Vierailija

Eli, että aiheuttaisi allergiaa, arven kasvua ja ties mitä hirveitä ongelmia? Väriaineethan ovat muutunut ihan viimeisen 3 vuoden aikanakin vaikka kuinka. Eli jos sinulla on yli 5 vuotta vanha punainen tatuointi, niin se on vanhaa tietoa.

• ylös 4
  • alas 1

Kommentit (6)

Vierailija

Ei mulla ainakaan punanen väri tehnyt mitään tatuoinnissa. Tokihan värit voivat allergisoida.

Vierailija

Ei ole ollut ongelmia. 6 tatuiointia punaisella värillä löytyy. Vanhin taitaa olla 7 vuotta sitten tehty.
Tietysti kannattaa vähän katsoa missä sen tatuoinnin teettää. Esim. Etelä-Euroopassa on paljon halpistatskaajia (en nyt tarkoita valvotuissa oloissa studioissa tatuoivia ammattilaisia, joiden hinnat ovat suomalaisiin vastaaviin verrattuna todella edullisia, vaan kotonaan/kadulla/muissa epämääräisissä paikoissa tatuointeja parilla hassulla eurolla tarjoavia puoskareita), joiden väriaineet tuskin ovat laadukkaita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Yleareenassa on dokkari naisesta, jolle punainen (ja keltainen?) aiheutti allergisen reaktion. Luonnollisesti kaikki eivät saa reaktioa samastakaan värierästä, kuten eivät kaikki ole koivullekaan allergisia, vaikka osan elämä keväällä on täysin mahdotonta. Itse en ottaisi riskiä, koska olen jo monelle muulle asialle yliherkkä ja pari autoimmuunitautia. 

Vierailija

Värit allergisoivat ja aiheuttavat myrkytyksiä. Niitä ei valvo mikään taho ja ne sisältävät kromia, kadmiumia, lyijyä ym.

Kaikki vierasaineet elimistössä aiheuttavat aina tulehduksen, pahimmillaan nekrotisoivan. Olen nähnyt kokoselkätribaalin, joka infektoitui kauttaaltaan. Mustat värialueet märkivät pois.

Tatuointivälineistä ja tatuoijasta voi tarttua hepatiitti, herpes, mrsa, hiv ym.

Vierailija

Punainen aiheuttaa tatuointiväreistä eniten ongelmia ja etenkin, jos atooppinen iho.  

Olemme kaverin kanssa kumpikin atoopikkoja ja otimme yhtä aikaa avoimien ovien päivän pienet kuvat, minä mustan nilkkaan ja kaveri punaharmaan  niskaan. Kaverin kuva sylki sitten kaikki värit pihalle ja iho turposi pahoin...

Vierailija

Eikös näitä värejä ole alettu seuraamaan hyvinkin tarkasti Eu- alueilla vuodesta 2014 alkaen.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.