Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*LOKAMAATUSKAT, mukava maanantai*

17.04.2006 |

Ehdinpäs!

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
17.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

KIIITOS ihan kympisti kaikista tsempityksistä! Oon jo paljon paremmalla tuulella, menkathan ne pukkas tietysti tulemaan..

On se kumma, että varsinkin mies voi ärsyttää ihan vaan pelkällä olemassa olollaan niin älyttömästi! Eilen kävin tyttelin kanssa piiiitkällä vaunulenkillä, sain päätä tuuletettua ja äijäkin näytti paremmalta kun tulin kotiin. :)

Vastailen tässä jotain mitä muistan..

YÖSYÖTTÖJÄ meillä ei oo ollu aikoihin. Pelkällä Tuttelilla mennään ja yöt on tosiaan nukuttu läpeensä jo varmaan 3kk.

KIRJOJA on katseltu/imeskelty säännöllisen epäsäännöllisesti. Meillä myös esikoinen oppi lukemaan 5-vuotiaana ja on edelleen tosi mielellään nenä kirjassa. Nyt sitten keskarilla on paineita, kun syksyllä alkaa eskari, eikä se osaa vielä lukea. Niinku se nyt ois tarpeenkaan, mutta selitäpäs se tolle Neiti Täydelliselle.

Truutta, meillä kävi hammaskeiju tuomassa tyynyn alle rahan. Tyttö oli ihan tohkeissaan. :)

Ja kun noista lahjoista koulukavereille puhuit, niin sama juttu meillä. Ei mulla ois tullu markka-aikaan mieleenkään ostaa jollekin " puolitutulle" monen kympin lahjaa! Nyt sillä vitosella ei saa todellakaan mitään. Noi kolmasluokkalaiset kun odottaa jo vähän muuta kun pikkuautoja, saati siitä vielä vanhemmat.. huoh.

En muista oliko nyt muuta mielessä.. hmmm. Taidan palailla myöhemmin tonteille jos tulee asiaa. Bataatit on kiehumassa ja lihapullia ajattelin vääntää noille isommille nyt kun tytsykin koisii, joten tätä viedään nyt!

Aurinkoista päivää ja myötätuulta maatuskat!

Pähkis :)

Vierailija
2/11 |
17.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voe että kun ramasee... nukuin likan kanssa ja sehän heräili 2-3 tunnin välein syömään (vaikka meni nukkumaankin vasta klo 21 ja vetäs sillon vielä 2 dl maitoa) ja mä en vaan siis jaksanu alkaa mitään unikoulua nyt pitämään...

Pakko yrittää syöttää se ähkyyn tänään ja kokeilla sitten tassuttelua ens yönä. Eihän tässä ole mitään järkeä. Ei kauheesti kiinnosta kyllä vielä muttaa tonne makkarin puolelle jos saa 2-3 tunnin välein juosta toiseen huoneeseen ja sitten kun nekään ei aina riitä, välillä kun on sitten niitäkin öitä kun tuttiakin pitää käydä laittamassa all the time...

Mä näin yöllä sellasta unta et tulin raskaaks ja raskaus meni ihmeen nopeesti ja sitten mä jo synnytinkin. Oltiin siis synnärillä jo venttailemassa kun aavisteltiin syöksysynnytystä ja sitten yhtäkkiä kätilö tms sanoi että hei, sehän tulee sieltä jo! Ja mä otin ite beibin päätä vastaa ja kätilö vaan kattoi kunnes sanoi sille et ota tää! Ja sieltä syntyi suloinen tyttö vauva vaikka oltiin kauheesti poikaa ooteltu.. sitten mä vaan pohdiskelin siinä että nyt on Dinalle leikkikaveri ja unettomat yöt jatkuu.....

Olikohan tuo enne uni.. unessä nääs laskeskelin et beibi syntyis tammikuussa ja jos nyt tulisin raskaaks niin sillonhan se syntyis! Ei tarttis ainakaan töihin mennä... :)

Oishan se toisaalta varmaan ihanaa mut jos nyt oottelis ainakin vuoden...

Jees, siellä olis taas ihana ilma! Dina nukkuu just aamupäikkäireitä ja kun hän tuolta herää niin saapi ruokaa ja sit voitais lähtee vähän ulkoilee.

Mukavaa päivää kaikille ja reissusta palailijat välittömästi ilmottautumaan ja tekemään raporttia reissusta! :)

-Mari-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
17.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaunu lenkillä on jo ehitty käymään, 1½hoota, koko pere ja yks koira. Ei ois tullu mitää jos kummatkii koiruudet ois lähteny, nytkii tuo nuorimmainen hyppi vaunujen eessä ja saikin muutaman kerran kopsun ottaan. Aamulla oli ihan sellainen olo ku heräs et nyt pitää lähteä haukkaa raitista ilmaa. Tytsykii nukku miltei koko lenkin ajan.

Vaunun pyöräkii sai " maistaa" kevään ensimmäiset koiran kakit, en sitten huomannut kasaa tienvierustalla ja siihenhän minä täräytin..

Nyt pitää männä laittaa pyykki kuivumaan ja tytsylle purtavaa..palajan myöhemmällä..=}

Onnitteluja sankareille!!!

-eekkis-

Vierailija
4/11 |
17.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vettä sataa..masis..se siitä ulkoilu päivästä sitte.Aamu alko ukon kans riidellessä,on ollu ihan ihmeellinen sen jälkeen ku alotti tyyöt,kotona vaan kärtytään ja haukutaan tyhmäksi ym...jaksa nyt tuommosta vielä sitten..plääh!

Niko täyttää tänään 6kk ja huomenna on neuvola,pääsee taas käyriä kyyläämään että mites on maha kasvannu=)

Meillä syyään kiinteitä kauhiat määrät ja nyt oon huolissaan tuosta maidon määrästä kun alas ei mene päivän aikana ku 4d,joka on vissiin puolet siitä mitä pitäs jua.Niko syö aamulla vellin,lounaalla purkki lihaa ja 100ml maitoa,välipala purkki hedelmäsosetta ja 100ml maitoa tai vettä,päivällinen kasvis-sose ja 100ml maitoa,iltapala kaurapuuroa lautasellinen ja 100ml puuroa...yöt nukkuu tosi rauhallisesti mutta mietin vaan että miten saan lisättyä maidon määrää??pitääkö kiinteitä vähentää eli juottaa ensin maitoa pari desiä ja sitten päälle kiintiää sen ku menee???

Nyt pitää lähtiä harrastamaan huonoja tapoja parvekkeelle ja tuijottamaan synkkää säätä...

onnittelut muillekkin sankareille=)

Johanna ja Niko 6kk

Vierailija
5/11 |
17.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulun kyllä lokakuisiin mutta siellä yhteisössä pyörin enimmäkseen.

jopotitillä oli ongelmia maidon juonnin kans: meillä sama ongelma ja ratkaisu löytyi vauvajogurteista ja maitopohjaisista puuroista (ne lasketaan " juoduksi" maidoks)i. Muksulla on niitä jogurtteja 2 dl tetroissa, anna niitä välipalalla. Aamu ja iltapuurot tee maitoon jos käytät jauhetta ja jotkut valmispuurot tetroissa on maitopitoisia. Ainakin Hedelmäinen puuro (jossa kaikki 4 viljaa) on tehty maitoon. Ja jos käytät jauhemaista korviketta niin lisää hedelmäsoseeseen sitä jauhetta, täten saat vähän kuin vauvajogurttia, mutta halvemmalla.

Ystävällisin terkuin Misuli ja Roope 5,5 kk

Vierailija
6/11 |
17.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Misulille minunkin puolestani vinkeistä! :) Meillä nääs vähän sama ongelma edelleen..

Jopotiti: Missä päin te asuittekaan? Mulle pitää ilmeisesti takoa asiat päähän sen 10 kertaa ennen kuin muistan... tuli siis vaan mieleen kun teillä sataa ja täällä Vantaan Tammistossa paistaa aurinko, tai no, sellasta puolipilvistä.

Tultiin juuri ulkoota ja muuten kiva keli, vähän tuulee vaan.

Meillä tuo peipi on muuten alkanut nyt kikattelemaan. Aikasemminin hänen naurunsa on ollut enemmän sellasta hehetystä ja aika harvakseltaan on naureskellut mut nyt on alkanut kikattelemaan melkein päivittäin. :) Ihanan kuulosta!

Eilenki rupes nauraa ku koira röyhtäs...

Ihanan näkönen oli tänään kans ku junttas kakkaa oikein käsi nyrkissä ja äänellä tehostaen. ;) Kunnon Lady! Äitiinsä tullu.. niih. :)

Mulla on taas eri mielenkiitoiset jutut.. lähdenpä tästä tekemään jotain vähän filmaattisempaa..

Heip!

-Mari-

Vierailija
7/11 |
17.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu niin se vain meilläkin aurinko alkoi paistaa vähän aikaa sitten, ihana ilma..

Oon myöskin ollut huloissani, JOPOTITIN lailla, kun maito ei uppoo samalla tapaa kuin ennen. Kiinteet ku aloitti niin maidon määräkin tippui. Nyt menee hikiseen 4-5dl päivässä. Muksujen jugurttia sekä piltin jugraa syödään, ja niissähän tosiaan on " ilolientä" , ei sitä aikuisten. Kiitti MISULI tiedoista..

Ihan alkoi hihityttää MARIN kakka juttu. Meillä kanssa nyrkkisuussa väännetään päivänsaldoa..

TRUUTTA, nyt tiedän miltä näyttää tuo laamailmiö. Tänä aamuna syötin tytsylle puuroa ja kun sain luskikan suuhun, niin samalla tuli kunnon aivastus, ja tietäähän sitä kenen päälle kaikki lensi. Koita nyt olla ihmisiks siinä kun omat rillit ja hiukset oli vad.puurossa, puhumatta tytsyn just puhtaista vaatteista..

Mies tossa naureskeli, kun oli vieressä säätämässä samaan aikaan kun tytsylle vaippaa vaihdoin, että miksi minun pitää niitä haaroja levittää samaan aikaan kun laitan vaipan tytsylle.. no kuuluu varmaan samaan sarjaan, ostoskärryjen heijaamisen kanssa. Ootteko huomannu itestänne tämmöistä piirrettä?? Aatelkaapa seuraavalla kerralla kun vaihdatte vaippaa, ja just se vaihe kun asettelet vaipan hyvin haarojen kohdalta..

Taidan korjata luuni hetkeksi ulkoilmaan, tytsykin on unilla. Jos vaikka saisi vahingossa arskaa naamalle..

-eekkis-

Vierailija
8/11 |
17.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaapi olla enemmänkin liikenteessä tota yleistä ketutusta, kun meikämammakin on tänään ollut tosi ärtsy ja kaikki ottaa niin pirusti päähän, eikä ukko ainaskaan vähiten..Tässä on nyt siis ollu ukolla 4 vapaata, ja hulluna on puuhannu sisällä ja ulkona, mutta,mutta..Eikös se perkule osaa tajuta, että mäkin haluaisin olla joskus ihan ilman tota vauvaa??? Siis niin, että voisin vaikka ihan kotosalla puuhastella ilman, että on tuo ylimääräinen raaja matkassa alvariinsa! Kyllä se mies sitten ottaa pojun hoteisiinsa, kun sanon, mutta oiskos liikaa toivottu, että ihan itse joskus aattelis mua piristää, ja ottaa vaavin..Nyt tais pelästyä mun kammottavan näköstä naamaa, joka on ku norsun pimppi, ja lähtikin retkelle penskalauman kanssa ja Milonkin tainnutti vaunuihin ja matkaansa. Huomenna taas on arki jo muuteskin, niin silleen vähän haikailin hetkisen ikiomaa laatuaikaa:O). No, eiköhän tää taas tästä..

Kiitos ja kumarrus, että sain vuodattaa näinkin vähäpätöisen ketutuksen aiheen.

Tänään meillä onkin sitten hieno 3 lajin päivällinen, kun tuo 10-vuotias haluaa loihtia herkkuja " Prinsessojen keittokirjasta" ! Ollaan sitte ihan ku kuninkaalliset, hih, ja voi äiti, minkänäköinen tuo keittiö sitten on kokkausten jäljiltä..Jos ei nyt muutenkaan mikään leikkaussali ole.

Niin se vaan ilma taas synkkeni, alkaakohan lunta tupsuttamaan?

Mari on yhtä hyvämuistinen kun minä, kun just kyselin Jopotitilta samaa, ja kertoikin, että muuttivat Kemijärveltä Kokkolaan, mikäli tääkään dementikko muistaa noita paikkakuntia oikein...

Johan toi meijän ryhmä rämä tulikin jo retkeltä:o(..Kerkesin just rauhassa kaupassa kipasta, ja tähän koneelle istahtaa, niin johan niille tuli äitiä vissiin ikävä...

Noista vauvan jogurttisoseista on muuten tullut Milon suurta herkkua! Söis varmaan niitä pari purkkia yhteen menoon, jos vaan antais..Ja kiva tietää, että ne lasketaan maidoksi...

Lihaa, kalaa tai kanaa ei oo täällä vielä maisteltu, ootan nyt sitä puolivuotispäivää, joka on muuten vappuna!, niin onpahan siinäkin sitten jotain uutta ja ihmeellistä herralla tiedossa...

Minkäslaisia vappusuunnitelmia itse kullakin on? Me ollaan varmaankin ihan kotosalla ja oman porukan kesken..Ei oo silleen lähipiirissä pienten vauvojen perheitä, niin eipä taida olla samanlaiset intressit vapun viettoon, kuin meillä tylsillä vauvan vanhuksilla:O).

Onnea taasen kaikille päivänsankareille...

Lähenpä nyt vaklaamaan tonne kyökin suuntaan, mitä prinsessa saa aikaiseksi...

Hauskat päivän jatkot, pinoutukaamme ahkerasti...

Truutta

Vierailija
9/11 |
17.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taalla ollaan jo arjessa paasiaisen jalkeen, kun maanantai ei ole vapaa. Tulikin syotya ihan tarpeeksi suklaamunia...

Paastiin miehen kanssa kaupungille lauantaina ihan rauhassa, kun tytsi jai isovanhempiensa luo hoitoon. Kaikki meni hienosti eika itku tullut kuin kerran syodessa, kun lusikka ei tullut tarpeeksi nopeasti suuhun, ja toisen kerran, kun isoisa aivasti :)

Misulille tosiaan kiitos jogurtti vinkista. Taytyy katsoa jos taalta loytyisi. Meidan neidille kylle uppoaa ihan maitokin, mutta vaihtelu virkistaa.

Truutta: viikonloppuna paastelin muutaman arrapaan mielessani mieheni takia. Lauantai aamuna oli pikkasen kiire ja mietittiin mihin junaan keretaan. Oltiin koko perhe yopuvuissa ja juuri syoty aamiainen niin mieheni totesi, etta " kylla me puolen tunnin kuluttua ollaan valmiita" . Siis HAN on puolen tunnin kuluttua valmis. Arvatkaa, kuka pakkaa tyton ruuat, vaipat, vaihtovaatteet, laittaa tyton valmiiksi ja ruokkii ennen lahtoa ja siina sivussa yritan viela kayda itse suihkussa ym. Miekkonen on sitten 1/2 tunnin kuluttua, etta " jokos mennaan" . Mulla tukka marka, vaatteet nipin napin paalla ja meikkia en oo nahnykaan! Annoin sitten hieman palautetta ja mies kylla ymmarsi, etta han voisi jatkossa hieman osallistua myos tytsin pakkaamiseen. Toisaalta myonnan kylla, etta helposti teen itse kyseiset hommat niin ettei tarvitse toista koko ajan ohjeistaa. Mutta eihan tuo opi ellen anna yrittaa..

Bonnie: jokos se syottotuoli loytyi? Tulepa kertomaan mnka valitsistte.

Eipa talla kertaa muuta taalta rapakon takaa kuin morjens!

BT ja neiti

Vierailija
10/11 |
17.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti kaikilla sujunut pääsiäinen hyvin, ja suklaamunia tullut syötyä! Me tulimme kotiin tuossa pari tuntia sitten ja koska jääkaapissa ei ollut ruokaa se oli tilattava pizzat. Ja pisteet taas pakkasen puolelle....mutta eipähän tullut syötyä suklaata pääsiäisenä. Kävin la-iltana yhdessä paikallisessa (savossa) kioskissa ja kysyin että onkos Mignon-suklaamunat loppu kun ei näkynyt...no tätihän naurahti ja sanoi että sie oot ensimmäinen joka niitä munia kyselet, ei meillä semmosia ole. Jaahans...eiks se oo perinnemuna...

No enivei, reissu meni ihan hyvin ja poika oli mallikas sukulaisissa, eivät olleet vielä nähneet vauvaa livenä. *Harvoin näkkee nuin hymyilevää vauvaa...* No juu, vieraskorea!

Mitäs täällä olikaan kommentoitavaa...YÖSYÖTÖT meillä edelleen kerran, aamuyöstä. Sylissä syötän.

VAPPUna meillä on ' iltapäiväbileet' , tulee lapsellisia ihmisiä ja grillaillaan jne.

Vauvan NUKKUMISESTA/vrk...jaa-a...nukkuiskohan poika yöunta sellaiset 9-10 h ja sitten vaihtelevasti päikkäreitä. Parit päikkärit 45 min-2h. Nyt famulla nukkui esim eilen ulkona pariin otteeseen, yhteensä miltei 4 h (ei koskaa kotona).

ONNEA tänään 6 kk täyttäville!

Jaaha MARI..pukkaako jo vauvakuumetta teidän perheessä!?! Kivoja kuvia oli viime viikon kekkereiltä muutama lähetellyt.

Nyt sanoi aivot ' seis, ei muista enään' ...ai niin KIRJOISTA: en ole lukenut juuri kirjoja pojalle vielä, yhtä aloittelin pakkas/flunssapäivinä mutten ole jatkanut. Barpapapaa luin ' itselleni' kun poika oli ihan beibi.

Saatanpi palata vielä, nyt poistun pojan yksityisalueelta, nukahti (ajattelin muuttaa takaisin makkariin ensi yönä...katotaan kuin käy). Jokos teillä MARI oot muuttanut?

Heissan!

Vierailija
11/11 |
17.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin nytten on meidänkin pojun 6kk mitat tiedossa, 71cm ja 7.8kg.

Kahdessa kuukaudessa tullut vain 1kg lisää painoa, mutta lääkäri oli ihan tyytyväinen. Poju huusi taas naama punaisena kun sai rokotukset.

BT: me ostettiin käytetty, muovinen Evenflo merkkinen syöttötuoli. Ihan kiva, ja poika viihtyy tosi hyvin siinä. Ei viittity ostaa uutta kallista tuolia kun ollaan muuttamassa parin kuukauden kuluttua. Ainoa huono puoli on että tuolissa on sellainen kankainen pehmuste jota sitten saa olla pesemässä jatkuvasti.

Meillä muuten istutaan nytten tuetta jo pitkiä aikoja. Kiva kun voi laittaa lattialle itsekseen leikkimään. Olen kyllä laittanut tyynyjä pojun viereen kaatumisen varalta.

Me luetaan kirjaa joka ilta, se kuuluu meidän iltarutiiniin. Poju tykkää katella kuvia ja läpsiä kirjan sivuja.

En nytten muista mitä muuta oli...

Mies on lähdössä tänään toiseen yliopistoon luennoimaan ja tulee huomenna takaisin. Eka yö pojun kanssa kahdestaan. Olen ostanut kaikkea kivaa napostelevaa illaksi :)

Bonnie

Bonnie