentään lapsen. Miten Haavisto ja Flores?

Vierailija
14/19 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääriahdasmieliset voivat sitten muuttaa Bermudalle.

Vierailija
15/19 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ääriahdasmieliset voivat sitten muuttaa Bermudalle.

Tai homot. Pervoja on vähemmän. Bermudan tila riittäisi hyvin.

Vierailija
16/19 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kiinnosta ja sen takia olen tätä vastaan. Pysykööt piilossa kaapissa.

Kyllä ne homot panee, vaikka olisi kaapissa. Itse olen kyllästynyt joka tuutista tulevaan heteroseksiin (esim. 50shades), vaikka olenkin itse hetero. Voidaanko kieltää sekin?

Vierailija
17/19 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne homot panee, vaikka olisi kaapissa. Itse olen kyllästynyt joka tuutista tulevaan heteroseksiin (esim. 50shades), vaikka olenkin itse hetero. Voidaanko kieltää sekin?

Voithan aina lopullisesti sulkea päätteesi. Tiedät miten tehdä. Lääkärille puhuminenkin voisi auttaa.

Vierailija
18/19 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko varma heteroseksuaalisuudestasi? Jutut on kummia

Vierailija
19/19 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

He saivat sentään lapsen. Miten Haavisto ja Flores?

Miten mitä? Mitä haet takaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan seitsemän