Kerro omien häidesi ohjelmasta
Toki voi kertoa toisenkin häistä. Omien häiden ohjelman vain muistaa luultavasti paremmin. Oliko vihkimisen jälkeen juhlissa seurapelejä, leikkejä, yhteislaulua, puheita, kukkakimpun heittoa tai vastaavaa vai pelkät kahvitukset ja/tai ruuat. Haluaisin kuulla erilaisista hääohjelmista ja jos leikkejä tai pelejä järjestettiin niin minkälaisia?
Kommentit (8)
Meidän hääohjelmaan kuului kirkon jälkeen heti alkumaljat ja ruokailu. Tanssittiin häävalssi ja illan ohjelmassa luettiin kaason toimesta lotto (oltiin siis vieraslahjaksi ostettu kaikille lottorivi). Oli oikein hauskaa! Vieraita osallistavia pelejä tai leikkejä ei järjestetty, mutta kenkäpeliä pelattiin. Morsiamen ryöstö jätettiin pois
meillä oli pienet häät ihan vain perheen kesken. käytiin maistraattivihkimisen jälkeen molempien vanhempien ja minun siskoni, sekä parhaiden ystäviemme kanssa ravintolassa. me maksoimme tietysti syömisen. syönnin jälkeen lähdimme häämatkalle
Serkun häissä oli vanhaan malliin koko hääväen kuvaus. Se oli kiva juttu.
Vihaan seuraleikkejä, mutta vaimoni pitää niistä. Meillä oli sukukisat. Eli käytännössä älypelejä, tarkkuusjuttuja ja köydenveto minun ja morsiamen sukujen välillä. Ystävät menivät myös sen suvun puolelle kumman ystävä oli. Yhteiset ystävät menivät sen puolelle kummalla oli vähemmän, eli minun koska vaimollani on hurjasti serkkuja. Hauskaa se oli vaikken leikeistä tykkääkään!
Appiukko piti aika pitkän ja jaarittelevan puheen, mikä kyllästytti kaikkia.
Oli strippareita ja tankotanssijoita, myös sirkus oli paikalla. Syötiin maksalaatikkoa ja hääkakkuna meillä oli maksamakkarakakku.
Meidän häissä oli vihkimisen jälkeen onnittelumaljat, sitten ruokailu, ruokailun jälkeen mun isä piti puheen, sitten oli hääkakun leikkaus, sen jälkeen kaaso ja bestman vetivät pari leikkiä (toisessa etsittiin hakaneuloja parin vaatteista silmät sidottuna, toisessa mun piti tunnistaa mieheni säärtä tunnustelemalla) Sitten oli häävalssi ja sen jälkeen tanssia sekä bändi-karaokea eli halukkaat saivat laulaa bändin säestäminä. Jossain vaiheessa heitettiin morsiuskimppu sekä sukkanauha.
Häistä on kyllä aikaa jo 17 vuotta joten ihan tarkkaan en muista menikö se järjestys noin vai jotenkin toisin.
Omissa häissäni ei leikitty