Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mä olen vain typerä lapseton sinkku enkä siksi ymmärrä, joten äidit kertokaa: jäisittekö illanvietosta pois, jos...

Vierailija
02.02.2018 |

...teidän normaali, terve nelivuotias lapsi sairastuisi nuhakuumeeseen? Kyseessä ydinperhe ja lapsella isäkin, eikä perustelu ollut se, että isä ei vaan yksinkertaisesti syystä X voi lasta hoitaa.

Onko tulkittava niin, että seuramme (minä + yksi toinen kaveri) ei vaan kiinnosta ja tästä sai hyvän tekosyyn, vai onko normaalimpaakin toimintaa? Mä olen samaisen kaverin puheista ymmärtänyt, että lapset nyt sairastavat yhtenään ja niitä sairaita(kin) lapsia voi isätkin hoitaa.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla äitiä elossa? Jos on, kysy siltä. Voihan olla, että sinua on laiminlyöty niin raskaasti, ettet nyt aikuisena pysty asettumaan toisen ihmisen asemaan.

Vierailija
22/35 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jäisi pois, varsinkaan jos en ole pitkään aikaan mihinkään päässyt.

Voihan tuo tietysti olla tekosyy, mutta ei välttämättä etteikö teidän seura kiinnosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äiti saattaa ajatella, että jää pois illanvietosta, koska ei kuitenkaan osaisi nauttia siitä, kun lapsi on kotona kipeänä. On se minusta ihan ymmärrettävää. Äiti saattaa ajatella, että illanviettoja tulee uusia.

Lapsetkin ovat sairastaessaan erilaisia. Toiset tarvitsevat äidin syliä enemmän kuin toiset. Neljävuotias on vielä pieni lapsi.

Niin saattaa ajatella, että illanviettoja tulee kyllä uusia. Mutta ei ystävät kauaa jaksa tuollaista katsella. Jääpi kutsut kohta saamatta.

No sitten saapi jäädä tuollaiset ystävät. Mutta niinhän usein käykin - varsinkin nuorille ihmisille. Kun itse tulee äidiksi ja lapsettomat "ystävät" loukkaantuvat siitä, jos jää mieluummin kotiin hoitamaan sairasta lasta kuin lähtee illanviettoon.

Se ap:n äiti-kaveri saattaa muuten ihan samalla tavalla pohtia, että onko ne mun kaverit ihan tyhmiä vai eivätkö ne lapsettomat todella ymmärrä tätä tilanetta.

Te vaan ette ymmärrä toisianne enää, kun teidän elämät on niin erilaiset.

Vierailija
24/35 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin jäisin pois! Minua ottaa päähän kaverit, jotka ihan pokkana tulee illanviettoon ja kertoo, että lapsella on tarttuva räkätauti/oksennustauti ja sitten koko kaveriporukka saa sen. Käsien peseminen yhtenään ei estä pisaratartuntana leviävää tautia tarttumasta.

ja minua ottaa päähän kaikki hieman yli hysteeriset naiset kuin miehet. - Se nyt vaan on fakta, että jos lapsi on päivällä tarhassa tai koulussa, niin hän saattaa samanpäivän iltana olla kuumeessa... Miksi sen tähden kannattaisi perua illan vietto yhdessä ystävien kanssa. - Tai no. Kai tämä riippuu varmaan vähän ystäväporukasta, mutta itselleni tällaiset yhdessä ystävien kanssa vietettävät illta ovat nykyään harvinaista herkkua, kun kaikilla on niin paljon kaikkia omia kiireitä ja puuhia, että harvoi ehditään kaikki samalla keertaa ulos.

Viimeisen 5 vuoden aikana minä lapseton ole juuri tuollaisista "kun nyt vihdoinkin sovitaan yhteinen aika" -illoista saanut kolme kertaa räkätaudin. Olisin varmaan voinut saada sen muutenkin, mutta oudosti nimenomaan kaverin perheessä oli tautia, illanviettoon piti tietenkin päästä ja niin se tauti saatiin mukavasti leviämään. Itsekästä.

Sun ehkä kannattaa järjestää niitä illanviettoja ihan vain lapsettomien kesken.

Vierailija
25/35 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äiti saattaa ajatella, että jää pois illanvietosta, koska ei kuitenkaan osaisi nauttia siitä, kun lapsi on kotona kipeänä. On se minusta ihan ymmärrettävää. Äiti saattaa ajatella, että illanviettoja tulee uusia.

Lapsetkin ovat sairastaessaan erilaisia. Toiset tarvitsevat äidin syliä enemmän kuin toiset. Neljävuotias on vielä pieni lapsi.

Niin saattaa ajatella, että illanviettoja tulee kyllä uusia. Mutta ei ystävät kauaa jaksa tuollaista katsella. Jääpi kutsut kohta saamatta.

No sitten saapi jäädä tuollaiset ystävät. Mutta niinhän usein käykin - varsinkin nuorille ihmisille. Kun itse tulee äidiksi ja lapsettomat "ystävät" loukkaantuvat siitä, jos jää mieluummin kotiin hoitamaan sairasta lasta kuin lähtee illanviettoon.

Se ap:n äiti-kaveri saattaa muuten ihan samalla tavalla pohtia, että onko ne mun kaverit ihan tyhmiä vai eivätkö ne lapsettomat todella ymmärrä tätä tilanetta.

Kyllä äidit saavat lähteä ihan hyvin illanviettoihin,vaikka lapsi on terve tai kipeä. Lapsella on hoitaja (isä tai joku muu).

Vierailija
26/35 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljän lapsen äitinä totean että en todellakaan jättäisi omaa sovittua vapaatani väliin pikkunuhan takia. Jos olisi sairaalakunnossa niin voisin harkita..

Ihan yhtä lailla isä osaa lapsiaan hoitaa kuin äitikin. Meillä miehen kanssa vuorotellen lapsivapaata eikä niitä heppoisin perustein peruta suuntaan tai toiseen.

Vierailija
27/35 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neljän lapsen äitinä totean että en todellakaan jättäisi omaa sovittua vapaatani väliin pikkunuhan takia. Jos olisi sairaalakunnossa niin voisin harkita..

Ihan yhtä lailla isä osaa lapsiaan hoitaa kuin äitikin. Meillä miehen kanssa vuorotellen lapsivapaata eikä niitä heppoisin perustein peruta suuntaan tai toiseen.

Ja lapset siis iältään 1-7-vuotiaita.

Vierailija
28/35 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jäisi pois lapsen nuhakuumeen takia. Mutta mun nelivuotias lapseni ei olekaan ikinä kamalan kipeä. Meillä nuhakuumeinen lapsi on ihan saman kuntoinen kuin terveenäkin nuhasta ja kuumeesta huolimatta. Lapsi ei ole koskaan ollut niin kipeä, että nukkuisi ylimääräsiä päikkäreitä. Ja vain kerran niin kipeä, että katsoi koko päivän netflixiä sohvalla eikä jaksanut muuta. Yötkin ollaan särkylääkkeen avulla saatu nukuttua aina hyvin flunssasta huolimatta.

Mutta kaverini saman ikäinen on todella infektioherkkä ja saa taudit aina tosi rajuina. Jos saavat taudit peräkkäin minun lapsen kanssa, on kaverin lapsen tauti aina monin verroin rankempi. Tämä lapsi esim. nuku öisin lähes ollenkaan ja on muutenkin todella kivulias ollessaan sairas. Jos lapseni sairastaisi tällä tavoin, en ehkä olisi valmis lähtemään illanviettoon ja jättämään häntä jonkun muun hoitoon. 

Vierailija
29/35 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jäisi kotiin jos 4-v sairastaa nuhaa. Isänsä saisi pärjätä. Jäisin kotiin jos kyseessä olisi vauva tai lapsi olisi oksennustaudissa, sillä krapula ja oksennusten siivoaminen seuraavana päivänä ei houkuttele.

Ehkä perheessä on jotain ongelmaa, isä ei suostukaan hoitamaan tms.

Silloin on helpompi vedota kipeään lapseen kuin mulkkuun mieheen.

Vierailija
30/35 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä äidit saavat lähteä ihan hyvin illanviettoihin,vaikka lapsi on terve tai kipeä. Lapsella on hoitaja (isä tai joku muu).

Äidit saavat lähteä humputtelemaan ihan niin paljon kuin haluavat, sitä ei kukaan kiellä.

Mutta tässä keskustelussa on kysymys siitä, kun äiti haluaa jäädä sairaan lapsen kanssa kotiin niin sen lapsettomat kaverit eivät ymmärrä sitä. Äitien ja lapsettomien kavereiden elämät vaan on niin erilaiset, että ne eivät välttämättä ymmärrä toisiaan. Niin siinä usein käy.

Vierailija
31/35 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos isä ei pärjää sairaan lapsen kanssa, sairas lapsi ei suostu olemaan isän kanssa tai äiti ei voi luottaa isän pärjäämiseen, perheessä on jotain pielessä.

Meillä varmaan on jotain pielessä, kun sairaan lapsen hoitaa sairaanhoitajaäiti eikä dippainssi-isä. 

Vierailija
32/35 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa etukäteen. Joskus lapset on flunssassakin niin liikuttavan takertuvia että sydän pakahtuu. Joskus lähinnä nukkuvat ja katsovat muumeja. Eikä tiedä onko ehkä äidillä itselläkin kipeäksi tuleva olo tai takana valvottu yö. Joten en viitsisi ottaa itseeni. Lapsiperheessä on mentävä tilanteen mukaan. Kai aikuisten ystävyys nyt tämän kestää? Jos ei, niin sitten joutaakin mennä. Ja minulla siis ei ole enää pieniä lapsia.

Vierailija
33/35 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin huolissani äidistä, joka tässä tapauksessa valitsisi illanvieton lapsensa sijaan.

Vaikkakin isä olisi potentiaalinen hoitaja, ei se vaan mee niin että okei, isi hoitaa, äiti menee viihteelle.

Onneksi valtaosa ihmisistä on vastuuntuntoisia, että asettavat lapsensa etusijalle.

Illanviettoja tulee aina uusia ja jos vastaavanlaisen tapahtuman takia niitä ei enää tietyssä piirissä tulisikaan, tuskin menettäisi juurikaan mitään.

Itselläni on vasta päivän ikäinen lapsi, joten en puhu kasvattajan rintaäänellä.

Vierailija
34/35 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos isä ei pärjää sairaan lapsen kanssa, sairas lapsi ei suostu olemaan isän kanssa tai äiti ei voi luottaa isän pärjäämiseen, perheessä on jotain pielessä.

Meillä varmaan on jotain pielessä, kun sairaan lapsen hoitaa sairaanhoitajaäiti eikä dippainssi-isä. 

Eiköhän kuka tahansa täyspäinen osaa nuhakuumeisen lapsen hoitaa.

Itsekin olen terveysalalla ja silti luotan että ei-terveysalalla oleva mieheni osaa lapsemme hoitaa.

Teetkö nyt itsestäsi jotenkin turhan tärkeää ammattisi varjolla?

-se neljän lapsen äiti-

Vierailija
35/35 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nyt ei vielä oo nelivuotiasta lasta, mutta en jättäisi tuota kaksivuotiasta kotiin sairastamaan flunssaa ja lähtisi itse viihteelle. Ravintolaillallisella tai leffassa, jossain parin tunnin menossa, voisin käydä. Meidän lapsi valvottaa edeltävän yön kun on tulossa kipeäksi. Tai oikeastaan se tauti (nuha, kuumetta ei ole ikinä ollut) on aina alkanut illan viimeisillä tunneilla ja yö ollut yhtä uikutusta ja valvomista, eka sairaspäivä on yleensä ollut ihan hirveä eikä sellaista jaksaisi millään krapulassa ja/tai vähillä unilla kun ei oikein meinaa jaksaa muutenkaan. Meillä lapsi myös kaipaa kipeänä normaalia enemmän äitiä ja syliä. Ja tämä äiti on vielä kovin huolissaan kun lapsensa terveydestä on kyse, en oikein osaisi irrottaa ajatusta sairaasta lapsesta ja illanvieton hauskuus ja ystävien jutut menisivät minulta aikalailla ohi.

Sori vaan kaverit, ootte tärkeitä tekin!