Pelasta Vaasan kissatalo! 30 päivää aikaa kerätä 25000€?
Niin ihanaa kuin se olisikin, niin tarvittava 50000 ei tule todennäköisesti täyteen. Ihan realistisena tässä laskiskelen, sillä keräysaikaa on yhä 30 päivää ja se tarkoittaisi että joka päivä pitäisi saada kasaan noin 830 euroa. Tätä nykyä, hyvä jos parisataa päivässä potti lisääntyy. Keräyksien kohdalla tämä on yleistä, että alussa innokkaana osallistuvat juuri ne, joita asia koskettaa ja sitten hiipuu. Jos alkuperäinen tavoite haluttaisiin täyteen, niin jokaisen jo lahjottaneen pitäisi nyt helmikuussa lahjoittaa sama summa uudelleen! Mutta siihen ei monella enää taloudelliset resurssit riitä.
Kommentit (1614)
On kyllä mahtavaa, ettei lahjoitukset pysähtyneet viiteenkymppiin!
Vierailija kirjoitti:
Linkkiä keräykseen voisi jaella lisää! En ole itse facebookissa, mutta katsoin esimerkiksi useampien rotukissayhdistyksien fb sivuja ja niihin liityviä keskusteluryhmiä ja niissä ei näkynyt olevan linkkiä mesenaattiin. Näistä löytyy varmasti lisää rahoittajia! Niihin ryhmiin kuuluvat voisivat linkitellä sinne ja laittaa lisäksi infoa siitä että nyt kerätään jo uutta taloa eikä remppaa varten.
Näin! ^^ :)
Jokohan aamulla on 55t täynnä? Nyt pitänee mennä iltadekkarin pariin.
Vierailija kirjoitti:
Linkkiä keräykseen voisi jaella lisää! En ole itse facebookissa, mutta katsoin esimerkiksi useampien rotukissayhdistyksien fb sivuja ja niihin liityviä keskusteluryhmiä ja niissä ei näkynyt olevan linkkiä mesenaattiin. Näistä löytyy varmasti lisää rahoittajia! Niihin ryhmiin kuuluvat voisivat linkitellä sinne ja laittaa lisäksi infoa siitä että nyt kerätään jo uutta taloa eikä remppaa varten.
Jotkut rotukissayhteisöt suhtautuu vähän nuivasti ei-rotukissoihin :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut rotukissayhteisöt suhtautuu vähän nuivasti ei-rotukissoihin :(
Eivät minun käsitykseni mukaan. Monella omistajalla ja kasvattajallakin on/on ollut maatiaisia, samoin minulla, koska kaikki kissat ovat ihania. Ja vaikka tykkäisi vain rotukissoista, niin ei kukaan kissarakas varmasti halua että yksikään kissa joutuu hylätyksi etenkään Suomen keleissä. Maatiaisten/sekarotuisen arvostus ei ole pois rotukasvatukselta vaan päinvastoin.
Jokainen rotukissaihminen varmasti toivoo, että ihmiset yleisesti oppisivat arvostamaan kissoja sen verran, että ne hoidetaan kunnialla ja ulkoilutetaan valvotusti ja kissoja ei nähtäisi kertakäyttötavarana jotka voi korvata ilmaiseksi uudella kun edellinen katoaa tai jää auton alle.
Vaikka rotukissa maksaa enemmän ja niitä ei oteta ihan tuosta vain, niin kaikkien kissojen arvostus peilaa suoraan siihen miten rotukissojakin kohdellaan ja vähentää myös lisääntyneen tiedostamisen vuoksi pentutehtailua.
Oikeastaan mitä enemmän maatiaiskissat tai irtokissat jotakuta ärsyttävät, sitä suuremmalla syyllä kannattaisi rahoittaa. Kun taloon tulee hylätty pentue, ne leikataan ja sen myötä tulevia irtokissoja onkin monta sukupolvea vähemmän.
Hienoa :) mahtava kohde kissahullulle :D
Vierailija kirjoitti:
Rotukissayhdistyksille ja SEY:n alaisille toimijoille on laitettu kutsu jakaa tietoa kampanjastamme sekä mahdollisuus rahoittaa yrityspaketeilla. Useat ovat kuitenkin kieltäytyneet kunniasta vedoten ymmärrettävästi omiin taloudellisiin vaikeuksiin sekä kattojärjestöjen sääntöihin. Kuitenkin esimerkiksi Satakissa sekä Pohkis ovat lähteneet kampanjaan mukaan, joten käykäähän tykkäilemässä heistä upeasta teostaan! :)
Vierailija kirjoitti:
Hienoa :) mahtava kohde kissahullulle :D
Kyllä! Mukaan vaan kis(s)akatsomoon jännittämään ;)
Vierailija kirjoitti:
Jokohan aamulla on 55t täynnä? Nyt pitänee mennä iltadekkarin pariin.
54 500. Kohta on 55 tonniakin saavutettu :)
niin iloinen kissojen puolesta :)
15 päivässä ehtii vielä vaikka mitä, varmasti tulee suvantovaihe jossain kohtaa, mutta lopussa taas toivottavasti rahoituspiikki!
Vierailija kirjoitti:
Oikeastaan mitä enemmän maatiaiskissat tai irtokissat jotakuta ärsyttävät, sitä suuremmalla syyllä kannattaisi rahoittaa. Kun taloon tulee hylätty pentue, ne leikataan ja sen myötä tulevia irtokissoja onkin monta sukupolvea vähemmän.
Näin. Tuntemillani kissojen vihaajilla istuu kaikesta huolimatta sitkeässä se käsitys, että kissaihmiset puoltaisivat kissojen hillitöntä sikiämistä ja vapaana juoksentelua. Varmasti heitäkin löytyy muutamia, siitä ei ole epäilystä. Mutta jos oikeasti kissoista pitää ja välittää, niin silloin ei varmasti halua olla edistämässä sitä, että kissat
- jäävät autojen alle tai tulevat muiden eläinten raatelemiksi
- joutuvat ihmisten vahingoittamiksi tai tappamiksi
- saavat loisia tai tartuntatauteja
- tappavat itse pikkulintuja ja muita ei-haittaeläimiä
- synnyttävät roppakaupalla pentuja, joista suurin osa ei ikinä saa kotia ihmisen hoivista ja jotka täten vain jatkavat samaa hallitsemattoman lisääntymisen ketjua
Tänään on näköjään aika hiljaista
Vierailija kirjoitti:
Tänään on näköjään aika hiljaista
Kaikilla on varmaan niin paha kissakiljukrapula päällä, etteivät uskalla tulla edes vilkaisemaan tätä ketjua :D
Rahantulokin taitaa olla hiljentynyt, nyt tais tulla se suvantovaihe.. no, kohta loppukiriin!