Vierailija

Tarkoitus olisi tosiaan lähteä tallinnassa käymään mutta laiva lähtisi aamu 9 aikaan, mutta täältä maakunnasta ei ole kuljetusta (juna tai bussi) että pääsisi edes helsingin keskustaan, joten ei ole vaihtoehtoja kun mennä omalla autolla. Rahallisesti olisi varmaan sama pitäisikö autoa parkissa satamassa ja maksaisi sen parkkeerauksen kun taksit, mutta olen ymmärtänyt että siellä helposti murtaudutaan autoihin. En ole muutenkaan varma miten tuo parkkisysteemi toimii jos ottaisi satamasta sen maksullisen parkkipaikan.

• ylös 2
  • alas 4

Kommentit (18)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Jättäkää jonnekin nistä pääsette helpolla 9 ratikkaan. Onhan noita parkkitiloja tjsp keskustassa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jättäkää jonnekin nistä pääsette helpolla 9 ratikkaan. Onhan noita parkkitiloja tjsp keskustassa.
9 ei kulje enää Länsisatamaan kulkevan ratikan numero, mahtoiko se olla nykyään 7?

Vierailija

Muuten otettaisiin, mutta ekerön sivuilla ei ole annettu varausvaiheessa mahdollisuutta. Tarkoitus olisi mennä laivalla, yksi yö tallinnassa ja taas laivalla takaisin.

ap

Mamanuudeli

Tallinkilla olis ollu Megastarin autotallipaikka, jonka voi varata hotellimatkallekin.... 

Toivottavasti löydätte sopivan ja ilmaisen p-paikan ja hauskaa reissua Tallinnaan !

Vierailija

En usko että tuolla sataman parkkipaikoilla murtaudutaan autoihin mitenkään aktiivisesti. Asun tässä muutaman korttelin päässä eikä ole tullut mieleenkään tuollainen. Mutta toki se pysäköinti maksaa.

Minä olisin ehkä tullut julkisilla Helsinkiin ja ollut yön hotellissa. On täällä Helsingissäkin nähtävää ja ilmeisesti ap ei ole usein käynyt, kun on tuollaisia ennakkoluuloja. 

Tietenkään sinne autoon ei pidä jättää näkyville mitään arvokkaan näköistä tavaraa joka houkuttaa murtautumaan, mutta eikö tämä nyt ole normaalia varovaisuutta?

• ylös 12
  • alas 0
Vierailija

Mamanuudeli kirjoitti:
Tallinkilla olis ollu Megastarin autotallipaikka, jonka voi varata hotellimatkallekin.... 

Toivottavasti löydätte sopivan ja ilmaisen p-paikan ja hauskaa reissua Tallinnaan !

Mitään ei ole vielä varattu, mutta vahvimpana vaihtoehtona aikataululle ja budjetille on ollut tuo Ekeröline. En uskalla varata mitään ennen kun tietää että edes kotimaan päässä saa kuljetukset järkättyä.

ap

Vierailija

Ei ole 24h parkkipaikkoja keskustassa vapaana tuohon aikaan aamusta. Minä jättäisin sataman parkkiin jos tulisin landelta. Tai tulisin julkisilla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei ole 24h parkkipaikkoja keskustassa vapaana tuohon aikaan aamusta. Minä jättäisin sataman parkkiin jos tulisin landelta. Tai tulisin julkisilla.

Kai se auto jää sitten satamaan, kun tosiaan ei julkisilla pääse helsinkiin tarpeeksi aikaisin.

Vierailija

Ei kait siellä satamassa autoihin murtauduta sen todennäköisimmin kuin jossain keskustassakaan. Eikä juuri mistään keskustasta ainakaan ilmaisia pitkäaikaisparkkipaikkoja löydy. Itse olen pitänyt autoani siellä sataman parkkipaikoilla risteilyn ajan, vaikka en maakunnassa asukaan. On helpointa. Pysäköinti maksetaan lippuautomaattiin etukäteen rahalla tai kortilla, tai sitten netti/puhelinsysteemeillä.

http://www.portofhelsinki.fi/matkustajille/pysakointi-satamassa

Vierailija

On kyllä outoa, jos reittimatkalle ei voi varata autopaikkaa. Tallinkin ja Vikingin laivoja menee parin tunnin välein, eikö niistä löydy sopivaa?

Ukko35

Jätä auto sopivaksi valitsemaasi paikkaan, ehkä saat virhemaksun, ehkä et. Mutta sijainti on ainakin vimpan päälle

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Auto Hietsuun ja siitä kävellen satamaan

Jos kolmen kilometrin kävely on laukkujen kanssa OK, niin siitä sitten vaan.

Minusta on kyllä pöljää tulla autolla jostain 100+ kilometrin päästä autolla, ja jättää se sitten hankalasti johonkin muualle, eikä ajaa niitä viimeisiäkin kilometrejä varsinaiseen kohteeseen. Mutta kukin tavallaan.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.