Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pomo on pahalla tuulella, eikä kestä nyt mitään. En voi mennä kysymään, mikä on 'peräseinä' luentosalissa. MIKÄ SE ON?

Vierailija
08.02.2018 |

Pomolle ei nyt kannata puhua, saa vain sylkeä naamaan. Firman luentosaliin tuodaan iso kaappi ja pomo sanoi, että minun pitää ohjata kuljetusfirman miehet viemään se salin peräseinälle.

Saliin on yksi sisäänkäynti ja yksi varauloskäynti vastakkaisella puolella. Ikkunat ovat sisäänkäynnistä katsottuna oikealla ja vasemmalla seinustalla. Sisäänkäyntiä vastakkaisella seinällä on puhujalehteri ja portaat, eli sinne ei kaappia voi laittaa.

Minne ohjaan kuljetusmiehet!?! Sisäänkäyntiseinälle?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kannattaisi kysyä. Yleensä ajattelisin, että peräseinä on se seinä, jonka luennoitsija näkee katsoessaan salin takaosaan. Mutta tiedä tuosta nyt sitten.

Vierailija
2/18 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luentosalissa on varmaan tuolit rivissä ja joku etukoroke tms.? Peräseinä on siellä luonnolla olevien selkien takana, eli sitä luennoitsijaa vastapäätä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käske kuljetusmiehen kysyä pomolta, mikä on peräseinä.

Vierailija
4/18 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano niille että viekää peräseinälle, jos vaikka löytäisivät sen itse.

Vierailija
5/18 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käsitän niin, että se seinä missä on puhujalehteri, ja mihin päin ihmiset näin ollen salissa istuessaan katsovat on "etuseinä". Tätä vastapäinen seinä on siten "peräseinä".

Vierailija
6/18 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai seinä joka on kaukana ovesta.

Vierailija
7/18 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ap:n kertomuksen mukaan peräseinällä on ikkunat? Eli se seinä johon suuntaan kuulijoiden selät näyttää.

Vierailija
8/18 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta ap:n kertomuksen mukaan peräseinällä on ikkunat? Eli se seinä johon suuntaan kuulijoiden selät näyttää.

Älä nyt sekota selvää asiaa. "Ikkunat ovat sisäänkäynnistä katsottuna oikealla ja vasemmalla seinustalla."

Vierailija
9/18 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tietenkin typerästi kuvittelin niin kuin moni täällä, että olisi puhujasta päin katsottuna peräseinä. Eli se sisääntuloseinä.

Eipä tietenkään. Pomo tuli vaahtoamaan minulle, että kaappi oli ihan väärässä paikassa. 

Peräseinä=julkisivun vastainen seinä. Eli pihan puolelta katsottuna peräseinä. Eli ikkunaseinä puhujalehterin ja pääsisäänkäynnin välissä. Tietenkin.

Minä olen tyhmä, kun en tätä tajunnut. Yksinkertaista asiaa. 

Irtisanomisilmoitus on muuten tehty. Lähetän sen sähköpostitse lauantaiaamuna, jotta pomo saisi viikonlopun ajan hengitellä ja sulatella asiaa. Kasvokkain en selviäsi hengissä. Tai ainakaan selviäsi henkisesti.

ap

Vierailija
10/18 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sullakin pomo, varsinainen älyn riemuvoitto. Vinkkaa mikä paikka että tiedetään olla hakematta kun paikkasi tulee hakuun. 

Vierailija
11/18 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano pomollesi ettävoi tunkea sen kaappinsa ihan omaan perä...seinäänsä.

Vierailija
12/18 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin sanoa sen viimeisenä työpäivänäni. Nyt ei vielä uskalla, kun yritän pitää itseni hengissä irtisanomisajan.

ap

Vierailija
13/18 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon epäselvän peräseinäkuvailun takiako ap nyt ottaa lopputilin? Siis siksi, ettei uskaltanut kysyä pomolta, mikä peräseinä on, vaan kysyi sitä täältä ja laittoi sen sitten väärään paikkaan? Kuka haluaa tuollaisen työntekijän, joka ei edes kysy, kun on epäselvää? Ap on passiivis-aggressiivinen. Siitä kertoo myös irtisanomisilmoituksen ajoittaminen lauantaihin.

Vierailija
14/18 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin sanoa sen viimeisenä työpäivänäni. Nyt ei vielä uskalla, kun yritän pitää itseni hengissä irtisanomisajan.

ap

Kuinka pitkä irtisanomisaika sinulla on? Taitaa olla varsinainen pomo helvetistä. Tsemppiä!

Vierailija
15/18 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä väliä sillä on millä tuulella pomo on jos asia pitää hoitaa ja se edellyttää kysymistä? Eihän nyt työelämässä voi alkaa lykkäämään tai hankaloittamaan asioita sen takia, että joku ei ole "hyvällä tuulella".

Vierailija
16/18 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon epäselvän peräseinäkuvailun takiako ap nyt ottaa lopputilin? Siis siksi, ettei uskaltanut kysyä pomolta, mikä peräseinä on, vaan kysyi sitä täältä ja laittoi sen sitten väärään paikkaan? Kuka haluaa tuollaisen työntekijän, joka ei edes kysy, kun on epäselvää? Ap on passiivis-aggressiivinen. Siitä kertoo myös irtisanomisilmoituksen ajoittaminen lauantaihin.

No hehhe. Tämä työpaikka on ollut helvetillistä koko 9 kuukautta, jotka olen täällä joutunut valitettavasti viettämään. Päätin jo ensimmäisellä viikolla, että lähden samantein, kun saan toisen työn. Kesti valitettavasti näin pitkään. Uusi työ alkaa 1.3.2018, sain tietää viime maanantaina. Kahden viikon irtisanomisajalla olen, joten kaksi viikkoa pitää vielä jaksaa.

Täältä on lähtenyt työntekijöitä tasaiseen tahtiin, eikä jostain kumman syystä kukaan viihdy täällä. Perheyritys ja pomo on perustajan poika. Tuote on hyvä, mutta työolot kuolemaksi. Tuotteen takia kai pysyy vielä pystyssä. 

ap

Vierailija
17/18 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä väliä sillä on millä tuulella pomo on jos asia pitää hoitaa ja se edellyttää kysymistä? Eihän nyt työelämässä voi alkaa lykkäämään tai hankaloittamaan asioita sen takia, että joku ei ole "hyvällä tuulella".

Kyllä se vaan on hyvinkin yleistä työpaikoilla vielä nykyäänkin.

Vierailija
18/18 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No hehhe. Tämä työpaikka on ollut helvetillistä koko 9 kuukautta, jotka olen täällä joutunut valitettavasti viettämään. Päätin jo ensimmäisellä viikolla, että lähden samantein, kun saan toisen työn. Kesti valitettavasti näin pitkään. Uusi työ alkaa 1.3.2018, sain tietää viime maanantaina. Kahden viikon irtisanomisajalla olen, joten kaksi viikkoa pitää vielä jaksaa.

Täältä on lähtenyt työntekijöitä tasaiseen tahtiin, eikä jostain kumman syystä kukaan viihdy täällä. Perheyritys ja pomo on perustajan poika. Tuote on hyvä, mutta työolot kuolemaksi. Tuotteen takia kai pysyy vielä pystyssä. 

ap

Loistavaa että uusi työpaikka on jo löytynyt. Kusipäisten pomojen kanssa ei todellakaan kannata hukata elämäänsä. Mahtaa kohta olla lirissä koko firma. Maine kiirii, varsinkin negatiivinen. Nythän voitkin ottaa rennosti nämä pari jäljellä olevaa viikkoa 😊

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan