Vierailija

Nyt epäilevät umpparia, koska minulla on KUUMETTA.. Ei ole kyllä yhtään kuumeinen olo.

• ylös 3
  • alas 39

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

Mulla oli viime keväänä 37,4 tai 37,5 astetta kuumetta viime keväänä. Sain sillä sairaslomaa.

Periaatteessahan toi menee vielä just just siihen normilämpöön (ylärajalla), mutta esim. mulle tuo todellakin on jo kuumetta. Olo on sen mukainen yleensä.

• ylös 33
  • alas 1
Vierailija

Pientä lämpöä olisi oikea ilmaisu,  mä olisin tuossa vaiheessa jo kyllä ihan sänkypotilas!  39 astetta vie jo hengen.

• ylös 17
  • alas 5
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Itsellä normilämpö on 37.2-37.4 paikkeilla. On tuo varmain jollekki jo jonkunlainen lämpö.

• ylös 11
  • alas 2
Vierailija

Intissä 37,5 on kuumetta, 37,4 ei ole kuumetta. Johonkin se raja on vedettävä ja siellä se on tuossa. Noudatan itse samaa sääntöä.

Vierailija

Aamulla koski päähän, muttei kyllä ole muuten kipeä olo .O Flunssainen siis. Ja olen täällä selkäkivun, joka tuikkii myös kylkeen takia. Sori, nyt aökaa  kipulääke vaikuttaa.

ap

Vierailija

Kyllä tuo lukema on aina ollut mulle kuumetta. Jos menee 38 asteeseen tai yli, oon ihan toimintakyvytön sänkypotilas. Riippuu varmaan vähän ihmisestä, eli on yksilöllistä.

• ylös 20
  • alas 0
Vierailija

Minulla oli vatsa kipeä, päivystykseen lähdin, kun lämpöä oli 37,5. Jouduin osastolle muutamaksi päiväksi antibioottitippaan, koska crp oli yli 100. Syynä oli tulehtunut divertikkeli. En ollut ennen kuullutkaan mokomasta riesasta.

Vierailija

Kyllä mullekin joskus sanottiin päivystyksessä, että mulla on kuumetta kun sitä oli juurikin 37,5 astetta. Ja 37,7 asteesta yksi lääkäri kerran sanoi melkein vihaisena, ettei se ole ’mitään pientä lämpöä’, kun niin asian ilmaisin. Että ilmeisesti 37,5 on sitten se kuumeen raja (ainakin joidenkin mielestä).

Vierailija

Minun normaalilämpö on 36,1-36,3 astetta. Juoksulenkin yms jälkeen voi voi nousta yli 36,6. Huvikseni joskus mitannut, kun mies ei käsitä mun kylmyyttä. Kyllä 37,5 lämpö vie mut jo petiin.

• ylös 16
  • alas 0
Vierailija

Itse asiassa saisit olla tyytyväinen, että sinua tutkitaan päivystyksessä. Mitä ylipäätään menit, jos tänne pitää tulla ihmettelemään.

• ylös 16
  • alas 0
Vierailija

Minulla on normaalilämpö 36,0-36,2. Kun menee 37,5:een, olen jo tosi kipeä. Yli 38:n, niin en pääse sängystä ylös.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Pientä lämpöä olisi oikea ilmaisu,  mä olisin tuossa vaiheessa jo kyllä ihan sänkypotilas!  39 astetta vie jo hengen.

höh, 39 ei vielä mitäänmulla muutamia kertoja  ollut kuumetta  40 astetta

Wiki sanoo ettå 42 astetta alkaa olla lähellä hengenvaaraa

Vierailija

No kuumeen tuntu on aika yksilöllistä. Mulle (normaali lämpö n. 36,5) alle 38 lämpö on tosiaan vain lämpöä, mutta riippuu muista oireista kuinka rikki olen.
Esim. viime vuonna tuli ruusu korvaan, lämpöä "vain" 38,4 mutta olin aivan paskana, koko vasen puoli päästä helvetin kipeä ja turvonnut/turta, tuli suonensisäinen antibiootti vaikka crp oli vain 20.

Joskus taas olen ollut angiinassa 39,5 kuumeessa, mutta olin ihan normaalisti koulussa (en tajunnut siis vielä, että on angiinaa), olo oli vähän lämpöinen ja kurkku kipeä - kotona lukema yllätti, koska en tosiaan tuntenut olevani pienehköä flunssaa kipeämpi.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.