Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla maneerilausahduksia?

Vierailija
02.02.2018 |

Eli onko sinulla sanoja tai lauseita joita tulee sanottua usein täytteeksi keskustellessa muiden kanssa? Itseäni häiritsee omasta suusta usein tuleva "no niin". Tämä lipsahtaa monesti varsinkin silloin kun en oikein tiedä mitä pitäisi vastata toisen juttuihin. Ostan tuolla noniin-höpinällä aikaa, että saan sanottua sen perään jotain järkevämpää. Tämä häiritsee, mutta en saa tuota karsittua puheesta pois.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinku. En huomaa sitä itse, mutta joskus kaverit on laskeneet, montako kertaa sanon niinku, varsinkin jos jännittää ja esiinnyn... Ärsyttävä!

Vierailija
2/18 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri on juuri tuollainen noniinnittelija ja toinen sen lempilausahduksista on ”no joo”. Lopettaa kaikki keskustelut jompaan kumpaan. Ärsyttävä ihminen muutenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, mutta ne vaihtuu usein. Huomaan jääväni jonkun sanan/sanonnan jauhajaksi ja työstän itseni siitä pois. Parin viikon päästä olen täyttänyt sen tilan, jollain muulla lausahduksella.

Tällä hetkellä käytössä: "höpsistä/hupsista".

Vierailija
4/18 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkaveri on juuri tuollainen noniinnittelija ja toinen sen lempilausahduksista on ”no joo”. Lopettaa kaikki keskustelut jompaan kumpaan. Ärsyttävä ihminen muutenkin.

Toivottavasti en ole sun työkaveri!

Vierailija
5/18 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin hiljainen tyyppi että puhun vain kun on asiaa, en jauha tyhjiä sanoja. =D Kuulostaa ehkä vähän omahyväiseltä, mutta en vaan nauti äänessä olemisesta. Ei sillä että se asiani aina niin tärkeä olisi. Työtovereissa olen kyllä huomannut, mutta ei ärsytä. Yksi sanoo usein "mutta tuota", ihan vain pitääkseen puheenvuoron itsellään, on kyllä kova puhumaan. Toinen hokee jokaisessa hiljaisessa hetkessä jotain "joo-o, seeeemmosta, kyllä, voi voi......" 

Vierailija
6/18 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinku. En huomaa sitä itse, mutta joskus kaverit on laskeneet, montako kertaa sanon niinku, varsinkin jos jännittää ja esiinnyn... Ärsyttävä!

Minulla sama. :D En tajua miten voi olla niin vaikeaa sanoa esim. "se oli mäyräkoiran näköinen", väkisin tulee ulos jotain "siis se oli niinku mäyräkoiran näköinen".

Vierailija
7/18 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoinen... !

Onneksi.... !

Toivottavasti !

virkkeen aloittajana

Ilmeisesti

puheen seassa

aikaisemmin oli myös Periaatteessa mutta onneksi pääsin siitä ilmeisesti eroon :D

Lapsen puheesta tajunnut omia hokemia hyvin, päiväkotiin kun jättää aamulla niin hän huudahtaa tervehdykseksi muille

Aikamoinen keli meillä! :D

Vierailija
8/18 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ainakin sellainen tapa, että jään toistelemaan joitakin sanoja. :Z

Vierailija
9/18 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No aijaa!" Toi on uusin. Koitan kitkeä niitä aina sitä mukaa kun ne ilmestyy. :D

Vierailija
10/18 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just!

Joo-o, joo-o...

Vierailija
11/18 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaan purra itseltäni käden poikki joka kerta kun huomaan toistavani typeränä päätä nyökytellen "että silleen" kun joku kertoo jotain itselleen tai jollekulle toiselle tapahtunutta juttua. Miten voikaan olla niin raivostuttava tapa ja sen huomaa vasta kun tuon älykkään lausahduksen on jo päästänyt suustaan. Aaargh!

Vierailija
12/18 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa. En vaan voi sille mitään! 

Vierailija
13/18 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

niiettätuota

Vierailija
14/18 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Noni"

Vierailija
15/18 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutjoo

Vierailija
16/18 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiku ja tai sillee.

Olen myös hiljainen, mutta silti joutuu usein puhumaan samaa tahtia kuin ajattelee. Jos vaikka kysytään jotain, niin asiat tulee ulos "sellaisinaan" eikä huoliteltuina. Niin no, tokihan sitä voisi ruveta vastaamaan vähän hitaammin, ei kai siinä kauan mene että ensin suunnittelee päässään mitä aikoo sanoa.

Vierailija
17/18 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, ookke

Juup

Selevä

Nonni, noni

Jaa-a

Vierailija
18/18 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita. Esim. apuva, kikkelis kokkelis, austöks töks töks, suut makiaks... Näistä yritän opetella pois. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme