Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko peliriippuvainen parantua koskaan,kokemuksia??

Vierailija
03.02.2018 |

Onko kellään kokemusta peliriippuvaisesta puolisosta?tulen hulluksi tästä valheiden ja salaisuuksien määrästä😕Voiko perhe-elämä peliriippuvaisen kanssa ikinä toimia?entä luottamus?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, mutta pitää mennä peliriippuvaisen hoitoon ja olla läpinäkyvä monta vuotta puolisolle, että luottamus ja muut palaavat. Muuten ei.

Vierailija
2/18 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutaanko nyt rahapeleistä vai videopeleistä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaan näin, että peliriippuvaisen pitää itse väsyä riippuvuuteensa, puolison pyynnöt tai uhkailut eivät häntä paranna.

Vierailija
4/18 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin voi parantua, mutta voi päästä tilanteeseen, jossa on pelaamaton peliriippuvainen. Samalla tavalla kuin alkoholisti ei parane, mutta voi saavuttaa juomattoman alkoholistin tilanteen.

Vierailija
5/18 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tottakai jos hauaa. En suosittele olemaan peliriippuvaisen kanssa, tulee ajamaa sut loppuu.

Vierailija
6/18 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on peliriippuvainen veli, on jo yli 50v. Hän on tuhonnut elämänsä pelaamisella, velkoja on, en tiedä kuinka paljon. Vanhan muistisairaan isän pankkitilin tyhjensi peleihin. On saanut hoitoa mutta ei ole auttanut ja riippuvuuksia on tullut lisää, alkoholi ja lääkkeet. Luonteeltaan on pohjimmiltaan äärettömän kiltti. Valitettavasti näin huono kokemus minulla mutta kyllä jotkut varmaan pääsevät irti.

Vierailija
7/18 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelaako ap:n mies siis rahapelejä?

Vierailija
8/18 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä,rahapelejä.Ja pelivelkaa n.80000e..

Vierailija
9/18 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
10/18 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksia vielä?

Vierailija
11/18 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vain yksi keino parantua peliriippuvuudesta ja siihen ei voi itse vaikuttaa. Se on erittäin huomattavan rahasumman voittaminen pelistä

Vierailija
12/18 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanotaan näin, että peliriippuvaisen pitää itse väsyä riippuvuuteensa, puolison pyynnöt tai uhkailut eivät häntä paranna.

Niin totta. Olen saanut monenlaista apua peliriippuvuuteen, mutta irrottautuminen on ollut raskas prosessi.

Jotain muuta täytyy tulla tilalle.

Käytin pelaamiseen kaikki rahat, työllä ansaittu ja lainatut, ne pikavipit. Nyt olen saamassa luottotiedot takaisin. Pikavippien korot perimiskuluineen olivat hirveät. Maksoin vuosia kolmanneksen nettotuloista ulosottoon. Tai en maksanut; ne otettiin. Ansaitsin melko hyvin ja ulosotosta huolimatta pelasin.

Nyt palkkani on pieni ja kuitenkin voin hankkia jotain uutta säästeliäästi. Häpeän aikaisempaa rahankäyttöäni.

Ulosottoni käsitti kymmeniä tuhansia ja arvioin pelanneeni ainakin 100000 euroa, mm asunnon Helsingissä.

Enää en halua pelata eikä minun tarvitse pelata.

Vierailija
13/18 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kellään kokemusta peliriippuvaisesta puolisosta?tulen hulluksi tästä valheiden ja salaisuuksien määrästä😕Voiko perhe-elämä peliriippuvaisen kanssa ikinä toimia?entä luottamus?

Ei parannu vaan riippuvuus suuntautuu sitten johonkin toiseen juttuun. Se vaan ei toimi. Älä pilaa elämääsi toivomalla vaan ota järki käteen. Ei se halua apua ellei sillä ole omaa motivaatiota. Edes ero  ei välttämättä sitä motivaatiota lisää eikä  ainakaan se että puoliso lampaana seuraa sivusta asiaa.

Vierailija
14/18 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väitän että ei.

Varmaan 30 v oon pelajä hakannu.

Vierailija
15/18 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä,rahapelejä.Ja pelivelkaa n.80000e..

Jos haluat edes jonkinlaista elämänlaatua, juokse!

Vierailija
16/18 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peliriippuvuus on kuin alkoholismi, siitä ei voi parantua, mutta sen kanssa voi oppia elämään.

Olen itse peliriippuvainen, ollut jo varhaisteini-iästä asti. Opiskeluaikoina meni pari lukukautta plörinäksi pelaamisen takia, pelasin mitä vaan, tietokonepelejä, pasianssia (siis ihan kortein) tai ristinollaa. Rahan suhteen minulla on ollut aina nollatoleranssi, en vain uskalla katsoa miten siinä kävisi. Ja aluksi nuorena ei onneksi edes ollut rahaa, kun jo ymmärsin "sairauteni". 

Nyt lähentelen jo viittäkymppiä, peliriippuvuus näkyy muutaman kerran vuodessa repsahtamisina ja saatan pelata pari vuorokautta yötä päivää (ja töihin ilmoitan olevani sairaana, jos sattuu osumaan arkipäiville). 

Kehota miestäsi hakeutumaan hoitoon tai eroa.

Vierailija
17/18 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni oli pahasti peliriippuvainen. Kuoli rahattomana, yksinäisenä ja hylättynä. Ja kas vain, aviomieheni osoittautui myös peliriippuvaiseksi. Pelasi ja valehteli. Valehteleminen kai olikin pahinta.

Nämä ihmiset tekevät mitä tahansa voidakseen pelata. Eivät eroa alkoholisteista. Sinulla ei ole tavallaan oikeata parisuhdetta, olet vain jonkinlainen arjen tukipylväs ja mahdollistaja pelurille.

Vierailija
18/18 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikaystävälläni taustalla paha peliongelma ja  hänellä on 10 tonnia velkaa tällä hetkellä. On avun piirissä ja ei ole suhteemme aikana pelannut kuin vain kerran repsahtanut. Pelottaa silti, että mitä jos hän jotenkin onnistuu joskus pelaamaan rahojani tai valehtelee minulle muuten pelaamisesta. Hän on todella ihana ja kiltti ihminen ja kohtelee minua todella hyvin. Kannattaako hänen kanssaan olla parisuhteessa tai perustaa perhettä?